Monday, May 2, 2011

Kuih Lopes ?


Assalamualaikum....
Sebentar lagi dah nak masuk waktu isya' . Nampak gayanya penyakit ku datang lagi . Tiba - tiba LM teringin nak makan kuih lopes . Huwaaaa memang lah semua bahan ada dalam simpanan tapi masalahnya LM tak pernah buat kuih kegemaran LM tu . Tau makan je selama ni . 


Tadi cakap kat encik suami nak makan lopes.... "dia kata , buat ler " . Oh laling...za tak pandai...za tak yakin jadi ..huwaaaa .


Beras pulut dah rendam....tak tau lah apa yang jadi pas ni . Adakah pulut lembik yang sedap di makan bersama ikan masin dan kelapa parut atau ia menjadi kuih lopes idaman tekakku ini . Wallahualam ....doakan LM berjaya walau hati ini sangat gusar memulakan langkah pertama .
www.tips-fb.com

21 comments:

zacky ~786~ said...Reply To This Comment

kuih lopes cm sedap jerr.. huhu

Far8 budak baik said...Reply To This Comment

gudluck kak LM..
redah jelahh haha

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

selamt mencuba ..time dah selamat menjamah kot...my fvrt juga....

dayang said...Reply To This Comment

dah nampak banyak makanan kat belog akak ni..sy suka tgk..tengah lapar ni..hehehe

ghost writer said...Reply To This Comment

kuih lopes tuh yang macam mana ek...macam Jennifer Lopez ker?hihi

emieysandra said...Reply To This Comment

rajinnyer akak buat kuih, xpe2..1st time buat xjadi, leh try lagikk. tp hrp2 la jadi kan..

:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

zacky-hehe...kuih kegemaran sis yg sis tak pernah cuba buat

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Far8-hehe..mmg tgh meredah la ni

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

SUDAIS-hihi...tq.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

dayang-hehe...mlm2 lapar ye dik?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ghost writer-wahhhh ia lbh cantik dr jenifer lopez

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

emieysandra-betul dik...moga ia berjaya terhasil..hehe

MiSzy DiaN said...Reply To This Comment

kuih lopes mcm na?
ada gmbr kaa??
sbb kdg2, nama kuih d smenanjg ngn sabah ni berbeza, padahal jenis kuih sama jak.. heheeee

shatooman said...Reply To This Comment

kuih muih ni mmg peberet saya..hehehe.. akak pasti boleh buat..yakin boleh. :)

alexa yussida said...Reply To This Comment

LM taw x,kita x pnah kenal pon kuih lopes tu camne skali bila rumet buat last week barula ''ohh kueh ni ke..tak penah taw namanye lopes..,taw makan jaa..'..hehe..so skrg dah bole bayangkan kueh lopes akak..moga2 jadik ye..sian bby kempunan karang :)

hani@debumelukut said...Reply To This Comment

LM, cooking is trying an error..kadang menjadi, kadang campak jer kat dlm tong sampah..

CIK TOM said...Reply To This Comment

kuih lopes sedap...good luck akak!!

Nor Suhaiza said...Reply To This Comment

huhuhuh...
kita pulak tibe2 tringin nk mkn...
gud luck...

happy blogging :)

Miza Yusof said...Reply To This Comment

dah lama tak makan kuih lopes. sedapnya :) selamat mencuba ye kak.

laloque said...Reply To This Comment

nak seloyang

Peri PiA said...Reply To This Comment

Kesukaan hubby pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...