Wednesday, May 18, 2011

Indahnya Ukhwah...



Assalamualaikum....
Mungkin sukar untuk kita mendapatkan persahabatan yang indah tetapi setiap ukhwah yang pernah terjalin di antara kita dan rakan - rakan adalah sangat indah uuntuk di kenang . Segalanya pasti tercalit 1001 kenangan manis dan pahit untuk diimbas kembali .


LM sangat gembira menjalin ukhwah dengan rakan - rakan di sekeliling diri ini . Tak kira samada di alam maya atau di alam nyata . Semuanya menggamit kenangan indah . Sebenarnya LM tersenyum apabila membaca pesanan dari salah seorang adik angkat LM . Adik LM ni seorang guru baru . Sangat ceria dan peramah orangnya . Sangat mengambil berat terhadap insan yang dikenalinya termasuk akak dia sorang ni . Setiap hari , pasti dia  akan mengirim berita tentang dirinya . Walau sesibuk mana bergelar guru baru , tapi hampir setiap hari pasti ada saja cerita baru yang ingin dikongsi bersama LM .


Rasa sangat terharu dengan kebaikan dan keikhlasannya dalam ukhwah yang terjalin antara kami . Kisah anak muridnya menangis , kisah kejayaannya dalam mendidik murid dalam pertandingan sekolah , kisah dia baru beli kereta , kisah sedih tokkinya pergi meninggalkan mereka sekeluarga dan baru - baru ni kisah gembira dia mendapat anugerah guru paling mesra di sekolah sempena sambutan hari guru .


Tiada kata - kata yang mampu terluah melainkan kegembiraan buat dia . Moga ukhwah ini terus terjalin selamanya dan moga dia menjadi seorang pendidik yang berjaya , Amin . Apa yang pasti...Indahnya ukhwah yang terjalin antara kita semua...antara LM dan kamu , kamu  dan kamu juga...termasuk kamu yang sedang membaca luahan hati ini . Terima kasih semua !


Nota kaki : Hati ceria tatkala ramai yang sayang...Alhamdulillah.


www.tips-fb.com

43 comments:

Encik MamaT said...Reply To This Comment

alhamdulillah... semoga persahabatan kekal terjalin... :)

D_08 said...Reply To This Comment

Ye betoi.....
paling indah kalo ghamei yang baik2 dengan kite....yang sanggop bersusah payah dengan kite.... manehnye ukhwah dan persahabatan tu kan???.... tetibe awok teghingat pulak akhi2 kat ITM Segamat dulu.... ape kabo deme sekaghang ni!??

forever love said...Reply To This Comment

seronok juga kenal ummi.. tapi atq nk jumpe ummi dalm dunia realiti nie

Sunah Mohammad said...Reply To This Comment

alhamdulillah...suka, suka~ sayang semuanya~~ :)

ieda said...Reply To This Comment

insyaallah dikk semoga persahabatan yg sedia terjalin itu kekal ..
akak pun suke .. semua suke bila kita boleh hidup dan menjalin hubungan baik dgn semua org ..

tapi hidup ini banyak dugaan dan ada pasang surutnya .. bila ia surut bermakna ujian allah buat kita belum cukup :)

bersedia dan redho , insyaallahh itu yg membawa bahagia .. aminnn

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

ukhuwah dan dakwah berjalan seiringan. :)

bersama kak Es said...Reply To This Comment

sukanya entry ni
~ikhlas ..jatuh ke lubuk hati

sayang juga kamu

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

ya la kakD pun seronok jg dpt kenal LM dlm alam maya ni....*eceh2...LM kata kat kakD ke?hehhehe terperasan sudah...*

ukhti syikin said...Reply To This Comment

of coz ramai sayang :) hahaha... sis ni .. namo sedey2 ..

sarah-najwan said...Reply To This Comment

kita suka kawan2..
takmo lawan2...

~~zAnAfAhMi~~ said...Reply To This Comment

mmg indah kalau persahabatan itu ikhlas, bukan ada agenda tertentu. namun bg saya amat menyedihkan kalau sahabat yg kita kasihi tidak memperdulikan kita bila ada kawan lain yg lebih bagus dari kita. masa susah bersama, bila senang takde masalah, org lain lebih diutamakan....apa2pun hanya Allah disamping kita hingga keakhirnya.

~Kirin Selama Perak~ said...Reply To This Comment

syg kak LM !
:D

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

Hidup Itu Indah dan penuh makna bila dikelilingi org yang kita sayang dan menyayangi kita ...

najihah sahami said...Reply To This Comment

sama la sis..mish un suka ngan ukhwah yang terjalin antara kita blogger ni. walaupun tak pernah jumpa face to face. tp kita rapat melebihi semuanya...:)

sayang akak~:)
sayang semua..:)

al-lavendari said...Reply To This Comment

memang indah ukhwah ini. uncle pun ada buat review entri LM sebelum ini 'Berhati-hati Bergurau Senda' - agar ukhwah yang terjalin tidak tercalar akibat tidak berhati-hati dalam bergurau senda.

JIJI YU said...Reply To This Comment

bukan susah pon nak jalinkan ukhuwah.kan2.

Melur Jelita said...Reply To This Comment

Alhamdulillah...siapa sayang dan benci, semuanya itu ujian untuk kita

diana said...Reply To This Comment

jalinan persahabatan di alam maya memang sangat best..
tak de sakit menyakiti dan tak de cakap2 belakang..:)

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

jalinkan ukhwah
sebarkan dakwah
hidup itu indah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

encik mamat-amin..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

D-08-hehe...betul tu.so cr lah mereka2 tu.mana tau leh jmp

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

atq saleh-ye atq,ummi pun nak sgt jmp atq

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sunah-ye..akak pun suka dan syg semua

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ieda-ye kak ieda..mmg ada byk dugaan dlm persahabatan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kamihidup-amin..insyaallah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kak es-tq akak...syg akak juga

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ladyzul-hehe..samalah..saya pun sgt seronok dpt kenal kak D,ckp kat kak d gak ler,..kan ayat tu pd semua yg membaca.hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

syikin-tak sedih..cuma kadangkala kecewa dlm persahabatan..tu jek.hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sarahnajwan-ye..betul tu sis

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

zana-sebab tu persahabatan ni bkn mudah...yg ada bersama kita time susah tu lah namanya sahabat.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kirin-tq adik~~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

yaya azura-ye yaya..mmg terasa sgt indah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

najihah-ye mish,walau tak pernah jmp tp kita sangat rapat kan?tu yg pelik tapi benar.ikhlas..semuanya ikhlas tanpa mengira status

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

al - lavendari-betul tu uncle , kena lbh berhati2.kita tak tau hati org

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

al - lavendari-betul tu uncle , kena lbh berhati2.kita tak tau hati org

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jiji yu-ye..bkn susah,tp kena ikhlas..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

melur-semuanya ujian yg mematangkan..takpe lah sis.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

diana-yg plg saya suka bab tak ckp blakang..Alhamdulillah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sudais-insyaallah...moga dpt menyebar dakwah dlm ukhwah ini

miszlullaby said...Reply To This Comment

ukhwah memang manis.
eh sye tak sedar pulak kak LM dah ade domain sendiri. Tahniah^^

ejulz said...Reply To This Comment

mesti seronok student dia masa dia mngajar.. hehe

CIK TOM said...Reply To This Comment

cik tom pun suka kwn ngan sis...

Peri PiA said...Reply To This Comment

terindah ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...