Monday, May 30, 2011

DOAKU BUAT MEREKA

Assalamualaikum....
Cuma beberapa ketika saja akan tiba detik melahirkan bayi dalam kandungan ini . Seperti biasa sebelum melahirkan pasti akan terkenang kan bonda yang mengandungkanku selama 40 minggu . Dengan kesempitan hidup di waktu itu , pasti sukar buat bonda melalui proses kehamilannya . Melalui pengalaman mengidam dan menyediakan kelengkapan melahirkanku . Itu sudah pasti...
Dengan lahirnya puteri seberat 2.73kg ini pasti ayahnda dan bonda tersenyum puas . Dan adik beradik serta bonda juga selalu kata diriku adalah anak kesayangan ayahnda . Sebenarnya bukan pilih kasih , tapi itu adalah kerana diriku cahaya mata sulung mereka...kan ayahnda dan bonda ? 


Perit hati ini bila memikirkan dosa silap yang pernah daku lakukan terhadap bonda dan ayahnda . Daku telah mencalarkan hati mereka mungkin . Mungkin ??? Ye...memang saat itu daku tau telah melukakan perasaan mereka dengan keputusan yang terpaksa ku lakukan . Walau mereka faham , namun ada garis duka di hati mereka kelihatan . Terasa berdosa kerana telah membuat mereka bersedih dengan pemergianku .

Apa yang pasti...semua yang berlaku ada hikmahnya . Sekarang wajah mereka telah kembali tersenyum . Syukurlah keputusan dan kelukaan yang kaklong berikan buat bonda dan ayahnda dulu telah memberikan sedikit keceriaan buat hari - hari bonda dan ayahnda kini . Tidak mampu memberi kemewahan buat  kalian , tapi Insya Allah  kaklong masih mampu melepaskan kelelahan dan kesempitan yang bonda dan ayahnda tanggung . Tersentuh saat membaca sms ayah tentang pemberian kaklong buat adik - adik untuk naik semester .Tak mampu menahan air mata bila ayah ucap terima kasih banyak - banyak . Ayah tak perlu ucap terima kasih pada kaklong , kerana ayah telah banyak berkorban untuk kaklong , untuk kami . Kaklong cuma mampu membalas sms ayah dengan gurauan je masa tu...walau dengan juraian air mata . "ISHH ..NAPER CKP TERIMA KASIH , KAKLONG KAN ANAK AYAH ? HEHE ."Gurauan dalam sendu , dalam juraian air mata tu mungkin buat ayah tersenyum , mungkin juga buat ayah turut tersentuh .


Buat bonda...pasti kejutan yang bonda terima dari kaklong buat bonda terharu . Tak perlu terharu dan bergenang air mata ...kerna hanya itu yang mampu anaknda lakukan dan hadiahkan buat bonda di kejauhan ini . Jika ada rezeki...kita akakn bertemu tak lama lagi . Doaku moga kalian sihat sentiasa dan berada dalam lindungan Illahi senantiasa , Amin .


www.tips-fb.com

16 comments:

zaMir said...Reply To This Comment

kisah yg mnarik...tersedu saya baca...

sha a.s said...Reply To This Comment

sedih la... :( terase smpi ke dlm...

diana said...Reply To This Comment

kejutan apa tu kaklong?hehhe..
ibu bapa ni kalau depa tgk anak2 bahagia pun depa dah rasa bahagia dah...

Peri PiA said...Reply To This Comment

:')

Sunah Mohammad said...Reply To This Comment

alhamdulillah.. moga mereka bahagia kan melihat kita sekarang...

azian said...Reply To This Comment

amik tisu jappp....huhhu

D_08 said...Reply To This Comment

awok terkedu....terkenangkan arwah Ayah yang pegi 6 tahon lepaih......

Cik Kamoo said...Reply To This Comment

sedih....

Mak ayah boleh jaga, didik dan beri kasih syg kepada 10 org anak...tp seorg anak kdg2 belum mampu utk jaga mak ayah sendiri dgn baik ...

aku dan segalanya said...Reply To This Comment

huwaaaaaa...tersentuh gakkk....

salam kunjung bls....follow gakk

Jiejah Gorjes said...Reply To This Comment

selamat menjadi ibu :)

Aziela said...Reply To This Comment

sedihnya baca... Salam kenal dari blog Ben. Follow juga yer..

Adham Naqib said...Reply To This Comment

trase dlm la......huhu

''bidadariSIDIA'' said...Reply To This Comment

Assalam :)

singgah baca dan terus follow,
jom terjah kita punya pulak :)

http://bidadarisidiahuzaifah.blogspot.com/2011/05/doa-ku-buat-mereka.html

Ct Arina said...Reply To This Comment

terharunye T_T
jasa ibu dgn ayah takkan terbalas oleh kite even mati hidup semula pun kan..

sy dari blog abg ben. thx juge sbb singgah blog saye ^_^

fara said...Reply To This Comment

uihhh...sje jer nk suruh aku nangis kt ofis nih.. :'(

bersama kak Es said...Reply To This Comment

jahat nya adik!!
buat kak Es nanges...

sangat terharu ...

lagilah bonda dan ayahnda adik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...