Friday, June 17, 2011

Di Ambang Perpisahan



Assalamualaikum...
Salam Jumaat buat semua . Jumaat sudah hari ni , kejap je masa berlalu . Hurmm nampaknya LM berada di ambang perpisahan dengan hubby tercinta . Demi sesuatu yang lebih baik dan yang terbaik terpaksa kami melakukan keputusan ini ....ceewahhh . Apa punya ayat ni ek ? haha . Adehh esok nak gi hantar hubby ke KLIA ke tak ? agak - agak hujan lebat dan banjir tak kalau LM gi hantar hubby ? hik hik hik .

Bila hubby takda semua kena buat sendiri lepas ni . Kena tido  sendiri , tu yang pasti..haha . Kena urus qila sendiri , kena mandikan qila , takda siapa nak tolong buangkan sampah , takda siapa nak tolong ampaikan baju , takda siapa nak bantu itu dan ini . Dan...1001 kebaikan hubby selama ini bermain - main di ingatan ..huwaaa sedihnyer . Lama lak tu hubby balik Qatar...  ishh, sabar je la . Demi baby yang bakal lahir , kena kuatkan semangat .


Tiba - tiba keluar ayat  ni .
Hubby : Za jaga diri tau ...
Aduhh sedihnyer! ..huwaaa nangis dalam hati je .
LM : Nanti tiba - tiba kalau kaki za kejang malam - malam siapa nak tolong ? 
Hubby : Nanti sapu minyak panas dulu sebelum tidur kat betis ye ...
LM : Ermm ye la ..(aduhh pecah sudah empangan di kelopak mata ni )

Sejak kebelakangan ni memang tak dapat tidur lena . Bila mengeliat sikit je betis pasti akan kejang . Kejap kiri , kejap kanan . Kalau kejang tu memang gerak hubby minta dia tolong urutkan urat yang tersimpul tu . Kalau dia takda camner ye ? huwaaaaaaaaaa .
www.tips-fb.com

36 comments:

JIJI YU said...Reply To This Comment

ehehe..sebelom tidur kena wat warming up dulu le gamaknye

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jiji-ye juga..tq jiji

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

alooooooo kecian nyer...mintak tolong anak2 picitkan kaki betis ummi sblm tdo...pastu sapu minyak angin panas...selimut...jgn sedih2

sha a.s said...Reply To This Comment

sabar sabar.....tu dugaan la tu kak....yg pasti, walau jauh di mata, tp dekat di hati :)

Suara Kalbu said...Reply To This Comment

Alaaa.. cedihnya..

LM kena la kuat semangat ya

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

sabar kak. sabar banyak-banyak. :)

Bulan said...Reply To This Comment

alahai manje nye akak ngan hubby ye :)

Cik Dya said...Reply To This Comment

its true .. mesti kena kejang kat betis tu..kandungan dah sarat.yang best, saya mengandung jauh dari suami. tak penah merasa pun orang tolong picit kaki.menangis sendirian je.bertuah akak ada hubby yang penyayang.

bersama kak Es said...Reply To This Comment

kena jaga diri baik2..
mesti kemesraan semakin berganda macam awal2 kawen dulu...bila dah berjauhan kan dik.

berchenta sampai ke syurga~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...Reply To This Comment

tabahkan hati ye sis...

=)

Alin Marlini said...Reply To This Comment

bila hubby takder baru rs susahkan..tapi bila kita takder..hubby rs susah tak?

dayang said...Reply To This Comment

akak sabar ea...selain tu akak boleh lepaskan rindu kat tanah air..gitu...huhu..nnt akk 3g ngan hubby akk..:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

shida-huhu...mmg sedih,takpelah.kena berdikari.pasni kena main minyak panas sendiri..hihi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sha-ye sha cumil,jauh dimata dekat di hati

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

suara kalbu-ye sis..moga saya kuat

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

KAMIHIUDUP-tq dik...moga terus sabar dan tabah pas ni.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Bulan-dah besar panjang ni tak kan nak manja ngan mak pulak kan?hik3

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

cik dya-huhu..ye la mmg menangis sendiri saat kejang klu takda org bantu urut..sgt2 sakit.aduhh akak kena tabah cam dya juga kot pas ni.kena jd sekuat dya

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kak es-amin...mudah2 an kak ...huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

GKSP-tq adik...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Alin-sure la mereka susah...ditambah kerinduan pula tu.bkn smgu dua berpisah.nak2 kat qatar bkn ada gerai makanan malaysia cam kat sini..huhu..siannyer

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

dayang-hihi...ye dik.moga semuanya mudah.

kakchik@ella said...Reply To This Comment

adik, jg diri. perpisahan tu utk kebaikan, kan.

forever love said...Reply To This Comment

ajak atq tido sana.. hihihi..

saba ye ummi... insyaAllah tak pape.. ingt pesan husband tue taw

hati pengembara said...Reply To This Comment

hubby LM tu g mne??xmention pn kt entry akak tu??hehe

AMMAR YASIR said...Reply To This Comment

Sedihnya berpisah dengan insa tercinta..huhuhuhhuhuhu..sedih2,,xnak2

bujal X said...Reply To This Comment

sedihnya cerita~~hu~~

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

huwaaaaaaaaaaaaaaaaa~ sedihnya kakak comot!

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

sedihnya kakkkkk

tak dpt bayangkan macamna nak lalui saat2 tengah sarat macam tu tanpa suami :(

Kalamhati said...Reply To This Comment

uhuk tersyahdu lak akak baca..sob sob

Peri PiA said...Reply To This Comment

huuhu,saba ye LM
Jage diri elok2

Izan Ishak said...Reply To This Comment

sabar ye LM... izan yg baca ni pun rasa sayu sangat. dialah segalanya kan~

Ujang9897 said...Reply To This Comment

romantik nya..hihi

sarah-najwan said...Reply To This Comment

tu la kan..
mmg xle pisah ngan hubby

walau akak dlm pantang sekali pun..10 ari je kat kg..suh hubby dtg amik gak..berpantang ngan dia..tu anak pertama dan kedua..

anak ketiga dan 4..pantang sendiri..

tapi awk lain sb jauh sgtkan..xpe..pejam celik sekejap ajo..

$h@h_Izn@n said...Reply To This Comment

jeles3.....wakakakak...sabaq na kak...setiap dugaan akan ada ganjaran di kemudian hari....insyAllah... semoga akak selamat melahirkan baby dgn selamat dan senang tnpa susah..

shah azril said...Reply To This Comment

sedih gak seposen.. cam drama lak lm nie..huhu.. baiknyer hubby..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...