Thursday, July 14, 2011

Aiskrim Malaysia


Assalamualaikum....

Pagi ni bekpes soto kegemaran di kedai kesukaanku . Kebetulan memang teringin nak makan soto tapi takda kawan nak gi. Cam tau - tau je sahabat ku nana msg ajak bekpes ke sana , pagi ni kedai soto tu diterjah oleh kami 3 blogger segamat bersama nani juga dan jiranku kak mas . 
Maisarah tiba - tiba tak mau ikut , nak makan roti canai katanya . So bungkus roti canai dan hantar dia rumah bonda . Siap bekpes berkejar ke kedai pula mencari pin cucuk langsir . Langsir baru belum dipasang lagi . Ala...leka sebab lambat lagi nak bersalin kan , namanya langsir untuk sambut baby baru..hihi .


Cari plastik aiskrim malaysia untuk bekalan bawa pulang ke Qatar nanti . Singgah umah bonda buatkan aiskrim untuk anak - anak . Perghh nak patah pinggang buat aiskrim 3 jenis je pun . Aiskrim milo , asam masin dan oren . Cukup la tu...dah tak larat dah rasa pinggang ni .


Kat Qatar kadang - kadang aiskrim Malaysia kalau orang jual sampai 2 riyal sebatang ...nasib baik sikit dapat la serial...tu pun muka ummi dah masam mencuka mengalahkan masamnya aiskrim asam masin tu bila anak nak beli juga . Paling sakit jiwa beli dah la 2 riyal , anak nak aiskrim sirap je ? Arghhh......memang tumbuh tanduk beli aiskrim sirap dengan harga 2 riyal masa tu...haha . Sila makan aiskrim ummi buat ni sampai muntah okey !hik hik hik .

www.tips-fb.com

18 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

semalam kat Majalah 3 cerita pasal aiskrim Malaysia ni.. dah lama rasanya tak makan. Masa kecik2 memang popular

kinn said...Reply To This Comment

teringat zaman kanak2 dulu eskrem mesia tuh. semoga selamat sampai ke Qatar nanti. ;)

diana said...Reply To This Comment

teringin jugak nak makan soto..
kat pulau pinang susahnya nak jumpa kedai jual soto...

Alin Marlini said...Reply To This Comment

teringat zaman2 dolu2...siap jual eskrem malaysia..memang masyukk...

Finaz Jaafar said...Reply To This Comment

dah lama tak makan aiskrim malaysia..huhu

Cik Ecah said...Reply To This Comment

sedap tuh dah lama xmkn aiskrim malaysia! ;p

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hikhik..pasni penuh la peti ais dgn aiskrim plak..
Kne la cri bnde lain plak yg bg ummi tumbuh tanduk..hehe..
Gurau je kak.. ;)

sarah-najwan said...Reply To This Comment

akak likes eskreng msia..
akak salu mkn yg bubur kacang hijau..jeruk mangga buatn sdiri..hak tu lagi bestt..masam2 manis dan sejukkk

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

lama tak makan ais krim malaysia, suka ais krim milo, heee. :)

JIJI YU said...Reply To This Comment

ahhaa..leh wat eskrem bubur kacang ijau..

kakchik@ella said...Reply To This Comment

mkn masa tgh panas "heavennnnn".. kan dik.

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

lama tak makan..
sebenarnya mmg banyak terjual kat kedai sebelah..

tapi bab sejuk2 kak ayu tak berani lah dik...

penakut bab sejuk2...hehehe

saiazuan said...Reply To This Comment

eskem msia the best :D

Sharifah Nadzarah said...Reply To This Comment

sy jual eskrem m'sia..mmg penat nak membungkusnya tu..

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

dulu 10sen je 1 kak.skrg ni mahal dh.tu pon rasanya takde dh kot.hehe

Iza said...Reply To This Comment

Assalam..
Jarang buat ais krim tu sebab kalau buat, tak sempat nak beku, habis dulu..

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

shida suka sotoooooooooooooooooo mau2 bgedil lebih....

aiskrim msia...semalam kan ada dlm 360 kat tv3....

simply nana said...Reply To This Comment

yg dok malaysia nie pun malas nk wat...nak beli boley...nak yang asam masin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...