Wednesday, May 11, 2011

Anak sekarang .


Assalamualaikum...
Kadangkala ada juga perasaan geram pada anak - anak ni . Pesan camner pun bukan mereka ingat . Zaman dulu , kalau ada tetamu datang , memang jadi pantang larang kalau kami duduk sama depan tetapi . Menyampuk orang tua - tua cakap lagi lah pantang .


Zaman sekarang ni , anak - anak kalau ada tetamu datang mak aiii dia lak nak duduk minum sama . Terjenggil bijik mata pandang pun tak paham . Boleh lagi dia tanya , kenapa ummi ? adoiii 


Kalau tetamu tak dirancang datang , kita kelam kabut nak goreng mee masa tetamu ada , boleh lagi dia duk kat dapur dan kata nak makan la..nak itu la , ini la . Adoiii siap la korang , tetamu balik ...memang kena lazer ngan ummi . Zaman dulu mak LM tak lazer - lazer pun . Jari dia jek gerak bagi sepit ketam ..hahaha . Lebam 4-5 hari . Hambek ko ...memang tak berani nak bersila depan tetamu . Anak sekarang ni susah tul . Peramah melebihkan ummi dan ayah ..huhu . Anak korang camner ? Padahal LM ni kategori karang la jugak tau !
www.tips-fb.com

31 comments:

CutieIntan said...Reply To This Comment

kalau zaman kiter dulu menyampuk orang tua bercakap dah kena laa ngan mak

shatooman said...Reply To This Comment

masa kecik2 dulu, kalu tetamu datang je, terus lari masuk ke bilik.. tak pon dok diam2 kat dapur..ekeke..bila dah besar pon masih letak tabiat tu.. tp skrg kena paksa pulak keluar jumpa tetamu..

nuwairani ismail said...Reply To This Comment

hihih...disebabkan belom ada anak kan, pengalaman sendiri la ni. kalau kecik2 dlu, ada tetamu dtg, kite mcm anak LM la. tp bila dh besor pjg ni x reti2 nk jumpa tetamu plak. malu semacam aje rasanya .lepas buat air, terus masuk bilik.(bajet anak dara ayu la ni)

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

entahla..
sy rsa kalau tetamu yg dekat n mmg knal tu x salah kalo anak2 turut serta..
tp kalau yg xkenal tu, agak janggal la tiba2 nyampuk.. heheh..

al-lavendari said...Reply To This Comment

LM pun anak sekarang juga suatu masa dulu .. kan ?

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

hmm betul2 tu LM,budak2 sekarang kan.dulu ngat lagik.kalau menyampuk mak n papa ckp mak jegil mata dh takut.masuk bilik.mcm skng ni tak.dgr je org tua sembang.haih~sabo jelah.

Eyrique Ettiqazz. said...Reply To This Comment

mmg betol anak sedara EE pon camtu.time org dtg n kita jamu mknn,sat2 tu la nak mkn mknn yg dihidangkan..sblm tu,haram nak pandang mknn tu..mak EE pon ada ckp mcm tu zmn dia kecik2...opah EE jeling mata je dah takut nak ddk sama,mkn sama lg la jauh..EE plak org dtg menyorok..malu kot..hikhik..

dr sudut positif,bagus jugak dorg beramah mesra dgn tetamu sbb kenal la kwn mak bapak atau sedara mara..x de la kalau jln sebelah menyebelah pon x kenal.

Peri PiA said...Reply To This Comment

ha'ah umi pia dulu bg sepit ketam je

yaNa said...Reply To This Comment

adik2 yana pon gtue jgk kak..
pantang ada org dtg..
dorg ar yg beria nak join sembang sekali..
kalu bab makan..erm..dorg yg menyuap dulu..

budak2 zmn skrg..
mereka makin berani berkomunikasi ngan org luar..
ada kalanya..pendapat dorg pon kita bleh amik kira jgk kan..

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

betul tu. samakan dia nak berborak sekali.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

intan-hehe..betul tu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kluar salam saja dibenarkan klu kami dulu.mmg mak tak bagi sibuk2 dgrorg tau sembang.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

nuwairani-hehe..good girl

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

solihin-akak suh salam jek..mmg marah klu dia sibuk2 nak join sama.

Piasara said...Reply To This Comment

"macam tu la LM..bila kita bancuh air utk org dtg,sibuk diorang amik gelas pi tadah kt depan..nak air,nak air...lps tu nak kuih..dh amik satu cukuplah,dtg lagi nak kuih...last2 tetamu pun malu nk makan takut tk cukup...Kenangan betul la LM..skrg ni takde dh sbb ank akk dh besar sikit,dah faham.....bdk2 skrg tk makan saman kan..."

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

al -lavendari-hehe...ada2 jek uncle ni eii.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

rara-ye la...jenggil mata pun tak phm da zaman skrg ni..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

EE-akak pun takut ngan nenek.nenek akak tegas

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-hehe..sepit ketam

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

yana-pentapat tu mmg bagus.tp tak manis anak kecil join org tua2 borak

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

KAMI-hehe..geram jek

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

piasara-hehe..nak hantar kat siapa kak surat saman tu.geram jek menahan perasaan ngan anak2 ni

pearl jade said...Reply To This Comment

sejuk hati sye LM jenis yg tegur anak2...ssh nk crk emak2 muda skrg yg nk tegur anak2..sll duk biarkan anak2 wat perangai..
nnt sye ada ank nk blaja la dgn LM..hehe

sye smp skrg segan dgn org kalau org dtg rmh..duk bilik je smp mak bsg nape duk blik je.hehe

CIK TOM said...Reply To This Comment

budak2 zaman skang memang terlebih peramah...xcam budak2 dulu pemalu je..huhu

halila Ibrahim said...Reply To This Comment

TU la ..sy dulu sedara2 @ kawan2 mak n bapa datang mmg p main dalam bilik or duduk dapur.. anak2 sy pulak ikut jenis tetamu yg datang kalau yg mmg depa rapat ... depa setakat panggil anak2 tetamu ajak main dalam bilik pasal dari awal lg saya dok pesan.. setiap kali tetamu datang mmg pesan.. pesan .. kalau tak dengar jugak kenalah lepas tu...

Kalamhati said...Reply To This Comment

ha'a btul la..
anak2 sedara akak pun akak tgk ada yg suka ngat gi duk ngendeng kat tetamu..tak malu2 pun..huhu
kita suruh cemana pun dia wat derk je..duk denga org tua bercakap..haishh

efa said...Reply To This Comment

haah betul ckp cik tom bdk la ni pantang nampak org kat luar ka tekan loceng ka,ada org dtg tudia dya dulu nk yibuk haha sabar ja la huhu

Nini Hartini said...Reply To This Comment

hehehe..kelakar lah LM.

tp mmg betul. kite zaman dulu mak jeling kite dah takut. budak zaman skrg dia buat dek je.

emieysandra said...Reply To This Comment

xde anak ag, ehehe..tp kan sis anak tu la racun dan anak tu penawar kan..diorang wt perangai, pastu diorang jgk yg menghiburkan..wahh, hebatnye perasaan jadi ibu ni.


ma emiey dulu sllu marah2 tp skg ni dah tak..malah bile tgk je perangai adik bongsu emiey, die marah jap pastu gelak2 dan kata 'adik jangan la besar, nanti xde sape nk wt nakal dan buat ma senyum camni' ^^

nida husna said...Reply To This Comment

tetamu datang mak suruh buatkan air, hehe

azian said...Reply To This Comment

kak...
anak yan...mmm...tak mkn saman kak....maikn dia ngada2 ade laaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...