Saturday, May 7, 2011

Berdiam Diri Lebih Baik



Assalamualaikum...
Salam ceria di hari sabtu buat semua . Maaf tidak sempat berkunjung ke blog kalian , busy melepak kat spital dari pagi dan pelbagai urusan lain hari ni . Penat yang teramat sangat . Entri pun tak sempat nak buat . 


Pernah tak korang mengalami masalah dengan rakan - rakan ? Masalah yang boleh membuatkan kalian bermasam muka dan tak sanggup menatap wajah sesama sendiri . Kadang kala jika sesuatu masalah telah berlaku , jika cuba untuk dileraikan kekusutan itu..tetap berlaku suatu keadaan yang tegang dan ke dua pihak tidak mampu untuk bermesra seperti sedia kala .


Pendapat LM sendiri , jika mengalami keadaan seperti itu diam kan saja diri buat seketika . Ambil jarah jika keadaan tegang antara kalian berdua , lebih - lebih lagi jika si dia tak mampu untuk memandang wajah korang apatah lagi untuk senyum dengan korang . 


Keadaan akan pulih dengan sendirinya , percayalah ! Jika kita bertindak waras dan tidak berniat memutuskan silaturrahim , Insya Allah ketegangan  antara dua pihak akan jadi kendur dengan sendirinya apabila kita mengalah dan bertindak biasa seperti tiada masalah berlaku antara dia dan kita . Mengalah tak bermakna kita ni bersalah bukan ? Pada LM berdiam diri itu lebih baik dari keadaan bertambah tegang dan memburukkan hubungan persahabatan . Apa pendapat korang pula ?
www.tips-fb.com

32 comments:

Eyrique Ettiqazz. said...Reply To This Comment

berdiam lebih baik sbb otak makin ligat berfikir...

Peri PiA said...Reply To This Comment

pernah :(,pedih

ferra said...Reply To This Comment

i tgah gado ngn bf. tpi i wat dunno jer. coz i takut, nti mkin mlarat pulak

najihah sahami said...Reply To This Comment

ikut hati mati, ikut kata binasa kan sis,

eh, btol ke ayat mish tu. haha. xpe la. yg pnting mksud dia smpai..:)

Izamir Ridzwan said...Reply To This Comment

mslh dgn rakan2 x baik lama2

dayang said...Reply To This Comment

sy penah cmtu kak..kadang2 sy diam je..mmg btul spt yg akak ckp kn..
anyway, akak take care ya..jaga kesihatan :)

diana said...Reply To This Comment

betul tu..
berdiam lebih baik..
bersuara ketika marah akan memburuk kan lagi keadaan..

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

LM--
PERCAYA TAK kak ayu kurang kawan..
tapi ramai kawan sekadar betegur sapa bila bersua..

bukan tak suka rapat.. tapi tak mahu isu kawan terasa berulang kembali..

biarlah kekal kawan.. bukan teman istimewa

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

EE-betul tu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Pia-ye..mmg sedih melalui detik tu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ferra-moga cpt2 pulih hubungan ye.jgn gado lama2.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

najihah-hehe..betul la tu mish.jgn ikut kata hati..

belogkiter said...Reply To This Comment

betul tu. setuju. lagi pun berdosa memutuskan silaturrahim. nak gaduh gaduh pon bukannya budak kecil

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

IR-ye..sedaya upaya,pulihkan lah hubungan tu.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

dayang-tq adik..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

diana-mmg pun.bila kita berkata2 masa marah,perkataan kesat2 pasti kluar punya.pedassss

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kak ayu-ye sis..samalah kita.adik pun sgt berhati2.kesal dgn persahabatan lalu yg melukakan

ShidaGhazali said...Reply To This Comment

Assalam..

senyap lebih baik compare kita menhamburkan kata2 kesat yg blh buat keadaan jd lbh buruk..heheh

JIJI YU said...Reply To This Comment

katenye oghang british..cool down take time..ehehe..

kira kekuri said...Reply To This Comment

assalam,sy pon pernah mcm tuh kak,aduhh pedihh sangat rasa~ jadi diam2 la dlu..

zaMir said...Reply To This Comment

perkara ini selalu berlaku kat saya...huhu...pndekatan yg saya ambil pun same mcm akak...berdiam diri...kalau x, nnt bila mkin byk bersuara, makin byk perkara yg timbul...makin brtambah kusut jdnya...

pearl jade said...Reply To This Comment

sye sll mengalah kak
sbb nak jaga hati kwn =(
hehe

Nini Hartini said...Reply To This Comment

setuju dgn LM. kalau tini pn akn diam dan bila suasana dah mesra baru luah apa yg xpuas hati. tp dlm suasana majlis syura' la..bukan gaduh2. hehe

shatooman said...Reply To This Comment

betol2x.. diam itu lebih baik.. jarakkan diri dr org tu utk seketika.. lama2 ok balik la.. dr terus bertegang urat, bermasam muka, sampai sudah tak habis..silap2 blh putus terus silatulrahim~

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

kalau sy, sy x suka berdiam diri kak. berdiam diri ada kalanya baik..tapi ada kalanya bertambah buruk. kalau ada selisih faham, bincang elok2..bincang cari penyelesaian..bukan bincang cari salah siapa. itu pada pandangan sy la sebab kalau ada masalah, sy ni xkan tenang. asyik nak fikir masalah tu je. so bg sy,berdiam diri bukan penyelesaian terbaik..

Izan Ishak said...Reply To This Comment

setuju tu LM...diam tak bermakna kita salah. kadang2 tu biar masa menentukan segalanya... pernah terjadi juga di kalangan adik beradik situasi camni...

Far8 budak baik said...Reply To This Comment

x nk ar masam2 muka..
klo farid terus minta maaf..
ahahahaha...asal hepi sudah

aeshcame said...Reply To This Comment

ye betul..kdg2 x pk2 main ckp je ikot suke hati pastu nnt nyesal x sudah! baik tutp mulut n istigfar..huahua gaduh dpt sakit hati je..

Encik MamaT said...Reply To This Comment

berdiam diri hanya seketika.. membiarkan keadaan menjadi tenang.. baru mulakan bicara....

ghost writer said...Reply To This Comment

tentu saja berdiam diri itu lebih baik.tapi biar penjelasan terlebih dahulu diberikan...

sarah-najwan said...Reply To This Comment

org yg kuat ialah org yg dpt mengawal nafsu amarah..

jadi ketika kita hendak marah atau apa tu..lebih baik kita diam atau pi tmpat lain..agar diri kita sejuk dan mampu berfikir utk tindakan seterusnya...

N@SIQUE said...Reply To This Comment

mcam tau2 ja entry~~berdiam lebih baik kan....tpi diam lama2 pun mem"barah" lak hati nie...:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...