Sunday, May 29, 2011

Boring...Lama Tak Mengadun



Assalamualaikum...
Terasa sangat lama tak mengukus kuih . Lama tekak anak - anak tak dijamu dengan kuih tradisional . So hari ni gagahkan diri membuat kuih lapis . Kuih lapis ni biasanya banyak je dijual kat warung - warung time sarapan kan ? Tapi LM buat dekat - dekat nak mangrib dah ni . Esok pagi dah sejuk cantik la boleh potong .


Menjadi kebiasaan anak - anak ummi memang suka kuih tradisional ni . Kuih lapis , serimuka , kasui , apam gandum . Kuih sagu mata ikan pun mereka layan juga . So memang tak terasa letih bila kuih laris dimakan oleh anak - anak .


Kuih lapis ni tadi siap je 10 minit adik qila dah minta . Banyak dia makan . Mujurlah resepi ni jenis boleh potong panas - panas walau kuihnya lembut . Wahh beres satu kuih , nak beli telur malam ni esok projek kek pula kalau larat ..hehe .
www.tips-fb.com

22 comments:

Eyrique Ettiqazz. said...Reply To This Comment

lama x dtg sini....bagus la LM sbb ajar anak knl makanan tradisional melayu,bila dah besar nanti x de la dorg lupa kuih muih tradisonal melayu even bangga dgn kuih2 tu...

meaw said...Reply To This Comment

esok meaw nak buat banana tiramisu cake :)

saiazuan said...Reply To This Comment

nyum2.. slalu bli kt kedai je.. umi xpenah buat.. :(

Budak Botak said...Reply To This Comment

Budak Botak suka gak kuih lapis, makan selapis2 mmg nikmat, he3...

Entry terbaru -> The Devil’s Pool - Kawasan Air Terjun Menyeramkan Di Zimbabwe... (",)

ieda said...Reply To This Comment

pandai LM buat kuih .. akak x pandai lagi... lum ada oven kuut ekekke :)

Peri PiA said...Reply To This Comment

yum2,sedapnya

sha a.s said...Reply To This Comment

rajin nyer lahaiii...

JIJI YU said...Reply To This Comment

kueh lapis uh..wat kale pe kak.

kakchik@ella said...Reply To This Comment

serius pandai buat ke ni dik? kc tak pandai langsung walaupun mama kc jual kueh masa kitorg kecik2 dulu. hihi

Kakzakie said...Reply To This Comment

Alhamdulillah... dalam sarat masih kuat dah larat mengadun lagi. Itu bermakana LM punya kekuatan mental. Suka kakak bila LM masih ada kekuatan begini....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

EE-mesti mereka kenal punya...ummi mereka mmg selalu wat kuih melayu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

meaw-wahh nnt bg akak sket ye

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

saaizuan-takpe..kat malaysia byk je jual kat kedai2 kan.sis ni mmg kena buat klu nak mkn

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

budak botak-ye...kita sama.klu tak leh buka selapis2 mmg rasa nak marah...haha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

eida-ala kak...kuih2 kukus jek ni.yg simple2

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-mmg sedap..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sha.a.s-hehe...rajin sbb nak mkn je sha.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jiji yu-wahhh kita org malaysia warna putih merah la jiji.hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

KC-tu je beberapa jenis yg adik pandai sis..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kakzakie-hanya Allah yang tau sis.mmg rasa berat sgt2 badan saya ni..huhuhu.

simply nana said...Reply To This Comment

rajinnya awk dok membuat bermacam2 kuih...dok sebelah umah leh...

azian said...Reply To This Comment

kak...
kl jd dtg jengka, jgn lupa satu loyang kuih kasui. satu loyang kuih lopes, dan jugak satu loyang kuih serimuka...alah kak...3 ajekkk...heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...