Tuesday, December 14, 2010

Laksa Penang

Laksa Penang

Salam buat semua ....dah lunch ? LM bekpes laksa penang pagi ni . Kebetulan malam tadi , dalam demam - demam tekak mengidap lak nak makan laksa Penang . So...dalam keterpaksaan LM pun buat lah laksa kegemaran LM tu .


LM ni..walau pun anak jati Johor , tapi memang tak minat sangat laksa Johor . Cuma bila ngidam je mintak mak buat..hehe . biasanya LM akan buat laksa Penang . Kalau kat Malaysia kan senang...leh cari je kat pasar malam..baru RM1.50 paling mahal pun kan..hehe . Dah kat Doha ni , kenalah buat sendiri , seperiuk lah jawabnyer..haha . Cabarannyer adalah , mee laksa takder jual kat sini , so kena buat stok banyak - banyak .


LM ni memang hantu laksa Penang . Tak tau kenapa , sejak dari zaman belajar dulu memang minat sangat . Dulu masa belajar kat Jengka...tiap kali gi pasar malam mesti beli laksa , pasar malam tiap sabtu...hari rabu pasar malam kat dalam Uitm lak..2 kali seminggu makan laksa . Kawan - kawan pun dah tau kegemaran LM tu . Tapi kena pedas dan cukup masam lah..tak mo hanyir- hanyir tau..hehe .


Kalau ada yang nak ambek hati LM masa tu..siap lah belikan laksa..dan pas kat kawan - kawan suruh bagi pada LM...pernah LM kena habiskan 3 bungkus laksa akibat ramai sangat nak sedekahkan laksa tuk LM..haha .


Hurmmm ada peminat laksa Penang kat sini ? Stok bunga kantan dan daun kesom LM cukup untuk buat beberapa kali lagi laksa ni..ada nak datang umah LM ??? Jom LM masakkan laksa penang yer ?


www.tips-fb.com

29 comments:

Shafa said...Reply To This Comment

laksa penang letak belacan tak? suka gak mkn laksa tapi kalau harapkan kat pasar malam kekadang rasa tak brp syiokkkk...

Miss Layaleya said...Reply To This Comment

sy pn suka.. bestnya.. letak bunga kantan & daun kesum byk2 pn best.. meleleh air liur..

Izamir Ridzwan said...Reply To This Comment

perghh biar betul breakfast laksa.. dh mcm mkn tghari or mlm dh

man yusoef said...Reply To This Comment

yea btol tu kak LM..saya org johor pon tak suke sgt laksa johor...tapi kalau laksa penang memang fav...kalau blik kg, ayah mmg tau2 beli laksa utk ank bongsu dia ni kat pasar...hehehe

mizz_aainaa said...Reply To This Comment

yeahh.. saya hantu laksa jugak..
geng lah kita yek.. hehe..

laksa johor.. laksa penang.. semuanya hentam.. hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Shafa
klu LM..wajib letak..klu tak letak rasa mcm tak jadi la..hehe..soka mkn yg dibuat sendiri..lg best kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Miss Layaleya
sbb tu LM kena ada stok yg mencukupi..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Izamir Ridzwan
hehe..x kira lah..janji leh ngap..keh3.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@man yusoef
ha lah kan..org johor dah berpaling arah ni..dah beralih selera..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@mizz_aainaa
yehaaa..ada geng lah LM.

Encik MamaT said...Reply To This Comment

hantu laksa datang... hehee...

efa said...Reply To This Comment

laksa penang my fav..like it...sungguh sodap la...ah nk buat gak la...lapor laksa plak la..

Ummi Izzah said...Reply To This Comment

My feveret la dear...! sedapnyerr!

zacky ~786~ said...Reply To This Comment

wahhh bekfest laksa.. ~~ dap yerr

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Encik MamaT
erkk hanttu laksa juga?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@efa
tengok laksa memang rasa lapar..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@zacky ~786~
hehe...nak ke?

Ummi AmnaAmzar said...Reply To This Comment

akak pun hantu laksa..hehe baru semlm g pasar beli bahan2..maybe esok @ lusa nak buat...selang 2 mgu masak laksa..terbuntang mata hubby bila akak ckp nak mkn laksa lagi...hehe

Suara Kalbu said...Reply To This Comment

Kak SK pun hantu laksa penang walaupun orang Kelantan hihihihi..

Study kat Uitm Jengka rupanya. Sekolah kat depan tu sekolah akak le

Eman said...Reply To This Comment

WOAHHHH! sis mai ah penang nnt. kita pi pekena laksa penang ori punya, talak juai tmpt lain!
ehhehehee..

;DD

.:: Zul ::. said...Reply To This Comment

mak aih.demam2 wat laksa..slalu klu dmam wat megi je..pastu bla mkn dh brpluh2..hihi

.:: Zul ::. said...Reply To This Comment

mak aih.demam2 wat laksa..slalu klu dmam wat megi je..pastu bla mkn dh brpluh2..hihi

immukmin said...Reply To This Comment

heheeh..LM...immukmin peminta laksa tegar..la ni duk kat kola perlis..lagi meriah laksa nye..hohoh...dulu duk penang memang gila laksa penang..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Ummi AmnaAmzar
buat sendiri br syok..kan?hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Suara Kalbu
la..yer ke?naper akak x ajak LM dtg mkn nasik hujung minggu dulu2..hik3

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Eman
akak akan sampai..tgu je ye dik..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@.:: Zul ::.
hehe..demam2 kan ngidam mkn pelik2.

misza said...Reply To This Comment

Bila LM nak balik M'sia. area KL sekarang laksa pasar mlm dah rm3. ok lg kan.

Naz said...Reply To This Comment

haha. saya orang penang sendiri tapi jarang dapat merasa laksa negeri sendiri. sedapkan? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...