Wednesday, April 27, 2011

Jus Avocado



avocado..
Ini lah buah avocado

Assalamualaikum...
Adakah anda semua peminat jus avocado ? jus avocado atau juga dipanggil jus alpukat sangat senak di minum sejuk . Jus avocado juga di panggil Asir Laboka oleh masyarakat arab .


Jus ini ramai yang tidak berani mencubanya . Masyarakat Malaysia belum terdedah dengan buah avocado dalam pemakanan seharian kita . Semasa melancong ke bandung , jus ini menjadi kegilaan para pelancung . Malah jiran LM rakyat indonesia pun suka buat jus atau sebarang minuman yang menggunakan buah ini .


Kalau kat Qatar ni ...memang jus avocado ni menu wajib ada di sini . Buah avocado dari pelbagai negara banyak di jual di sini . Lain kali...LM buat entri tentang khasiat avocado ye ? LM wat entri ni sebab tertarik dengan perkataan alpukat tu . Dah lama nak tau apakah jus alpukat..tak tau lak ia adalah jus avocado .


www.tips-fb.com

28 comments:

Peri PiA said...Reply To This Comment

LM!!Pia baru mnm mase lunch tdi

yum2

Cik Eka said...Reply To This Comment

ha ah kalau kat KL jus ni banyak jual kat restoran nasik padang kak LM...die bancuh ngn coklat..rasanya lemak2 manis satu cawan dalam RM 5.00 ..

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

kak, ada teka-teki.

http://www.kamihidup.com/2011/04/teka-teki-rm10.html

missSenget said...Reply To This Comment

teringin nak rasa.. nnt sis LM buatkn eh.. hahahaha

Encik MamaT said...Reply To This Comment

nak tanam pokok avokado la.. hehe... leh jual jus.. haha... tak pernah minum pon... adesss

Puteri Kasih said...Reply To This Comment

belum rasa lagi..tapi sekarang macam teringin sangat nak rasa....hausssss lak rasanya skrang ni...hehehe

kakchik@ella said...Reply To This Comment

Kat Indonesia mmg dipanggil alpukat. Jusnya pekat sgt. boleh la tahan rasanya. hihi ..

ghost writer said...Reply To This Comment

belum pernah lagi merasanya...tunggu pasukan perak dibeli oleh jutawan arab untuk kerancakan liga super..haha

MaDiHaA a.k.a Ratna said...Reply To This Comment

akak pernah gak buat jus avocado & avocado smootie selain salad avocado.... sebab kat umah makcik ada pokoknya.. skrg buahnya sedang melebat & membesar.. tak lama lagi bolehlah buat n3 masak2 dengan avocado pulak...

Jo Qusary said...Reply To This Comment

jus avokado campur susu cair sedap... selalu gak minum kat kedai dekat dgn kampus...

Far8 budak baik said...Reply To This Comment

kalau kat sabah ada org jual jus ni..
tapi farid x penah..
sebab buah dy pelik sgt..
tak penah tgk pun..
haha..
alpukat?teruk betol bunyi nya haha

Dr Mohd Hafiz bin Dato' Osman said...Reply To This Comment

Ini minuman kegemaran saya waktu belajar di INdonesia dulu.. :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-wah..selamat piadah minum td.klu tak mesti terliur dgr kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

cik ika-hihi..awak suka ke?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

KAMIHIDUP-uik..buat teka teki ke?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

missenget-leh jek..meh dtg umah.akak wat kan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

encikmamat-wahh nak tanam ke?beli jek la...lmbt lak klu nak tgu berbuah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

puteri kasih-hihi..gi lah cr kat kedai.

Kalamhati said...Reply To This Comment

best ke?huhu

asir laimun (jus limau) akak suka la..hehe

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

wah............
rupanya nama alpukat dan avacado adalah dari buah yang sama...
nyami...sedapnya

Nadhirah-chan said...Reply To This Comment

suka sebut perkataan avocado , muehehehe . teringin nak rasa macam mana ....

kiz said...Reply To This Comment

den tak ponah raso laei ni..toringin laa pulak..

HAZWAN17 said...Reply To This Comment

tak penah pulak rasa lagi jus avocado ni...bagus untuk kesihatan kan buah ni

najihah sahami said...Reply To This Comment

camane rasa jus tu eh sis??

mama zakuan said...Reply To This Comment

rasa mcmana ek

anamizu said...Reply To This Comment

sedap ke ummi???
ana x buleh nak telan rasenye..hihi

bersama kak Es said...Reply To This Comment

sedap tak?

kat TESCO dah banyak kali Kak Es membelek, tapi tak tau nak buat ape hik hikhik

AngahSayang2314 said...Reply To This Comment

jus nie banyak khasiatnya org ckp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...