Sunday, April 24, 2011

Tak Sia - Sia Buat Muka Kesian



Assalamualaikum ~ 
Malam tadi sebelum tidur incek suami mengisi borang kerosakan untuk diperbaiki oleh pihak bertanggung jawab di rumah LM ni . Bila dia hantar ke pihak syarikat , biasanya kejap je mereka akan datang repair . Kepala paip kat sinki dapur dah terhangguk - hangguk . Dah nak tercabut dah ..risau LM . Shower bilik air kat bawah juga ada kebocoran , aircond di hall ada air meleleh . Mesin basuh pun getah dia robek sikit . LM punya mesin basuh bukaan depan..so bila bibir dia sumbing..air meleleh la keluar bila air penuh .


LM ingat dah cukup banyak dah kerosakan tu . Rupanya bila sedang syok tidur malam tadi ....ada bunyi menakutkan . Dari aircond bilik LM rupanya..gerun ! sangat kuat . Macam gergasi mengaum jek bunyinya . Tadi mereka kata , barang besar yang rosak . Tak boleh repair ...paling cepat pun 2 hari baru siap . LM rasa sangat lah hampa...sedih .


LM buat lah muka kesian . LM kata camner LM nak duduk dalam bilik takda aircond ? Nak tidur camner malam ni ? Dah la cuaca semakin panas sekarang ni . Dah 34 degree dah sekarang ni..huhu . Pasrah saja lah...huhu . Tidur bilik lain lah jawabnyer...fikir LM . Lepas 20 minit ...dia panggil semula , dia kata nanti dia usahakan ambil barang dari tempat lain...kira pinjam lah ni ..


Alhamdulillah...syukur sangat - sangat . Terima kasih wahai encik india . Jasa korang memang dikenang . Tak sia- sia LM buat muka kesian pada mereka . Peknen ni memang mudah rasa panas tau ....kan kumpul lemak banyak dalam badan . Hepi semula ~~~walau satu rumah ni ada bau india..hahahah.


Pssst : Korang rajin - rajin lah buat muka kesian bila ada apa - apa masalah ye ? haha .

www.tips-fb.com

30 comments:

bersama kak Es said...Reply To This Comment

ha!! itu kan rezqi orang peknen yang soowiit . Tak rugilah nampak peknen. Cube senyum sikit walaupun org kata gumuk
:D

Peri PiA said...Reply To This Comment

hihihi
bijak2,rezeki tu

nub said...Reply To This Comment

bila ceq buat depa kat... "woi2 stop, aku nak muntah..."

hahaha

zaMir said...Reply To This Comment

hahah....akak pandai jgak buat muka kesian kan...haha...memang tak sia2...panas tu smpai 34...

Eyrique Ettiqazz. said...Reply To This Comment

ok,kalau ade masalah EE akan buat muka seposen ,ikut nasihat LM..kihkihkih

Lelord said...Reply To This Comment

kahkahkah maintenance AC kat Handasaa ni pun India..pinoy ade gak

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kak es-hihi..tq akak.pandai akak nak wat adik senyum eiii

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-huhu..panas.ada lak yg tak tido mlm ni klu takda aircond

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

nub-haha..apasal lak?cuba dulu~~~mana tau berkesan .hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

zamir-mmg panas.dkt2 nak sama ngan m'sia dah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

EE-keh3...bagus2.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

lela-biasanya geng india tulah ngan nepal yg dtg.hehe

kiz said...Reply To This Comment

kesiannya..dah dapat tukar kan..syukurlah

forever love said...Reply To This Comment

cian ummi kalau tengah panas... mmg peknen tak boleh berpanas

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

kena buat muka kesian gak lak kalau camtu.. tp xde sapa nak tgk. kekekeke

... said...Reply To This Comment

as salam.
haha. muka kesian.macam mana la tu

XD

saya tak reti buat muka kesian sebab bos sendiri kata saya ni kadang2 jenis heartless. adei

XD

panas juga tu.mengaum sudah. hehe

caliph shuriken said...Reply To This Comment

btul kna wt muka kecian.. try wt mcm shin chan tu, siap mata kuar cahaya lagi ^^

latest en3: serigala merah

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

ala......
kalau ada masalah tak ada india nak tolong...
jawapanya... ayu jugak....hehehehe...

zacky ~786~ said...Reply To This Comment

kelebihan muka kasihan ..` hehee..

JIJI YU said...Reply To This Comment

muke kesian lau menarik mmg ok sis..ehheelau tak menarik tu maunye kena tempeleng..

akuanakpahang said...Reply To This Comment

Saya kalau tengok org rumah buat muka 5sen mmg mudah cair huhuhu...

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

akak bolehlah buat muka kesian, kalau KAMI mahu muntah orang kalau buat muka kesian, heee. :)

ghost writer said...Reply To This Comment

selalu sangat buat muka welfare nih..jimat masa kena marah pon berguna welfare-face nih..haha

azian said...Reply To This Comment

kak...
susah nak buat muka kesian sbb sykan GARANG...hehehhe

Kalamhati said...Reply To This Comment

teror lah LM memujuk..hehe
janji dpt cepat..wat muka kesian pun muka kesian la kan..hehe

shatooman said...Reply To This Comment

ooo..rupanya akak mmg hebat la dlm wt muka seposen ni.. huiihh..tabik la..jarang org blh wt..ahahaha

krole said...Reply To This Comment

huhuhu krole nak cube bat camni jgk r nnt ahaks~

Woofer Storm said...Reply To This Comment

nak buat muka kecian,takde orang nak tgk kalau sy buat tu ummi..heheheeeee

Miza Yusof said...Reply To This Comment

hehe. tak sia-sia aka buat muka kesian kan. miza pun nak buat macam ni jugak lah :)

shah azril said...Reply To This Comment

bestnyer umah dia ader org datng baiki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...