Wednesday, May 18, 2011

Sakit Hati !



Assalamualaikum...
Pernah merasakan sakit hati ? Hati disakiti oleh sahabat di sekeliling kita dengan tikaman lidahnya mahu pun gerak laku mereka ? Apa yang korang rasa jika berlaku sebegitu ? Perasaan akan jadi remuk bukan ? huhu...


Begitulah adat dalam pergaulan , sering menyakiti dan disakiti . Dalam sengaja , sedar atau pun mungkin tidak sedar . Apa yang pasti diri dan hati yang tercalar hanya kita yang tahu . Apa tindakan korang jika berhadapan dengan situasi ini ? Perlu selalu berdepan dengan insan tersebut mungkin setiap hari . Adakah hanya berpura - pura okey atau menarik diri dalam segala aktiviti yang melibatkan si dia ?  Tepuk dada tanya iman sebenarnya . 


Jika korang tak mampu berhadapan dengannya dengan ikhlas dan senyuman , pada LM lebih baik undur diri buat seketika . Jika boleh menampakkan kamu terguris , marah dan kecewa itu juga tidak baik untuk terus berhubung . Cari tempoh bertenang , jaga jarak . Kadang kala jaga jarak tu bukan berniat memutuskan silaturrahim , tapi menenangkan kembali api amarah dalam hati akibat disimbah petrol oleh syaitan durjana . Mujur sekarang ni harga minyak dah naik , so syaitan tak suka lah nak main minyak petrol lagi kot? hehehe


Opsss ...harga petrol di Qatar baru QR1.00 tau...so syaitan masih suka main simbah minyak petrol membakar hati  , kena banyak berhati - hati nampaknya..keh keh keh . Gurau jek...semalam kiz ada tanya..berapa harga minyak kat sini , so LM jawab la..QR 1.00 .



www.tips-fb.com

25 comments:

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kelak bila LM balik jangan terperanjat. Kakak agak masa tu harga petrol sudah lebih dari harga sekarang tau....sedih sangat.

najihah sahami said...Reply To This Comment

murahnya kak..nak pindah sana la. hehe. kak, kalau mish ade sakitkan hati akak mintak maaf ea..:)

sha a.s said...Reply To This Comment

S A B A R adalah ubat paling mujarab utk merawat sakit hati :)

diana said...Reply To This Comment

setuju..
jarakkan dulu perhubungan tu..
nanti bila dah bertenang baru la datang dekat semula..
biasala..bila tengah marah,
boleh keluar macam2 benda dari mulut ni..kan>>

Syat0za Zai said...Reply To This Comment

qr1.00 bersamaan dengan brape kak?

Mek Norfa said...Reply To This Comment

murahnya petro kat sana..naper sakit hati ni kak LM? sabar ekk... kita makan ais cream dulu nk tak..hehe

bersama kak Es said...Reply To This Comment

sesuai jenguk entry sunah hari ni tentang marah
dan nak atasi

sabar ek..nnti hilang comot..opps comel

azian said...Reply To This Comment

kak...
ade rasa sakit hati tak dgn saya???mintak maaf yek...hehehehe....sori2....

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

senyum...tak perlu kata apa-apa..

itu lebih baik..

kalau merebak parah jdnya..penyakit berkaitan hati jgn dibawak main ... dari cuma sakit hati nanti timbul macam-macam lagi ...

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

buat tak tahu je, KAMI pun amalkan jaga jarak tu, berundur untung tenangkan hati. :)

deno said...Reply To This Comment

mintak jauh dari sakit ati..... :)

kakchik@ella said...Reply To This Comment

akak kalo tgh sakit ati, akak duk jauh2 dari org tu. dah tak sakit bru blh jmpa balik. sama mcm adik eh? hihi

daddykoolz said...Reply To This Comment

mmg minyak di sana murah...kalau tak murah kompom negara mereka huru hara,lain la kat sini minyak kita ciput ...itu pun org bising2...tak faham2...

Encik MamaT said...Reply To This Comment

emm.. rasanya kalau ada salah paham.. elok la bawak berbincang daripada dok buat andaian dan memikirkan bukan2... kan merunsingkan diri... lebih baik berbincang dengan rakan tersebut... mungkin ada jalan penyelesaian...

CIK TOM said...Reply To This Comment

ciktom kl sakit hati pun suke jauhkn diri..kl duk dekat lg sakit hati...huk3..

Qr 1.00 tue kalau dengan rm berapa ek sis?

JIJI YU said...Reply To This Comment

marah tu pintu bagi syaitan..

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

QR 1.00 = bape sis?

sis knp entry asek pasal hati,mulut,berguatu senda.sume cm seday2 je.knp?sis seday ke?sape buat kakak rara ni?meh nk cepuk.

[p@kcikLie] : [ mamaDiana] said...Reply To This Comment

salam singgah dari pCL,..

hati pompuan biasanya cmtu kan..tacim je..berbeza dgn lelaki...tak peduli kata orang..layan je sumuanya akan ok sekejap masa berlalu...

[PCL]

Peri PiA said...Reply To This Comment

selalu berdoa diberi kesabaran

bkn mudah

Jiejah Gorjes said...Reply To This Comment

harga minyak kt mesia sungguh2 cekik darah!!!!

kiz said...Reply To This Comment

musuh boleh jadi sahabat..sahabat boleh jadi musuh...jaga jaga..

tanya lagi ..QR1.00 tu duit malaysia berapa lak..akak jawab tak lengkap...huhu

ukhti syikin said...Reply To This Comment

sabar.. cian kat baby n ummi nya ..

Miza Yusof said...Reply To This Comment

sabar itu adalah yang terbaik :)

caliph shuriken said...Reply To This Comment

syaitan & minyak petrol gabungan serasi, hukk...

ain dzaya said...Reply To This Comment

ain penah alami situasi camni...
so elokla jarakan hubungan tu sementara waktu...if ada yg rasa kelainan mesti salah sorang akan mengadap ke hadapan...@ semua ego..biakan jew la...byk lagi kawan yg terbaik yg buleh dicari =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...