Sunday, April 24, 2011

Diberhentikan Kerja Akibat Mempertahankan Islam


Assalamualaikum....
LM ingin berkongsi kisah ini dengan kalian semua . 


 Saya ingin berkongsi cerita in dengan anda semua mengenai sikap segelintir orang Melayu kita atau lebih tepat lagi orang Islam di Malaysia   Kejadian benar ini berlaku di Carrefour Wangsa Maju beberapa hari lepas. Seorang pemuda Islam yang berkerja sebagai 'cashier' di pasaraya tersebut telah menumbuk seorang lelaki cina. Ini berlaku kerana ketika pemuda cina tersebut sedang membayar harga barangan, pemuda Melayu ini telah menegur pemuda Cina ini mengenai gambar baju yang sedang di pakai oleh pemuda cina tersebut. Gambar itu ialah seekor babi yang sedang memakai serban di samping seekor anjing yang memakai tudung lambang agama Islam. pemuda Melayu itu bertanya gambar apakah yang sedang di pakai oleh pemuda cina tersebut. Dengan rasa bangga dan tidak bersalah, pemuda Cina itu terus menjawab sambil menunjuk ke arah gambar bajunya dengan mengatakan babi yang memakai serban itu ialah Muhammad dan anjing yang memakai tudung itu ialah Khadijah Mendengar jawapan lelaki tersebut, pemuda Melayu ini dengan tidak disangka2, menumbuk muka si Cina tersebut.

   Huru hara lah suasana di carrefour itu. Kemudian pemuda Cina itu memaki hamun lalu datanglah Manager Carrefour yang juga beragama Islam lalu memecat lelaki Melayu tadi.. Apa yang di lakukan oleh Manager Carrefour tadi adalah satu etika yang patut di contohi kerana, menumbuk org sesuka hati memanglah salah...Tapi malangnya, Manager tersebut bukan hanya memecat pemuda Melayu tadi yang sedang mempertahankan akidah agama Islam, tetapi turut memaki hamun pemuda Melayu itu dengan kata2 kesat. Pemuda Melayu ini pulang dengan keadaan hampa. Bukan kerana di pecat, tetapi turut di maki hamun oleh saudara seislam yang di sangkanya akan turut manjaga maruah orang Islam selepas dihina oleh laki Cina tadi. 

 Sekarang ni pemuda Melayu ni sedang menunggu untuk disaman oleh Cina tersebut. Beliau bukan takut malah tidak sabar2 untuk menunggu disaman oleh Cina tersebut kerana beliau ada alasan yang kukuh kerana bertindak demikian.   Pengajarannya, sikap pemuda Melayu tadi memang patut di contohi kerana ingin menegakkan agama Islam. Pada anda, berhati2 la..kerana saya percaya, tshirt yang di pakai oleh Cina tadi adalah salah satu strategi orang2 kafir untuk menjatuhkan maruah Islam.       Sebarkan kepada saudara2 Islam kita..! 1.Jika anda orang Islam sila sebarkan email ini..!! 2.Jika anda orang bukan Islam, diingatkan jangan sesekali bermain dengan api di negara malaysia islam ini


Nota Kaki : Kurang ajar betul orang yang menghina Islam . Moga pekerja tersebut mendapat haknya sebagai umat Islam di negara Islam ...Malaysia .
www.tips-fb.com

10 comments:

Jo Qusary said...Reply To This Comment

tapi email nie sahih ke ceritanya? takut hanya fitnah yg disebar oleh kaki dajjal bagi merosakkan perpaduan kaum antara warganegara malaysia... cerita nie mcm susah nak percaya.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

tak tau lah jo..kwn LM yg bg pg td.minta sampai2 kan.kes ni terjadi beberapa hr lalu.mmg sebut carefour cawangan mana lagi tu

AMMAR YASIR said...Reply To This Comment

Allah akan berada ditempat orang yang benar. Berani kerana benar

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

huihs....cina ni memang kurang ajar...

bersama kak Es said...Reply To This Comment

kalau betullah berlaku..tindakan itu sgt keterlaluan menghina agama. Paling malang manager tu lah...kalau nak pecat atas kesalahn etika mgkin ada dlm perjanjian tapi kalau dia pun tumpang maki...babi tu mgkin lebih mulia sebab haiwan tu hanya haram untuk kita namun tak pulak si haiwan tumpang menghina nabi.

... said...Reply To This Comment

wa'alaikummussalam..
hmm..tak pernah denagr pun kes ni.
KALAU BETUL, kita tentang mereka habis habisan.

tapi macam mustahil baju tu ada yang sanggup pakai. takkan sepanjang orang cina tu berjalan dengan baju tu, takde yang pukul dia kot?

hm..setaka ni, tak penah jumpa lagi baju2 macam tu dijual kepada umum. gila berani apa pakai kat umum terutamanya dalam malaysia yang majoritinya beragama Islam


menyembah angan-angan dalam ibadah

deno said...Reply To This Comment

ish2, krang ajr betul mata chinese tu... mmg patut kena tumbuk! padan muka.. sepatutnya lempang sekali bagi tercabut gigi..! kan kak..

Peri PiA said...Reply To This Comment

penah bace,sakitnya hati

Allah ade,tak lame tu

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

makin lama makin melampau orang bukan islam ni, apa pun KAMI harap kita semua umat islam supaya dapat membetulkan dulu diri kita supaya agama lain dapat hormat kita. mudah-mudahan, amin. :)

Cherrina said...Reply To This Comment

tertanya2 jugak sy adakah tindakan yg diambil si cashier tu menumbuk si cina tu betul?sy rasa dgn menumbuk customer yg jahil mcm tu spt menunjukkan kpd mereka benarlah yg selama ini agama islam adalah agama pengganas..contohi nabi Muhammad saw ketika Islam dihina..bertumbuk,marah semuanya bkn sifat Rasulullah ketika Islam dihina..terima kasih sbb mempertahankan Islam tp keganasan itu bukanlah cara muktamad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...