Tuesday, May 17, 2011

Berhati - hati Bergurau Senda



Assalamualaikum...
Kadangkala dalam kehidupan bersama sahabat kita sering bersembang , bermesra dan bergurau senda . Kita fikir mereka lah sahabat baik kita dan setakat kutuk mengutuk sikit - sikit tu tak jadi apa . Gurau - gurau tu kita fikir tak jadi cela pada persahabatan .


Tapi awas ye ...bukan semua orang boleh diajak bergurau . Bukan semua orang sama penerimaannya . Ada orang mulut pedas cam cili api , tapi hati cepat sentap . Dia tak sentap depan kita . Tiba - tiba jek korang akan dapat cerita dari orang lain yang si dia sentap dengan korang pasal itu ..pasal ini . 


Bahaya tak ? jangan ingat rakan kita tu sahabat baik kita . Mungkin kita jek yang anggap begitu , dia tak ingin pun bersahabat dengan kita . Malah mungkin gurauan kita menjadi duri di hati mereka ..siapa tahu kan ? So..hati - hati . 

Nota kaki :Ingatan untuk diri sendiri juga...
www.tips-fb.com

20 comments:

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

kadang2 tu LM dia tak pe boleh bergurau dgn kita..tp time kita bergurau cepat pulak terasa hati ..

caliph shuriken said...Reply To This Comment

kdg2 yg paling dekat dgn kita tu paling bahaya.. dh slalu kna cmni, huh...

forever love said...Reply To This Comment

BETUL.. DIOWNG SELALU BERGURAU TANPA INGAT PERASAAN ORANG LAIN

Fana Flora said...Reply To This Comment

betul tu dalam tak sedar kita bergurau, rupanya-rupanya ada kawan kita tengah sentap. yelah, kita manusia biasa, kadang-kadang tu mulut atau perbuatan kita di luar kawalan. maklumlah asyik bergurau sakan kan. huhu

tpkan kadang-kadang kawan kita tu yang over sensitif. cmne tu? hehhe

diana said...Reply To This Comment

betul la..
sedangkan bergurau dengan adik beradik pun boleh sentap apatah lagi kawan2..
hati2 sudah!!

ghost writer said...Reply To This Comment

kalau dah tahu begitu fiilnya maka jangan dekati atau ajak dia bersembang lagi..sebab dia bukan kawan yang baik..

eqbalzack said...Reply To This Comment

Salam...
Abg eq akan umukan keputusan GA 'I LIGHT U' pada Jumaat ini, 20/6/2011 pukul 10 pagi. TQ

JIJI YU said...Reply To This Comment

laen orang laen carenye..laen lembu laen talinye

tinie said...Reply To This Comment

sangat setuju..be carefull

Sue's said...Reply To This Comment

kena beringat sokmo lah...

Izan Ishak said...Reply To This Comment

ada org sgt terasa kalau gurauan yg berlebihan ni...so kenalah hati2~

Peri PiA said...Reply To This Comment

btl tu LM,setuju sgt

bukan semua org tahan gurau

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

kena kenal betul-betul baru boleh bergurau kasar. :)

gedek! said...Reply To This Comment

Tak suka betol kalau gergurau 'one way'

Kalau dia gurau takpe...

Kalau kita gurau, member tersentap...

Cheh!

Hai...!

al-lavendari said...Reply To This Comment

yang paling sedih bila gurauan kita di salah tafsir atau di salah anggap terutamanya kalau bergurau di dalam blog sebab kita tidak tahu riak wajah mereka. kalau berdepan, mungkin kita boleh perjelaskan maksud kita !

darklord said...Reply To This Comment

haha, bener bener, setuju, response orang kan siapa yg tau, hihii
\
maen ketempat ane dong,,,



http://backyardquiltstudio.com/

http://eternoespectador.com

http://flyingmatch.wordpress.com

Encik MamaT said...Reply To This Comment

biasa la tu... kadang kita berlebihan... mungkin tanpa kita sedar... cuma kita kadang lebih mudah menuding ke arah orang lain... sama2 bermuhasabah... kadang kita mudah mengaku sahabat.. tapi kita langsung tidak melakukan tanggungjawab sebagai seorang sahabat...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

ha btoi tu...setuju sgt2..

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

BETUL2 KADANG2 TANPA KITA SEDAR LAWAK GURAU SENDA ITU MENYEBABKAN ORANG LAIN TERASA...SO KENA LA BERPIKIR DULU SEBLM BERGURAU KAN

shatooman said...Reply To This Comment

hati-hatilah nk bergurau nnt..perhatikan dulu ciri2 org yg nk di ajak bergurau tu~ pernah jgk jumpa ngan org yg x boleh nk bergurau ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...