Sunday, May 22, 2011

Stok Makanan



Assalamualaikum
Tak lama lagi dah nak balik bercuti . Rindu sangat dengan Malaysia , mee goreng mamak , cendol , selain rindu yang membara pada bonda dan ayah . Adik - adik pun semua rindu....huhu .


Nak balik ni kena habiskan stok makanan yang melambak kat umah ni . LM ni jenis beli dan beli .Pastu tak abis makan , ish..membazir kan ? Ada cendawan setin lagi , sos speggetti sebotol lagi (walau tak suka makan mee orang putih ni ) , tepung - tepung dan semua barang kering memang masih banyak . Harap - harap larat nak masak dan habiskan stok makanan tu . Keropok ikan keping pun banyak lagi . 


Bila lah nak ada kekuatan nak masak semua bahan ni . Tepung kastard pun banyak..hehe . Kemalasan melanda tu lah akibat nya . LM ada biskut maree berpaket - paket juga , ingat nak buat kek batik tapi serbuk koko pula dah habis . Aduhhh idea tersekat la pulak . Pengajarannya lain kali jangan main angkut je barang kat mall tu bawa balik . Makannya tak juga ...risau membazir !
www.tips-fb.com

27 comments:

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

MASAK BYK2 POS UTK SHIDA ERK

Eyrique Ettiqazz said...Reply To This Comment

selamat pulang n selamat makan samapai termuntah2...hikhik

JIJI YU said...Reply To This Comment

ni2...saye ade ni kak nak tlg abeskan stok makanan

bersama kak Es said...Reply To This Comment

kek batik tengok resepi sunah...tak guna milo, dia guna horlicks. cam best jeee

sarah mohamad said...Reply To This Comment

hiks macam dekat rumah saya jek. stok makanan banyak tapi takde sorang pun yg rajin nak masak2. hihihi

Agus Ajah said...Reply To This Comment

horee.. Makan2

krole said...Reply To This Comment

wuahh besnye wak..krole ni stok makann tnggl telur je ahaks~

najihah sahami said...Reply To This Comment

eh eh..sejak bile sis LM malas masak ni..pelik3....

azian said...Reply To This Comment

meh anto umah yan...yan tolong masakkan...hehehehehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

adish shida-okeh..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

EE-tukang mkn siap sedia jek.ummi yg tak larat .hehe

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

masak banyak-banyak untuk blogger di malaysia.kitorang pasti bedal je.huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kak es-ye..saya tgk gak td.tp cam rugi nak beli horlick,nnt tak abis pki lak..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sarah-klu msk ramai jek yg rajin mkn kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

agus-hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jiji-hehe..lupa ada jiji ye.okeh2..meh mkn ramai2

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

krole-telur tggl 4 biji jek..huhu.lain2 byk la pulak

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

najihah-mish jgn pelik...keh3.mmg mls pun skrg ni..muatan penuh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

azian-hehe..leh jek,meh la ambik semua dan tlg msk

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

rozuan-hehe..idea yg baik tu.

zulkbo said...Reply To This Comment

SALAM..
bersyukur ke hadrat Allah SWT
kerana limpahan kesenangan dan
rezeki yang di kurniakan..semoga kita semua menjadi insan yang pandai mengsyukuri nikmatnya kerana nikmat
Allah boleh tarik bila-bila masa sahaja..
:)

Syat0za Zai said...Reply To This Comment

post kat zai lah, taklah membazir :P

ejulz said...Reply To This Comment

kalo x abes bg je kat ejulz sini.. heHe..

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

wah, akak dah nak balik malaysia? selamat balik kak, heee. :)

alexa yussida said...Reply To This Comment

lama ke kak cuti?sempat raya kat msia?

saya pon mnghitung hari nak balik nih..insyaAllah july nti..nak makan puas2 sampai gemok..

af sembilan said...Reply To This Comment

Klo sy nk blk kampung...stok mknn biasenye bg org lain.. :P sbb xmmpu nk hbskn

Nini Hartini said...Reply To This Comment

LM NK BALIK DAH? BILA TU? WAAH... CUTI SEKOLAH KT MALAYSIA PN DAH DEKAT. CUTI KT SANA DGN SINI SAMA KE? KALAU LM BLK SINI, HUBBY PUN CUTI SEKALI KE?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...