Thursday, May 26, 2011

Silikon Oh Silikon

Assalamualaikum...
Dulu ada terbaca kisah CMG ada menggunakan acuan silikon . Kebetulan memang LM belum ada lagi acuan silikon ni . Semasa mencuci mata , belek dari satu barang ke satu barang hari tu LM terjumpa acuan silikon . So sambar la sedozen acuan muffin dari silikon ni . Nak beli acuan kek risau la pula , sebab memang tak  tau guna . Tak tau cara penjagaannya . Semakin risau bila encik suami kata...tak cair ke kalau bakar ? Aduhh risau juga ni . Mana tau kot- kot tiruan ke apa mould yang LM beli ni . 


Dalam gambar nampak keras je acuan CMG tu ... so untuk kali pertama guna LM cuma kukus saja apam pisang tu . Bekas tu besar juga , so LM sengaja buat separuh acuan saja sebab risau anak - anak tak habis makan . Semalam dah tanya CMG , dan dia dah jawab pun . Memang acuannya lembik rupanya , cam getah tu . Alahai...LM baru je nak belajar beli barang - barang camni . Memang jakun la...tu yang risau cair tu bila bakar . Walau harga dia tak mahal mana rugi juga kalau cair kan ? So...len kali leh beli acuan kek pula . Memang cun , tak melekat . Boleh beli lagi lepas ni . Tak pasti harga di Malaysia lebih murah atau di sini . Tapi memang teruja nak guna sebab tak melekat , dan ringan .


Boleh buat hadiah untuk GA kot ? atau sagu hati buat rakan rapat yang gemar memasak . Ada yang nak resipe apam pisang berwalnut ni ? Nanti bagi tau ye siapa yang mau .
www.tips-fb.com

17 comments:

Peri PiA said...Reply To This Comment

umi pia ade acuan silicon ,ha'ah same takut cair hihi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-tgk gmbr cam keras..hehe.

ejulz said...Reply To This Comment

macam pelik.. tapi menarik.. :)

apik pehe said...Reply To This Comment

hehehe..kalau tanyer apik pasal acuan ni lagi la apik tak reti

Lelord said...Reply To This Comment

hehhehe lela pun ada silicon munge2..td wat puding jagung masuk dlm tu arr

emieysandra said...Reply To This Comment

cuti ni nak balik masak! kne gmar mmasak, baru dpt hadiah dr sis kan..hahaha, ntah pe2 je emiey ni ;)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ejulz-hahaha..pelik ke?akak mula2 pun jakun nak guna.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

apik-hehehe..sbb tu tak tny apik

tomatokering :) said...Reply To This Comment

wahh ~ macam sedap je tu LM .. share lah resipi teww.. ^^

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...Reply To This Comment

Apam!! Sangatttt sedap :)

JIJI YU said...Reply To This Comment

huisy...mcam2 plak leh gune benda ni ek..

diana said...Reply To This Comment

tak pandai masak2 ni..
masak nasik dan lauk hari2 pandai la..
kuih2 gini kalau nak makan beli je..
tapi kalau nak bagi acuan tu,saya ambik..
hahahhah

bersama kak Es said...Reply To This Comment

dik comot..publish kat sini jek..senang nak rujuk nanti :)

eiela said...Reply To This Comment

terkejut saya baca tajuk entri tadi, ingatkan akak buat entri pasal pembedahan plastik, rupanya lain. hehe. comel jugak acuan warna biru tuh. menyerlah warnanya.

Latest Entri :
Lemang Penanda Raya Dah Dekat

Izamir Ridzwan said...Reply To This Comment

acuan silikon ni lembut ke??

Bulan said...Reply To This Comment

ades.akak hari2 wat entri makanan.saje nk cabar perot bulan ye =p

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

lembik ke??
macam keras je kak.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...