Friday, July 1, 2011

Gangguan Malam


Assalamualaikum....

Pernah kena gangguan semasa tido tak ? Adoii sebenarnya LM ni sejak encik suami balik Qatar bukannya tidur sangat pun , paling awal pejam mata jam 3 pagi , pastu kejap - kejap sedar . Sebelum encik suami pulang ke Qatar , dia ada beli jam tangan untuk anak - anak . Bila ditekan ada bunyi lagu dan lampu jam tu . Sejak 2 malam lepas jam kepunyaan maisarah tu asik berbunyi tengah - tengah malam . LM sangkakan maisarah tertekan semasa tidur memandangkan jam tu ada di sebelahnya .


Jadinya dalam satu malam LM perlu bangun pergi matikan bunyi jam tu 5-6 kali . Asik berbunyi je... Tapi malam tadi kebetulan maisarah dan azhad tido di umah bonda . So bila mereka di rumah nenek mereka LM ngan qilah je la . Bila jam dah pukul 12.30 dia bunyi ...dalam hati , uik..tak tekan pun boleh bunyik ke ? LM pergi matikan . Tak lama lepas tu sambil berchatting dengan encik suami dia bunyi lagi , aduhh ...matikan lagi . Akibat rasa mengantuk encik suami suami kata pergilah berehat . Tak sempat taip jawab salam rupanya LM dah terlena , sedar - sedar dah 3  pagi . Matikan lappy dan teruskan tido . Baru nak lelap jam tu bunyi lagi . Haishh nampak sangat jam tu nak main - main kan ummi . 


Dari sabar terus angin ku naik . LM ambil jam tu terus letak sebelah LM , kalau bunyi senang nak tekan matikan lagu dia . Baru pegang dia dah mati ...LM letak dia bunyi lagi ...grrr  kalau bukan kerana itu jam maisarah dah lama daku hancurkan jam tu sampai lumat . Geram betul ! LM letak jam tu atas bantal ...bila dia berbunyi 2-3 kali pastu LM matikan je lah dengan rasa geram . Last - last tak sedar jam berapa mata ku lelap . Sedar - sedar dah jam 6.30 pagi . Main tekan - tekan jam la kerjanya semalaman . 


www.tips-fb.com

11 comments:

sha a.s said...Reply To This Comment

isk...nape Sha rs seram pulak hehh? eheh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sha-saja je dia nak usik2 kot

Mama AA's said...Reply To This Comment

huhuhu jgn main2 dgn jam :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

mama AA-haha..dia suka main jam mlm2

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

tak bunyi apa2 pun memang susah tido. Sama la kita kak 2 3 pagi baru nak tido. Kdg2 tu je awal sikit dlm pukul 1 tido. Baby pun sama.. malam ni je makin aktif. Rasanya anak, mak & bapak semua sama spesis berjaga malam. Hubby pun sama.

anamizu said...Reply To This Comment

die nak main2 dgn ummi tu :)

diana said...Reply To This Comment

bateri dia kacau tu..
bateri nak habis rasanya..

laloque said...Reply To This Comment

jeng jeng jeng... bateri dh nk kong!!

ieda said...Reply To This Comment

kalau akak dik , dah lama letak bawah bantal lepas tuu tiduur je :))

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

saya ingatkan gangguan apa tadi kak comot... :p jam rupanya... hehehe..

bersama kak Es said...Reply To This Comment

hahaha..kak es pun pernah jadi gitu dik ooiii.
akak keluarkan je bateri tu dah!!
puas ati keh keh keh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...