Sunday, May 22, 2011

Kisah Jumaat ...



Assalamualaikum...
Hari Jumaat lepas memang LM rasa cam nak menangis juga . Penat sangat . Khamis tu ada temu janji dengan doktor , dan seperti yang dah dijangka masih ada jangkitan kuman lagi . Bertambah tak baik nasib LM bila kandungan gula terlalu tinggi pula dan ada beberapa masalah lain berkaitan kandungan . Bila ada jangkitan kuman memang biasanya akan demam .

Ceramah Agama 
Tapi kuatkan diri juga pagi Jumaat tu ada ceramah agama di compound lain . Ceramah habis pukul 11 dan 11 lebih sampai rumah . Kat sana ada makanan yang banyak seperti nasi dagang dan laksam serta menu lain . Encik suami siap -siap nak solat Jumaat . LM cuma oreng meehoon saja untuk anak - anak sebab tadi dah makan nasi dagang dan laksam kat ceramah sebelum balik .


Ceramah Lagi 
Memang goreng meehoon lebih untuk di bawa ke ceramah petang ni . Mula jam 2.30 petang sampai jam 4 petang . Penat dan panas . Tapi Alhamdulillah ceramah yang di sampaikan sangat menarik walau terasa bahang sangat cuaca saat itu .


Petang
Memang rasa sangat tak larat , so malas nak masak nasi atau apa - apa LM buat keropok lekor saja untuk makan sebelum maghrib . Sekilo ikan kembung tu LM habiskan . Wahh laju jek semua orang dan akhirnya cam tak cukup keropok lekor tu , takpa..len kali leh buat lagi..huhu . Stok ikan habis !


Malam
Kami gi ambik tempahan pakaian hari tu . Wahh seluar peknen pelbagai warna LM dah siap . Ada purple , pink , jeans hitam , biru gelap , biru muda , coklat dan blouse peknen juga beberapa helai . Suker!!!! . Hilang penat seharian projek hari ni , sebab nampak pakaian baru ...hehe .

Lepas tu ajak encik suami cari waffle maker kat mall dekat ngan umah ni . Tapi hampa...tak de la kat situ..huk huk huk . Balik je dengan kecewa yang menebal . Sebelum sampai rumah encik suami bawa makan roti nan dulu sebab esok kena puasa sebelum ambik darah ....makan sampai kenyang dan balik terus zzzzzzz .


Penat tau beraktiviti sepanjang hari jumaat yang mulia . Moga ceramah tersebut membawa 1001 keberkatan dalam diri kami sekeluarga . Insya - Allah....

www.tips-fb.com

18 comments:

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

amboi.. rajinnya dgar ceramah.. bagus2..
jihad menuntut ilmu.. heheh..

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

memang tiap jumaat ada ceramah ke kak kat sana? bagusnya. :)

Peri PiA said...Reply To This Comment

bz,takpe majlis ilmu :)

LM kuat :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

SZ-bkn selalu ada penceramah dr malaysia SZ...

Eyrique Ettiqazz said...Reply To This Comment

share r resepi kopok leko...i like..

bersama kak Es said...Reply To This Comment

bestnye selalu blh dengar ceramah..
sentiasa dalam majlis ilmu tanda hati tak mati :)

~moga LM dapat kekuatan

azian said...Reply To This Comment

akak...
sy buat waffle jek...muaz kemaruk waffle tp tak nak tempek gambo...nnt akak nakkkk....

huhuhu....

sy nak buat GA laaa...bg hadiah waffle maker...ok????

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

bagus LM dlam penat dapat berkat

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

nanti jgn lupa posing dgn bj2 br tu ye...mesti cumel kan...

Azira Mohamad said...Reply To This Comment

Wahh..mesti bestkan kalau hari2 ada aktiviti yg menarik mcm tuh.boleh la tambah ilmu sdkt sebyk.

Smoga akak mndpt keberkatan didlm menuntut ilmu NYA. Dan smoga baby yg kat dlm kandungan tu pun sihat walafiat...Amin!

hawiz said...Reply To This Comment

wahh....bagus la akak nie...

JIJI YU said...Reply To This Comment

usrah ade tak kak

anamizu said...Reply To This Comment

wah bagusnye ummi..
ummi jage kesihatan tau..
moge2 ummi sentiasa sihat ^__^

ieda said...Reply To This Comment

x per yg penting dengar ceramah .. penat tuu akan terbalas nanti :)

zirconia said...Reply To This Comment

sis, how r u? hope u're doing jz fine..semoga terus kuat & selamat semuanya :D

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

terbaik pengisian jumaat Kak LM, teruskan pengisian rohani tu ye kak semoga sihat selalu :)

alexa yussida said...Reply To This Comment

smoga bby yg dikandung akan mnjadi rijal/nisa yg soleh solehah hasil dgr ceramah hari jumaat yg mulia :)

jaga kesihatan ye kak

Nini Hartini said...Reply To This Comment

penceramah malaysia ye? ingatkan dr sana jugak. LM mst terror speaking arab kan. heeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...