Tuesday, June 7, 2011

Souq Wakif Lagi



Assalamualaikum...
Salah satu tempat pelancongan yang pasti menjadi lokasi wajib diterjah oleh pengunjung bila tiba di qatar adalah souq wakif ni . Souq bermaksud pasar dan Wakif maksudnya lama . Pasar lama ni sangat besar dan menjual pelbagai barangan dari pakaian  , periuk belanga , abaya , kain ela , minyak wangi dan semua jenis barangan . 

LM biasanya nak cari buah tangan saja terjah ke sini selain ambil angin dan cuci mata . Apa yang LM suka beli kat sini adalah 

>
>
>
>


halwa mangga , kiwi , nenas  , aprikot dan kurma serta buat tin . Manisan lain pun banyak .


pelbagai jenis kekacang...pistachio pelbagai rasa ..murah - murah semuanya .


coklat batu...seakan - akan batu aquarium . Murah je..baru 45 riyal sekilo .


coklat - semurah 35 riyal sekilo hingga yang mahal 70-80 riyal pun ada..ikut citarasa .



www.tips-fb.com

27 comments:

Liza @ Adzriel AB said...Reply To This Comment

suka kurma dgn badam.. boleh leka mengunyah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

liza-mmg best kan?

Lelord said...Reply To This Comment

lela baru ni g beli roasted almond 2kg (yg berkulit)

mmg tiap kali nk balik mesia soping kat souq

Suara Kalbu said...Reply To This Comment

Uiksssss... coklat batu tu ada kat opis akak ler. Skerang baru tahu dari mana datangnya. Ada la tu yang bawa balik dari sana.

Masa tu akak tanya depa.. nak buat apa dgn batu akuarium ni pastu depa gelak2 cakap itu coklat.

Aishhhhhh... tak gamak rasanya nak telan batu rasa coklat hahahahahah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

lelord-alamak..tak beli pun yg tu..hik3.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

suara kalbu-sedap sis..anak2 saya suka

missSenget said...Reply To This Comment

sis LM... mau jugaaaaakkk...

Kalamhati said...Reply To This Comment

bestnyee!!tang kacang2 tu yg menggodanya..hehe

sarah-najwan said...Reply To This Comment

byk benau pilihan..tehe pilih..hehe

mende2 ni time tgk tv sedap wat kunyah..tang kurma tu mana hak kurma nabi..akak nk tgk..hehe

$h@h_Izn@n said...Reply To This Comment

akak belanja kacang pistochio...feveret...keh3,....

Peri PiA said...Reply To This Comment

sedapnya kcg pistachio

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

akk sedap nya kalo dpt kacang2 tu manyak2.sukenya.nk sikit leh.pos ke malaysia.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

kakD paling suka kacang cerdik tu..TAPI tak juga cerdik2nya...hehehehe..

Cik Eka said...Reply To This Comment

eka suka kurma sangat2..hehehe

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

kak LM, banyaknya pilihan..kalau sy yg dapat ni..mau semua nak cuba....dan nak beli...

efa said...Reply To This Comment

la ada ka coklat batu akak?1st time taw ni huhu

diana said...Reply To This Comment

saya suka kacang..:)
lebih murah ke dari harga kat malaysia ni??

Eyrique Ettiqazz said...Reply To This Comment

1 riyal sama dengan bape hengget.?

BRO_MONDAY said...Reply To This Comment

sis LM : info baik ni...('',) insyaAllah jika ai berpeluang ke Qatar, kompom ai akan tanya sis!!!

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

KAMI kalau pergi, gila bayang dengan kekacang tu semua. :)

BRO_MONDAY said...Reply To This Comment

sis LM : adehh...ai tersilah komen box daaaa...malunye...buleh bagi ai balik x komen tu??? ai nak sent ke blog bro dim, terletak kat sini..adesss...jangan apruv tau...cemana ek? yu tolom sent jap ke abamsenin@gmail.com

TENGKIU!!!! koh koh koh

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

coklat batu? apa rsanya eh? keras x? hehehe..

eiela said...Reply To This Comment

banyaknya kacang... coklat batu tuh sebijik macam batu dalam aquariumlah. terkejut tengok tadi.

Finaz Jaafar said...Reply To This Comment

naknye rasa coklat batu tu!!!!

Jo Qusary said...Reply To This Comment

huuuhh... terliur tgk kacang dan coklat...

NOOR FATIN said...Reply To This Comment

banyaknya manisannnnnnnnn.waaa. rambang mata tgk

JIJI YU said...Reply To This Comment

arghhh kekacang wooo..nak2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...