Thursday, April 28, 2011

Panas !!!



Assalamualaikum...
Sihat ke semua ? LM cuma nak sampaikan sedikit pesanan ringkas buat adik - adik blogger terutamanya blogger perempuan . Tadi sis ada berbual dengan salah seorang adik blogger kesayangan LM . Dia mengadu ada blogger sorang ni kaki pow duit dia . Bukan nak tanya khabar kalau sms...tapi sekadar nak minta duit . Bila di minta ...memang dia wat diam je . Pastu minta lagi dan lagi . Ishh bahaya lak kes camtu kan . Mujur adik sorang ni minta pendapat rakan blogger lain dan rakannya nasihatkan jangan bagi , sebab yang dah bagi tu pun besar nilainya .


Dua minggu lepas adik blogger lain juga mengadu benda yang sama . Pun jumlah duit tu besar nilainya . Bukan sekali minta , tapi berkali - kali . Cuma sis LM boleh nasihatkan , minta lah elok - elok duit korang tu . Kepada yang belum terkena berhati - hati lah . Tak semua orang kita rasa baik tu baik . Buat baik berpada - pada..nak bantu pun kena tau siapa orang tu . Dah kenal ke belum , tau ke tak muka dia camner. Jangan dalam alam maya yang kita tak kenal rupa , nama , alamat dan identiti orang tu kita berani bagi duit sesuka hati . 


Mereka tanya LM ...adakah mereka kena tipu ? Tepuk dada tanya diri sendiri lah ye adik - adik..akak tak tau ! LM baru tau 2 orang yang kena kes camni...tak tau lah ramai ke yang dah terkena kes macam  ni . Berhati - hati dalam memberi simpati ~ ~ ~
www.tips-fb.com

33 comments:

ruby zaizi said...Reply To This Comment

ade jugak ye blogger sesama blogger macam tu..xkenal and mintak duet??haishh..pelik betol org zaman sekarang ni =_="

IMANSHAH said...Reply To This Comment

jeng2,,sapakah?? haha

Dinaz said...Reply To This Comment

eh ye ke...! kena selalu berhati2 sikit dengan belas kasihan dan pujuk rayu org2 sebegini...yg tak boleh tahan tu dia adalah di kalangan blogger jgak...bikin supen la...

kiz said...Reply To This Comment

kalau dah tahu jangan ler bagi lagi..ignore everthing..

Peri PiA said...Reply To This Comment

ish,bahaya ni...jage diri semua

kat mane2 ade je org mcm ni

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ruby-ada je..dah baik..mana sangka mereka nak terkena tipu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

IMANSHAH-jeng3...cuba teka.siapa dia!hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

dinaz-hihi..walau bkn blogger ...kita mmg kena berhati2 dgn siapa saja.simpati tu perlu ada.tp kena lbh hati2.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kiz-hihi..mmg kena ignore je pas ni.biar hati keras sket tak pe.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-ye..penipu ada di mana2..

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

LM.. ayu kenal satu blogger yang serupa kes macam nie..
mujurlah ayu sms blogger lain.. depa pun dapat sms yang sama...
so boooo layan

shah azril said...Reply To This Comment

jgn terlalu percaya.. n jgn terlalu mudah memberi.. k

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

uishhh..ada gak camtu ye kak?

MiSzy DiaN said...Reply To This Comment

dian ada kwn blogger mcm tue..
dian gtaw kt dian, jgn terlalu baik hati gak.. kdg2 kena pntingkan diri sndiri.. bukan apa, kalu da blik2 pnjam tp liat nk byar, mcm na laa tue? bila nak minta blik, ilangkan diri.. bila perlu duit, muncul semula..

ghost writer said...Reply To This Comment

ade kah benda macam tuh...?seorang blogger lebih banyak terdedah kepada pengetahuan dan agak mustahil mereka berhadapan dengan blogger yang berperangai begitu..lagi pun rasanya takde blogger yg buat macam tuh.siyes,langsung tak percaya.ia seolah direka-reka...kecuali ada bukti kukuh yang ditunjukkan.

Cik Jari said...Reply To This Comment

hehe..mudah-mudahan org yg menzalimi itu akan insaf..aminn

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sis ayu-hehehe...siapa dah kena br dia tau kan sis ayu.sblm terkena.mmg kena hati2.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

shah azril-ye..betul.buat baik berpada2.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

zalin-ada zalin...sian gak.jumlah mmg byk.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

dian-hehe..dia ingat kita ni kerja cop duit kot

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ghost writer-hehe..terserah untuk percaya atau tidak.org yg mengadu bkn org lain.tp amat rapat ngan saya.kena tipu ngan org yg sama lak tu.takkan saya nak sebut dan aibkan nama dia br nak percaya.entri ni bkn nak buruk2 kan org.tp entri ni nak minta org yg baik hati berhati2.blogger lelaki pun terkena..ni pula blogger perempuan.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

cik jari-dia tak mo insaf pun takpe..tp byr la blk duit budak2 tu...sian la..ramai yg kena tipu ngan dia..bkn 2-3 org jek.huhu

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

skrang ni banyak kes kot..
dr pengalaman mmber ieyla kan kak..
berpuluh ribu die kne tipu lps lelaki tu janji nk kawen sume...smpai nk anta rmbongan meminang..mne org xcaye...

missSenget said...Reply To This Comment

bahaya ni.. bahaya...

sambil gelak-gelak dalam hati...


hahahaha...

Far8 budak baik said...Reply To This Comment

akak..farid baru tahu..
ade pulak kes mcm ni...
huh..

Lelord said...Reply To This Comment

hmmm tapikan nape x kenal tp leh nk bg duit ek

najihah sahami said...Reply To This Comment

erk..ade jugak ke blogger mcm ni??rasa2 mish xpenah jumpa lagi kot.

Izan Ishak said...Reply To This Comment

ada jugak kes sesama blogger camtu. sekadar nak amik kesempatan... haishhh! tak baik betullah~

Iza said...Reply To This Comment

Assalam...
ada jgk mcm tu ye...
napa dia minta duit org?tak malu ke?

Nini Hartini said...Reply To This Comment

Owhh baru faham..hurm, tapi mmg kalau skdr kenal di internet tak pernah jumpa baik jgn percaya sgt. lain lah kalau mmg dia itu kawan kepada kawan yg kita kenal. Dan kawan kita faham sikap dia. Mcm tu bolehlah nk percaya...

Ish2..tini mmg dh terkena penipuan internet. Tp x melibatkan duit. cuma perasaan. Siap dia pakai gambar isteri artis dam mengaku tu dia. ishhh. bila ingat rasa sedih.

Woofer Storm said...Reply To This Comment

berhati2 seblm ditipu..bahaya tu^^

Suara Kalbu said...Reply To This Comment

Akak pelik tahap kepercayaan orang zaman sekarang ni. Mudah benar beri duit pada orang yang belum kenal rupa apatah lagi hati budi.

Hati-hatilah adik-adik ya. Sekarang ni ramai yang cari jalan mudah cari duit..modal air liur dan bil internet jer..

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

ada juga yang kena tipu? aduh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...