Tuesday, June 7, 2011

Pulut Kuning Rendang Ayam



Assalamualaikum...
Projek menghabiskan stok makanan lagi . Kali ni mengukus pulut kuning dan buat rendang ayam pula . Wahh dah siap . Boleh cicah - cicah ngan rendang .

Plan awal nak buat sambal tumis , tapi sebab malas buat rendang saja dah la . Boleh makan ngan nasi . Dah tak larat sebenarnya . Sebab projek nak habiskan biskut dan asam haw flakes lum siap lagi . Entah bila la pojek kek kukus asam manis tu nak mula ke ? 

Ada sesiapa nak jadi pembantu ...plizzzz !!! hurmm petang ni projek borong kurma dan beberapa barang . Tak cukup masa dah ni..huwaaaa .

www.tips-fb.com

28 comments:

k a k L a m p said...Reply To This Comment

bab mkn mmg selalu buat laki lemah. tp pompuan akan jatuh tergulaii.. haii lapooo nye ckp psl pulot kunin nihh

caliph shuriken said...Reply To This Comment

wktu knduri kesyukuran diorg suka wt pulut kuning ni, hikk...

latest en3: kl gangster

eiela said...Reply To This Comment

lame tak makan pulut nih, huhu windu. orang asma tak bleh makan pulut. nanti lagi teruk.


Latest Entri :
Sana Sini Orang Kahwin : Rumah Ke Dewan?

kiz said...Reply To This Comment

alah dengan pulut..lepas makan mesti badan sakit sakit..tapi tetap makan gak kalau jumpa..haha

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...Reply To This Comment

alamak peberet Mak Dara tu.. teruss terliur sambil membaca ehehehhe

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

yaya pun baru buat pulut kuning sabtu lepas..

projek habiskan stok ye LM.. penat tu...hihi...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kaklamp-jatuh tergulaii?gerun saya dgr,tp mmg rasa penat cam nak jatuh jek

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

caliph-jika sis rasa hepi dan ada apa2 yg gembirakan hati pun wat pulut kuning gak

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

eiela-anak2 sis suka..tu yg wat selalu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kiz-owh..angin ye?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Mak Dara-ye ke?nnt kita mkn sama2 ye mak dara

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

yaya-ye la..mmg penah sgt rasa dah ni

diana said...Reply To This Comment

saya paling suka pulut kuning...
kuah kari kacang panjang yang ada udang tu..
sedap...

Inspirationalefeks said...Reply To This Comment

mcm sedap je huhu

Gayahspears said...Reply To This Comment

ish akak nih.. perut gayah da goyang inul nih >_<

JIJI YU said...Reply To This Comment

dah ghupe majlis khatam dah kak

Peri PiA said...Reply To This Comment

buat pelan2 ye LM,gulp terliur

teringin nak mkn kurma segar

ieda said...Reply To This Comment

nak jugak ! sedappp nyaaa dah lama x makan pulut dan rendang nie .. biasa raya je dpt makan rendang nie dikk huhu

missSenget said...Reply To This Comment

kt rumah jrg masak pulut..

abah tak suka..

tapi kitorg suka..

hahaha

Kakzakie said...Reply To This Comment

Masa cepat beredar kan LM. Kalau boleh macam-macam nak angkut semua balik M'sia. Tapi ingat Lm tu ada bawa nyawa dlm rahim... jaga kesihatan sayang....

lagenda said...Reply To This Comment

hahaha..psl kek kukus asam manis tu, mak dah lama gilaaaaa beli bhn2nya tp tatau la jaman bila nk membuatnya!

hahahahaha...sama2 la kita jd malas ye LM? Ekekeke

P/s: Sok lusa, klu lm dah buat kek tu, share resepi dengan mak yek..

bersama kak Es said...Reply To This Comment

pulut pulak dahhh!!

sedap tu dik .. kak Es pun teringin nak buat gak la :)

waRDah a.k.a QiQi said...Reply To This Comment

uuuu~ sedapnye pulut n rendang... nak jugaaaakkk.. ;)

Ozzy Choc D'Luscious said...Reply To This Comment

pergghh..baik baru lepas makan rendang ayam last week, kurg sket keliuran..wahahah

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

fuh, sedap. kalau KAMI ada kat sana, KAMI tolong makan bolehlah kak, heee. :)

Jo Qusary said...Reply To This Comment

Wahh... makanan faveret tu! Syg tak sampai tangan nak hulur kat sana bagi bantuan memasak, hehehe...

sarah-najwan said...Reply To This Comment

akak salute betul la ngan kerajinan awk LM..

nk borong kurma ek..bole la belikan akak sekotak dua tiga kotak..buat bekalan buln ramadan..nk rasa gak yg doha punya..hehee..boleh tak?

ejulz said...Reply To This Comment

mcm2 la akak ni.. ejulz yg x ngandung ni pun dah rasa ngidam ni.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...