Saturday, June 18, 2011

Selamat Jalan Sayang



Assalamualaikum...
Baru saja pulang dari KLIA menghantar suami tercinta pulang . Flight jam 8.55 malam , tapi pukul 7.15 hubby dah paksa kami pulang , nanti lewat sangat sampai rumah katanya . Hurmm pilu , sedih dan sayu pun ada ..huwaaa . Kebetulan tiada siapa di pintu lift tu , saat dipeluk erat sambil diingatkan supaya menjaga diri dan jangan buat kerja berat - berat laju je air mataku mengalir . Ishh kenapa lah air mata ni mudah je mengalir ? Padahal pagi tadi hubby dah pesan suruh tabah , cekal dan kuat ...ternyata hati dan jiwaku tak kuat sebenarnya .


Cuti kali ni cuma berpisah 5 minggu saja dengan hubby , jika tahun - tahun lalu lebih lama perpisahan kami . Wahh tak sanggup menaip lagi , cuma hati terus berdoa penerbangan berjalan lancar dan hubby selamat sampai , amin ....Adik Ad dah mula menangis semula bila terkenangkan ayah dah pulang . Wahai hati...tabah lah , jika anak - anak melihat diri ini terus menangis pasti mereka juga bertambah sedih kan ? Maisarah pula dah mula menangis...huwaaa , pengsan malam ni kalau semua menangis ! Wahai hati tabahlah ....Ya Allah tabahkanlah kami melalui hari - hari tanpa insan tersayang yang bergelar suami dan ayah .



www.tips-fb.com

23 comments:

IMANSHAH said...Reply To This Comment

semoga selamat hendaknya perjalanan tersebut

najihah sahami said...Reply To This Comment

alahai kak...hubby dh balik sana ea...akak jaga la diri elok2 k. jgn sedih2 smpai abaikan kesihatan...sedih hubby akak t..

S.U.F.E.E.N.A.N said...Reply To This Comment

Miza...

Sesungguhnya saya sangat mengerti akan rasa itu, kerana seminggu saja lagi saya jua akan melalui detik dan tika yang sama: suami dan anak-anak pulang ke mesia for good sedangkan saya tinggal di uk ni keseorangan menghabiskan sisa-sisa perjuangan yg masih belum pasti bila akan berakhir..

Tidak dapat bayang macam mana hidup sendiri di perantauan tanpa insan-insan tersayang pemberi semangat selama ini..hanya doa dan tawakkal moga diri dan jiwa ini tabah!

So Miza, jangan bersedih ye..kerana miza masih ada peneman ahli keluarga di malaysia..sedangkan saya...(Ya Allah..tabahkanlah hati hambaMu yang maha lemah ini..ameen..)

forever love said...Reply To This Comment

saba ye ummi.. kami ada.. sentiasa berdoa yg terbaik buat ummi

Lelord said...Reply To This Comment

mmg cenggitu la...lela pun penah alaminya. Sabar dan tabah yek demi anak2

Budak Botak said...Reply To This Comment

Semoga kak tabah ye...

Подтверждаю said...Reply To This Comment

as salam..
mogha selamat pergi dan pulang..
ameen..anak2 akak tu, nanti2 mereka faham..insya'Allah..

=)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

iman-amin...tq iman

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

najihah-tq mish ,demi semua kesihatan pasti akak jg...huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Sufenan-terima kasih atas kata2 semangat,ternyata dugaan awak lbh hebat dr saya.moga awak akan tabah melalui semua dugaan itu demi 1001 kebaikan yg akan dikecapi .amin

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

FL-tq atq...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

lelord-tq lela...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

budak botak-tq ye..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

fadhli-tq dik..anak2 mmg sedih,bila tgk mereka menangis lg akak sedih..huhu

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

huhu...ciannye kak comot... jangan sedih2 ye kakak... nanti koling2 chatting2 mesejing2 selalu ngan hubby eks~

BlueberrY CheesE said...Reply To This Comment

kak LM, sabar yer kak. insyaAllah ada hikmah untuk semuanya. semoga akak lebih tabah. saya doakan yang terbaik untuk akak

Putri Malu @ ima salsuzaima said...Reply To This Comment

sabar ye kak.. Moga selalu tabah..:)

Peri PiA said...Reply To This Comment

LM,saba byk2 k

nazirulhazwan~ said...Reply To This Comment

fuh, saya xleh woo berpisah ngan isteri saye. sy kan seth tan.hehe

dE'Eija Shop said...Reply To This Comment

slm miza..jgn ikutkan perasaan sgt,jgn sedih2 ya..miza kan kuat...cik abg g cari rejeki..g jap je tu..daaa jgn ngis2 lg...nnt akk poskan beg yg shantik tu..kasi happy2..hhehehe..jaga diri baik2 ya..Allah ada bersama kite..jgn risau...

Qaseh dalia adelia said...Reply To This Comment

sabar sis ,.kejauhan itu satu kerinduan juga mengajar kita erti ketabahan dan kecekalan ..

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

alahai kak...sedih plak wani baca.....huhuu

shah azril said...Reply To This Comment

suami anugerah ilahi.. pengubat dikala sunyi dan hpy =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...