Wednesday, June 29, 2011

Sarat Nak Bersalin ?



Assalamualaikum...ramai yang bertanya LM , bila nak bersalin ? Aduhh pening gak nak menjawab setiap seoalan yang kalau sehari dari 5-6 orang , kalau hari - hari malas rasa nak jawab dah ..hihi . Tau tak LM takut bila nak fikir saat melahirkan . Ikhlas kata , diri ni belum benar - benar bersedia untuk melahirkan  . 


Sewaktu kelahiran Aqilah Marsya pun camtu gak dulu , memang LM tak bersedia langsung , dia lahir pra matang dengan tiba - tiba air ketuban pecah dan bila LM cuba senyap takmo bagi tau encik suami dan bertahan selama 4 hari akhirnya terkena jangkitan kuman dan kelahiran bayi perlu dilakukan secepat mungkin . Memang mencabar saat tu ...Takmo ingat detik tu , tapi bila kandungan menceceh minggu yang sama dengan kelahiran Qila dulu hati ni mula berdebar - debar .


Sangat takut kerana : 
1. Suami tiada di sini untuk menemani saat getir bertarung antara hidup dan mati melahirkan si kecil .
2. Persediaan mental belum kuat 
3. Badan sangat terasa lemah , memang nak teran pun sah - sah tak kuat .
4. Kalau boleh memang nak bersalin kat tempat yang dirancang....sebab tu risau sangat encik suami tiada di sisi ...siapa nak hantar ??? jauh tu , sejam lebih . huwaaaa .
5. Doktor dah pesan bahawa kemungkinan besar bayi ni akan lahir pra matang adalah besar kerana sejarah kelahiran yang lepas . Takmo ....


Jika nak bersalin pun  LM sangat berharap suami ada di sini .  Buat masa ni LM cuba settle kan semua kelengkapan bayi . Semalam shopping sikit - sikit tapi towel dan lampin belum beli lagi . Tak berkenan di hati la pula ...yang lain - lain semua dah hampir lengkap kecuali beg baby dan topi pun belum ada .

www.tips-fb.com

21 comments:

sha a.s said...Reply To This Comment

tetibe sha pulak yg nervous..hurmmm

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kakak pula rasa seriau bila LM kata macam tu. Doalah dik moga segalanya berjalan lancar. Tak mesti juga kalau yg kakak premature adik akan ikut sama.

simply nana said...Reply To This Comment

miza...sian awk sorang2 nk uruskan sume...kalau nk kita teman bgtau yea, nnti kta leh temankan awk cr brg bb...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sha-hihi...jgn risau,akak okey lg ni

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kakzakie-amin kak..moga semuanya mengikut perancangan.tp mmg doktor kata camtu ..sbb tu adik risau.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

nana-tq awak..nnt nak ronda saya ajak awak . hihi.

PinKy MoMMa said...Reply To This Comment

LM..mmg gementar saat melahirkan tu..dh dua kali bersalin pun masih tkt juga..

tapi LM kena kuat smangat ye..
kita ni kaum yg kuat hehe..

ku doakan smuanya baik2 je ;)

Piasara said...Reply To This Comment

"akak pun takutttt bila hampir sampai saat2 nak melahirkn..ms ngandung ok jer..lps bersalin lagi lah horeyy...takpa byk2 sabar dn tawakkal..bila ingat saat2 tu yg buat akk rasa cukuplah sampai di sini..tutup kedai.."

CiK QiQi said...Reply To This Comment

sis kena kuat....qiqi nmpk sis sorg yg tabah..so qiqi tau sis mmg bole nye...namo risau2...sis kena ykin..kalo x..cmne nk hdapi sume tu...

p/s: nm ank sis yg dsbut tu sme ngn qiqi le..qiqi nurul aqilah..hehehe

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

semoga dipermudahkan kak LM...

sarah mohamad said...Reply To This Comment

tabah betul akak LM ni ye. semoga semuanya di permudahkan oleh ALLAH swt ye kak.

lagenda said...Reply To This Comment

hui..mak doakan agar semuanya akan selamat ye LM!

ieda said...Reply To This Comment

waktu mengandung nie emo kita berbeza2 dik .. ada yg x suke ditanye banyak kali .. ada yg ok je .. itu normal dik ..
bila selalu ditanye , kita akan rasa takut dan gabrakan .. :)

x perlah dik mereka semua x memahami .. nanti2 mereka paham lah :)

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

suami pergi mana? slalu outstation ke?
pape pun, smoga semuanya berjalan dgn lancarlah kendakNya nnt.. aminn..

diana said...Reply To This Comment

mesti ada rasa tak sabar kan LM..
saya pulak yang rasa risau+teruja ni..

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

akak yg pernah bersalin pun takut apatah lagi kita yg belum ada pengalaman.. rasa berdebar2 je bila fikir nak bersalin. huhuhuhu

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

gulp...nak bersalin tu berdebar2 je kan...tah sakit macamana la yg Allah nak bagi.

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

akk pas ni jgn cm tu taw.akk kena g hosp cepat2 pas pecah ketuban.akk boleh punye utk baby yg ni.chaiyok2 kak.rara doakan akk selamat,

efa said...Reply To This Comment

ala akak LM sabar yea moga dipermudahkan segalanya insyaallah amin kuatkan semangat yea kak

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hope everything ok...
ieyla doakan akk and baby selamat..

missSenget said...Reply To This Comment

huhuhu..

tiba2 rasa takut jugak...

aaaa..
camne nak anak ramai2 ni??

T__T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...