Sunday, June 26, 2011

Jika Hati Dah Cinta



Assalamualaikum...
Dah lama tak berbicara tentang cinta kan ? Pernah tak jika baru - baru bercinta korang bertanya kepada pasangan mengapa suka dan sayangi diri korang . Then si dia tak mampu menjelaskan mengapa menyintai korang , begitu juga dengan diri korang . Tak tau nak huraikan mengapa menyukai si dia , apa yang menambat hati tentang si dia .


sekadar gambar ...jangan comolot okey!

Sebenarnya itu lah cinta . Memang kita tak boleh nak hurai satu - satu mengapa kita suka dan cinta pada si dia kan ? Kerna kita suka tentang semua yang ada pada dirinya . Apa yang ada dalam diri insan tersebut buat kita terpaut dan terus menyintainya secara perlahan - lahan . Sedar - sedar kita dah menyintai dirinya . Sehinggakan jika boleh kita sentiasa ingin berada di sampingnya bukan  ? 


Cinta adalah satu perasaan ingin menyayangi walau tak mampu memiliki , carilah cinta yang suci sesama insan di dunia ni . Pasti kita akan merasa sentiasa ceria dan bahagia . Tapi perlu diingat cinta tak semestinya dapat memiliki . Jangan tangisi pemergian insan yang kita sayangi jika dia mati lebih dulu , tapi tersenyumlah kerana korang telah memberikan 1001 kebahagiaan buat dirinya dan membuatkan dirinya sedar bahawa dia adalah insan yang korang cintai setulus hati .


Moga cinta suci terus kekal di hati walau si dia kita milik atau dia telah pergi dulu menemui Illahi .


www.tips-fb.com

18 comments:

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

entri akak comot yang ini buat saya sebak lagi... T_T

tomatokering :) said...Reply To This Comment

setujuuuu LM .. mmg speechless .. tak tahu sebab kalau ditnya .. hee *errr

sha a.s said...Reply To This Comment

suke n3 ni :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sunah-erkk apa yg akak comot taip lak ni sampai adik cumil sebak?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

tomato-tu lah..tak tau nak jwb apa kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sha-hehe

anamizu said...Reply To This Comment

ummi...
carikan sorang utk ana boleh??ngee~




*jage kesihatan ye ummi ^__^

bobiedanbad said...Reply To This Comment

yang pasti cinta itu best! :)

forever love said...Reply To This Comment

huhu.. atq rasa macam nk bercinta lak baca entry nie... hikhikhik

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

cinta mmg tak dapat dilafazkan dengan kata2...hanya perbuatan yang dapat menggambarkan perasaan itu

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

cinta...sangat subjektif tuk dihuraikan...

KuNanGKuNanG said...Reply To This Comment

cinta mesti ikhlas dari ati..kalau x, cinta xde maknenye...huhu

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

kak...sebab itu org kata, sayang tak semestinya memiliki.....

Nini Hartini said...Reply To This Comment

setuju dgn LM. kalau ditanya knp cinta suami, mmg x dpt nk hurai satu per satu. sbb kesemua ttg diri dia kita suka..

tapi kalau artis, kenapa pilih dia..oh sebab dia memahami saya, penyayang, romantik, care... " tapi putus gak. heee..

Heart In A Cage
.

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

cinta, tdk bersebab..
kalau cinta bersebab, pasti x akan kekal lama..

Peri PiA said...Reply To This Comment

cinta suci :)

Melur Jelita said...Reply To This Comment

Cinta?

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

bilalah KAMI nak kahwin ni, carikan boleh kak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...