Monday, April 25, 2011

Lari Dari Masalah



Assalamualaikum...
Kadang - kadang LM terfikir , kenapa kita suka untuk lari dari masalah ? LM pelik juga , jika ada apa - apa masalah kita sering sembunyikan diri . 

1.Jika itu punca dari perbuatan kita , kita kata eh..itu akak A yang buat..bukan aku .

2. Bila kita dah porak perandakan rumah tangga orang , kita kata..eh..i tak tau dia dah kawen . Boleh je cam tu eh ? Mata tu buta ke atau cinta tu buta ek ?

3. Bila kita kentut dalam kelas kita lah orang pertama yang sibuk tanya siapa yang kentut busuk ni ...padahal kita yang buang angin dalam kelas .

4. Bila kita buat fitnah kita wat bodoh jek..siap tuduh orang lain lagi untuk lepas kan diri . 

5. Bila kita ada masalah , orang ajak bincang selalu je kita tak mau kan ? korang ingat boleh selesai ke masalah yang dipendam - pendam ?


Apa pun keadaannya...manusia tidak pernah lari dari melakukan masalah . LM juga selalu buat kesalahan dan tersilap langkah . Tapi mengakulah yang kita bersalah dan berlaku kejam kepada insan lain . Moga ada ruang kemaafan untuk kita dari mereka . Ingatlah...jika kita berbuat kezaliman dan dosa sesama manusia , kita perlu meminta maaf dari mereka sendiri .


Pssst : Kentut dalam kelas tu kezaliman gak kan ? hehe 

www.tips-fb.com

5 comments:

Eyrique Ettiqazz. said...Reply To This Comment

jgn lari dr masalah tp hadapi masalah tu..barulah selesai masalah...

JIJI YU said...Reply To This Comment

muehhe eketntut dalam bas tu tak penah..tapi lam kelas penah..pas tu laju2 je cakap student..eheh

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

masalah boleh selesai kalau bawa bincang, cuba bila dah kentut dalam kelas, lepas tu panggil semua budak dalam kelas, ajak bincang, siapa yang kentut, heeeee.

zacky ~786~ said...Reply To This Comment

btol tu ..~ ada org tu ego .. tanak kalah... die jerr btol .. sume die nk betol... tu cmne lak ? :P

Gimi said...Reply To This Comment

Pernah mengalami..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...