Tuesday, May 31, 2011

Sahabat



Assalamualaikum....
Jika kalian yang bekerja pasti ada rakan baik bukan ? Tapi ikhlas cakap LM tak ada rakan baik yang boleh dipercayai dalam mencurah masalah dan rahsia . Semua rahsia LM curah kepada encik suami . 
Batu api , mulut tempayan ....semuanya berlegar - legar di sekeliling kita . Sangat takut meluahkan masalah dan rahsia kerana bukan semua orang tahu menjaga rahsia kita kan ? Mustahil suami akan memburukkan isterinya . So jalan terbaik adalah bercerita dengan teman sebilik dan berdoa serta mengadu kepada Allah yang Esa...

 Adakah anda rasa itu jalan terbaik ?
 
www.tips-fb.com

29 comments:

Cikgu Nurin said...Reply To This Comment

Dik, akak pun tak ada sahabat baik, kawan ye..mmg sekarang manusia jarang yg boleh dipercayai....

Bila nak balik M'sia? Akak doakan perjalanan adik selamat dan dipermudahkan Allah...

Dr Love said...Reply To This Comment

LM: Bukan ke dlm islam sudah mengatakan jangan suka mengadu domba sesama sendiri melainkan kita mengadu pada yang satu.

CIRI-CIRI BLOG YANG MENDAPAT SAMBUTAN PEMBACA

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...Reply To This Comment

mungkin itu jalan yang terbaik sis...

saya kadang2 tak tahu nak meluahkan pada sapa..al-maklum la bujang lagi..

hehe

slalunya hanya memendam...

abeh kuat blog yg menjadi tmpat meluahkan perasaan..

Peri PiA said...Reply To This Comment

btl tu LM,suami BFF kita :)

kena hati2

~RizaL~ said...Reply To This Comment

betol dah tu sis.. kdg2 kwn pun ada je mkn kawan.. suruh rahsia kan tp cite kat org lain.. bila cite kat org lain tu ckp, "aku cite ni jgn cite kat org lain, rahsia tau.." tp kalau 10 org wat mcm tu n sebar2 kan adakah itu rahsia lg..?? haish..
meh baca entry baru rizal..
http://hanyaaku91.blogspot.com/2011/05/kalau-hot-perlu-kew-nak-kutuk2-org-tak.html

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

yes...
betul tindakan kamu.. en suami adalah terbaik

anamizu said...Reply To This Comment

aah betol tu ummi..
RIZAL ckp tu betol gak..
rahsia la konon sangat..
last2 sume org jd tahu..

*ummi jage kesihatan ye ^__^

Sunah Mohammad said...Reply To This Comment

erm.. saya belum bersuami, jadi saya share dengan orang yang saya percaya... untuk kak comot, insya'Allah itu jalan terbaek..

Mohamadazhan hjDesa said...Reply To This Comment

salam kak

betul tu...senang cari kawan tetapi sukar mencari sahabat...cerita pada ahli keluarga lebih baik kan =)


Berkata Baik Atau Diam | Peringatan Buat Sahabat Blog

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

cikgu nurin-terima kasih atas doa akak...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Dr love-mengadu domba adalah bergosip2..sbnrnya tak salah mengadu masalah dgn rakan yg kita yakin dia jujur..cuma bkn semua org jujur.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

GKSB-hurmm akak tak blh luah kat blog..kena buat blog lain kot..haha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-ye..kena hati2

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

rizal -ye..kawan mkn kwn..ada byk ajinomoto dlm cerita.penyedap cerita kena tambah 2 sket agaknyer

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

suami adalah sahabat yg terbaik dan paling boleh dipercayai oleh seorang isteri.. begitu juga suami, isterinya adalah sahabat yg terbaik sekali

JIJI YU said...Reply To This Comment

kan ke orang kate pasangan idop tu le sahabat sejati..ehehe

najihah sahami said...Reply To This Comment

btol tu sis. xsemua sahabat boleh dipercayai.

kiz said...Reply To This Comment

kalau ada suami / isteri eloklah cerita sesama kita je..sebab keduanya saling memahami..kalau tak manakan boleh jadi pasangan hidup.

Nini Hartini said...Reply To This Comment

kita insan lemah yg kdg2 mmg perlukan tempat utk meluah. dan tini setuju, suami adalah org yg terbaik utk kita... tapi, masa belum kawen dulu rasanya tini ada sorg kwn baik yg InshaAllah tini sgt percayakan dia. even skrg kami dh tidak rapat, tidak berhubung,tapi tini dpt rasakan yg dia masih menyimpan rahsia2 tini. Dia mmg kawan sejati yg tini ada. InshaAllah...Tini percayakan dia, hanya dia seorang shbt yg tini letak 100% kepercayaan.

Budak Botak said...Reply To This Comment

Btol tue Sis, kdg2 "kawan baik" tu la yang cuba jatuhkan kita dalam diam...

Entry terbaru -> 10 Kemalangan Paling Mahal Dalam Sejarah Manusia... (",)

zaMir said...Reply To This Comment

same la dgn saya...tp yg peliknya...kwan2 saya nih, bila dorang susah, baru la kelam-kabut cari saya....kadang2 tu bengang jugak...bila kita susah..semua org takde nk tolong kita....huhuhu...

sarah mohamad said...Reply To This Comment

betol rahsia suami rahsia isteri dan sebaliknya :)

qasehraihan said...Reply To This Comment

bagus Lm..citer je kat suami..hehe


hai LM... lama xonline..sori..
bz kejar penghutang xbayar utang..

tau sapa penghutang tu??pendekarberkuda..

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/06/entry-panas-hati-pendekar-berkuda.html

Eyrique Ettiqazz said...Reply To This Comment

pernah buat satu entri mcm ni

sarah-najwan said...Reply To This Comment

akak ada kwn baik
sejak ting 1 smpai skrg


kwn baik utk share stori suka2 ajo..jika ada mslh..lebih baik share ngan hubby..

lagi pula..akak rasa sunyi jika xde kwn baik..huhu..

eiela said...Reply To This Comment

saya pun ade kawan rapat tapi tak semuanya rahsia saya kongsi dengannya, saya selalu kongsikan dengan mak je.

Latest Entri :
Best Ke Jatuh Cinta Nih?

efa said...Reply To This Comment

err tak kawin lagi lah akak hurmm..buat masa skrg masalah semua dishare dgn keluarga saja mungkin itu jln terbaik buat masa skrg la akak LM waah header baru yea akak hehe lawa ^_^

Finaz Jaafar said...Reply To This Comment

kte pernah dengar yang tempat mengadu terbaik adalah pada Allah s.w.t

Qaseh dalia adelia said...Reply To This Comment

qaseh ade je sis.. 2 org ,.. dari sekolah lagi .. qaseh percaya dia.. ibarat siblings dah .. kawan dunia akhirat ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...