Saturday, July 23, 2011

Anak - anak dan roti tisu


Roti tisu

Assalamualaikum....

Demam masih belum pulih sepenuhnya hari ni. Sekadar buat pisang nipah goreng saja untuk mengalas perut bersarapan pagi bersama anak-anak. Enak sekali terasa pisang nipah yang cukup manis dan ranum tu. Lepas bersarapan bonda datang jemput anak-anak. Demam memang rasa amat teruk, pesan kat bonda minta bawa susu kerana nak buat milo pun susu dah habis dan tak mampu nak melangkah ke kedai nak beli itu dan ini..huhu


Dah pukul 6 lebih petang ni baru larat nak ke rumah bonda. Tido je sejak dari zohor tadi. Rupanya bila tiba ke rumah bonda anak-anak sibuk bercerita nenek dan atuk mereka bawa makan roti tisu. Roti tisu ni kegemaran adik ad kalau sarapan kat Qatar. Rupanya mereka minta ngan atuk nak makan roti tisu. 


Qila yang tak pandai bercerita pun cakap tadi gi mamam...nyum nyum. Hik hik hik. Baru tau kat segamat ni ada kedai jual roti tisu, ummi pun tak tau. Takpe lah....janji mereka hepi hari ni. Ummi demam tak larat nak layan.
www.tips-fb.com

18 comments:

H.J said...Reply To This Comment

roti tisu best...moga cepat sembuh kak LM

JIJI YU said...Reply To This Comment

haha hari tu sekali je makan..

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

adikku LM--
alahai.........
kak dari hari khamis tak berblog dik, maksudnya dah 3 hari kak tak online...

BW apa lagi, sekrang nie dah semakin sembuh ker?
jaga diri ya,,,,,,,,

cuaca mmg agak panas,
kak bercuti berblog sejak khamis lepas kerana umai pun demam.. siap muntah2..

sarah-najwan said...Reply To This Comment

alahai..siannya sis..semoga cepat sembuh deh....

akak pom pestime weh dgr roti tisu..seriuss...makn ape lagi..xpenah...

mMoOnN aAlLeEaA said...Reply To This Comment

roti tisu sedap..tapi sesekali kalau terigin baru makan.nak tanya pisang nipah mcm mana ye?

mamaNoriz sini.. said...Reply To This Comment

kami sekeluarga suka roti tisu tu... tpi lain tempat lain style dia kan...
ada letak susu, ada yg bergula...

mkn ubat dan cpt sembuh yea..

Amie said...Reply To This Comment

Salam kenal LM,
banyak2lah bawa berehat supaya dapat sembuh sepenuhnya, syukurlah ada yang boleh diharap jaga anak yg masih kecil...kesian mereka ye...

Kalamhati said...Reply To This Comment

huhu mujur ada atuk ngan nenek dorang melayan kan..

cepat2 baik ye adikkuuuu..

anamizu said...Reply To This Comment

sedapnye roti tisu..
ummi jage kesihatan tau ^_____^

exora said...Reply To This Comment

ermm..x chat lg yer..
roti tisu memang sedap, rangup..
tp x mengenyangkan..

diana said...Reply To This Comment

tak suka roti tisyu..
sebab susah nak makan..
kat penang banyak kedai yang buat roti tisu macam2 pesyen...
ada yang pelik2 je rupanya..
hahahah

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

nasib ada bonda LM nk jaga dorg eh,kalau x mesti jenuh LM kan.moga akk cpt kebah.

Piasara said...Reply To This Comment

"sedap2...tp kalau pi mamak tk penah oder ni,ank akk si abang tu suka..."

caliph shuriken said...Reply To This Comment

smoga kakak cpat sembuh...

ejulz said...Reply To This Comment

blm penah makan roti tisu ni.. teringin nak mkn.. semoga cepat sembuh ye kak.. :)

ainnoraini said...Reply To This Comment

roti tisu..anak yg kecik jer suke tu...anak2 yg lain tak berapa suke sebab tak kenyang katenye...

salam ziarah..

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

roti tisu...sedap2!! take care kak!!

eiela said...Reply To This Comment

saya pun suka makan roti tisu nih. sedap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...