Sunday, May 15, 2011

Lidah Kucing Ke Lidah Buaya ?



Assalamualaikum...
Apa ye nama kuih raya yang panjang - panjang bersira gula tu ? Lidah kucing atau lidah buaya ? kih3...nama apa ntah , LM kurang pasti . Tapi memang rangup dan sedap . Semalam beli murah jek , 10 riyal 30 keping . Sedap dan rangup . Beli 2 bungkus...tapi rasanya cam sebungkus tu LM telan sorang kot ? Rakan LM ni jual juga tart telur . Semalam beli gak tart telur hanna ni . Tart telur yang paling sedap abad ini pernah LM rasa...cewahhh  . Tapi memang sedap sangat - sangat . 


Owh ye...cerita kerepek ni tadi , kuih ni memang la sedap , LM sendiri makan mengadap plastik tu jek . Tapi sepah dia jangan cerita lah . Adik qilah pun suka makan . Tapi kawasan qilah makan tu memang cam apa ntah , kena vacum lah jawabnyer . Ummi dia tak leh marah gak sebab depan tv ni ummi makan pun sepah - sepah gak...hik hik hik . 


Sedap...jangan jeles eii , LM makan kuih cam mood raya jek ! Syyhhhhhhhh ....tolong tutup pintu pas masuk ye ? LM takmo lalat masuk tanpa diundang , hehe . 
www.tips-fb.com

19 comments:

Eyrique Ettiqazz said...Reply To This Comment

lagi satu nama kuih pelik yg EE x pernah dgr,mkn atau tgk...

lalat ker EE ni sampai nak kena ttp pintu?hikhik..

Syat0za Zai said...Reply To This Comment

lidah buaya!! :D

err, lalat lagi..aih~~

Peri PiA said...Reply To This Comment

ehehe,lidah buaya rasenya

ade kwn org kedah ckp kuih kpl terbang,hihi

nuwairani ismail said...Reply To This Comment

salam ziarah kak LM...kalau di tmpt nuni di kelantan, kami panggil lidah buaya. tp bahasa standardnya mcm kuih tiram..sedap tu...nk buat pon senang

anamizu said...Reply To This Comment

aah kuih kapal terbang pun iye jugak rasenye..hihi

*lalat yg mcm NABIL raja lawak tu punye ke ummi???? lalat NABIL tu siap boleh bunyi piano lagi..hihi

Inspirationalefeks said...Reply To This Comment

wah lapa pula baca cerita kuih2 ni :P

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

sy x penah dgr name kuih tu kak..siyes..nak tengok sikit gambar kuih tu..hihi..

Kalamhati said...Reply To This Comment

lidah buaya!hehe sedapnyeee terliur la plak akak..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

EE-heheh,tak pernah mkn ye?pernah kot?tak tau nama jek.

bkn EE yg lalat.tp lalat tu lalat..haha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

syatoza-hehe...lidah buaya br tau!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-wahh kapal terbang?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

nuwairani-sedap...akak suka sgt2

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

anamizu-hehe...pandai lak ek?lalat ni bkn main piano..tp buat ummi rasa nak sepak2 jek dia.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

inspira-hehe..kuih2 jd lapar eh?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

zalin-ntah2 selalu mkn kot?

Mat Gebu said...Reply To This Comment

Ooo..pcm peranh buat dulu, kamo panggil kueh tiramm...haha lagi lah ada yang pening ni kang...sini link dia--> http://www.tiffinbiru.com/2008/02/kuih-tiram.html

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Mat gebu-hehe..ye kuih tiram.sedap nyer.tp saya mls nak gelek2.beli jek sedap ngap terus kan?hik3

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

lidah kuceng? x pernah dgr plak nama kuih tu..
yg sy tau, lidah buaya tu aloevera.. heheh..

Lelord said...Reply To This Comment

huhuhu penah gak mkn kuih tiram hanna tu, cuma tart telur kurang menangkap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...