Friday, July 1, 2011

Alahai Lampu



Assalamualaikum...
Tadi dah pukul 7 sempat berchatting dengan encik suami . Rupanya dia sedang makan , baru siap masak katanya . Wahh terliur dengar menu dia hari ni ayam masak sambal serai , pasti wangi bau dia . Takpe - takpe ...ujung bulan ni hubby balik nak suh dia masakkan .


Tiba- tiba encik suami tanya pasal lampu disko tu . Erkk ada ke LM sms dia pasal lampu ? encik suami baca blog kot ? huhuhu . LM malas nak susahkan hati dia , pastu dia suh LM gi kedai lampu dan minta cina tu tolong pasangkan sekali . Jiran depan rumah tu suaminya kerja kat sabah , 3 bulan sekali baru balik . Sebelah kanan tu cina..ishh malas la nak minta tolong . Sebelah kiri tu islam..melayu tapi dia jenis dengan dunia dia sendiri . Memang tak boleh nak harap la ...


Dah pukul 7 malam , 2-2 kedai tu dah tutup so nampak sangat esok baru boleh repair . Takpe lah , esok balik dari melaka pas check peknen , terus urus lampu tu . Malam esok mak wat kenduri lak ...huhu . Esok kena kuatkan diri..pasti lepak !
www.tips-fb.com

13 comments:

Hamba Ilahi said...Reply To This Comment

salam..
nak komen, tapi taktau nak komen apa..
hehe..
erm..semoga bahagia bersama suami tercinta.

teringat pesan kawan saya dulu, Bahasa Arab, saya terjemahkan.

katanya, ada orang yang ada dekat kita, tapi dia jauh..
ada orang yang ada jauh dengan kita, tapi dia dekat sangat..

:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

hamba illahi-terima kasih naim...mmg suami akak walau jauh tp dekat dihati.

Salim Harmanain said...Reply To This Comment

sabar ye kak LM...lampu tengah menguji tahap kesabaran tu.. :)

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...Reply To This Comment

akak, jaga diri yer...

=)

saniah said...Reply To This Comment

salam miza..betul cakap hsbnd miza..g kedai lampu tu mnta cina tu psgkan sekali..miza larat ke pegi ke kedai tu?baik2 jln ya

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

Nampaknya hubby LM mmg prahatin..
dia baca blog kamu tu..

same like en zalie.. tapi dia tak komen lah..hhehehe

dik, harap2 ada penyelesaian utk kes lampu kamu tu.
kalau kak ayu pening tau lampu lip lap... lip lap
..
adeh..

PS: jaga kesihatan kamu,jgn cuba2 nak betulkan ya...

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

besh nya bile suami masakkan kan kak.rs manja je.hehhe.lampu disko?akk jgn g panjat lak.

apik pehe said...Reply To This Comment

hehehe..hebatnyer ader lampu disko..nk mitak jugak la nga mama..hahaha

BRO_MONDAY said...Reply To This Comment

sis LM : adehhh...lampu nak terbakar camtu ah dok kelip2...('',) take care!!!

emieysandra said...Reply To This Comment

prihatinnyer asben akak, ehehe ;)

najihah sahami said...Reply To This Comment

ok la tu sis. so skang dh xde disko2 lg la eh? hehe. take care sis sayam. xsabar nk tgk baby..mesti putih melepak...hehehe

Peri PiA said...Reply To This Comment

mungkin "rase" diantara suami isteri blh tau isteri dlm kesusahan

waaa jiran LM hubby 3 bln sekali br blk

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

lampu disko? heheh..
xpa.. hubby balik nnt, disko puas2 dlm rumah tu.. ;-p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...