Friday, May 27, 2011

Ikan Cencaru Bakar



Assalamualaikum....
Ikan cencaru bakar adalah antara menu  kegemaran LM juga . Biasanya ikan ni LM akan sumbat inti sambal atau pun sumbat serunding kelapa . Tapi lebih suka sumbat sambal sebab LM kan suka pedas - pedas ...hihi . Kesedapan ikan bergantung kepada enaknya sambal dan serunding tu..



Kalau ikan yang besar ni biasanya 2 ekor pun dah cukup sangat dah . Memang berbaloi masak sendiri sebab murah dan terjamin kebersihannya kan ? nyum nyum..sedapnyer makan dengan sambal kicap atau pun sambal asam tomato .


www.tips-fb.com

15 comments:

AdaApe..? said...Reply To This Comment

sdap2...dh lme xmkn cencaru :)

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

wah sedap sbb sy memang penggemar ikan tp hubby pula mcm musang. ayam.. ayam.. ayam

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Ada Ape-hehe..tu la.bkr pun sedap

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

lekat lekit-cik lekit jd meaw.....ikan2.hik3

diana said...Reply To This Comment

kat rumah saya je yang makan ikan..
jadi malas nak susah payah masak2 gini..
heheheh
suami lebih suka daging dan ayam..
ikan busuk katanya..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

diana-ye lah..dulu2 saya pun suka ayam.tp sejak kawen dan peknen paksa diri suka ikan..hehe.daging lembut kan lbh baik berbanding daging lembu dan ayam..sbb tu kena paksa diri mkn ikan gak.

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

sy mkn jugak ikan cencaru ni.. tp bukan feveret la.. heheh.. lebih suka keli.. :D

Syat0za Zai said...Reply To This Comment

makanan lagikkk >_< lapaq ni!! jap, nk gi dapur :P

Wanie said...Reply To This Comment

baru2 ni pun bakar ikan gak..
puas hati bile buat sendiri kan..:)

Latest Entry: Happy Birthday to Me

Lelord said...Reply To This Comment

miza beli katne ikan caru...uhuhuhu x penah jumpe pun

Peri PiA said...Reply To This Comment

hmm,yum2 kegemaran pia juge ni :)

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

wani makan ikan cencaru ni kat bahagian isi putih je LM...hihii

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...Reply To This Comment

wahhh..sedappp...:)

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

shida wat ikan kembung belah belakang goreng....hehehe...

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

x reti wat. kak sila wat anto kat umah adik ye. ? tengkiu kak. ahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...