Sunday, July 17, 2011

Antara Nafsu Membeli Wanita Dan Lelaki .



Assalamualaikum....

Kadangkala dalam LM dok perhatikan orang lelaki pun ada hobi dan keinginan dalam mempunyai sesuatu barang kesukaan mereka . Sama je seperti wanita . Jika wanita yang menginginkan handbag branded misalnya pasti dituduh membazir dan ikut nafsu syaitan . Kenapa nak beli barang branded ? fungsi beg sama je kan ? orang yang tak mampu beli dan tak suka beli akan cakap begitu . 

Tapi pelik juga ye ? golongan lelaki pun suka juga beli gadget ribu riban . Beli handphone ribu riban pastu baru pakai sebulan dua jual beli lain . Wahh macam lah untung jual semula tu ? Rugi banyak tu . Tapi rasanya jarang wanita yang spend 3-4 ribu untuk satu handbag pakai sebulan dua dan terus bernafsu nak beli yang lain ....ini golongan biasalah..bukan golongan artis atau mak datin yang kaya raya tu . 


Rasanya wanita pakai handbag sampai hancur , dan kalau beli sebijik tu memang bertahun la kita duk usung sana sini . Beli barang tiruan pakai setahun dah hancur , sebab tu ramai wanita nak pakai barang tulen , lelaki pun tak suka pakai handphone tiruan kan ? wanita tiruan pun korang tak suka kan..hahaha .

Tapi ini cuma pendapat saja ....tak setuju takpe la . Cuma bila tengok aksi orang lelaki bergaya dengan handphone tu rasa nak gelak pun ada . Asik tukar je...dah la beli beribu - ribu ...pastu jual murah - murah kat kawan . Tapi awas ye para isteri ...jika rasa tak mampu nak pakai barangan ribu riban jangan pula desak suami korang , tak pasal  - pasal perang dunia ke tiga pulak . Naseb tak baik masam muka sampai 3 minggu . Dan kalau pun suami rela belikan , tengok la mereka mampu ke tak , jangan harga handbag korang sama mahal ngan gaji suami sudah la...sebab tu kalau nak beli kena tengok kita mampu ke tak . Kepuasan membeli dan memakai perlu seiring . Beli handbag umpama membeli handphone ...pakai tiruan memang tak best . Baju okey lagi ...kasut okey lagi ..


Ni entri santai suka -suka je . Bukan niat apa - apa...sebab terasa menyampah bila lelaki marah wanita beli barang mahal..kata membazir . Tapi kalau dia tu jimat takpe , ni dia beli barang ribu riban tak membazir pulak ? Kalau LM jadi suami...isteri beli barang pakai duit sendiri lantak la korang , duit korang ..dah jadi hak korang kan ? Bukan dia menanges dan merengek siang malam pun nak minta suami belikan barang mereka . Jadinya kena lah adil ....kegembiraan tu bukan mudah kita nak bagi pada pasangan kita ...jangan kedekut tau !



www.tips-fb.com

18 comments:

Kak Aya said...Reply To This Comment

Betu tu LM...wanita selalunya kalau pakai satu2 barang, contohnya handbag memang sampai lunyai...baru tukar lain..kiranya berbaloi la dengan harga yang dibayar.

AMMAR YASIR said...Reply To This Comment

Belilah yang ori baru tahan lama...

najihah sahami said...Reply To This Comment

hahaha..lawak la. ade ke lelaki minat perempuan palsu sis? rosak akal la tu namanya kalau ada. huwa2...

rozee said...Reply To This Comment

setuju ngn pendapat LM.... terutama wife yg tak bekerja ni...

caliph shuriken said...Reply To This Comment

klau tiruan ni mmg byk problem.. tambah2 wanita tiruan mmg lagi x suka, hukk...

Far8 budak baik said...Reply To This Comment

hahahahaah..ewah ewahhhh..
tapi klo NF hp mmg tiga0tiga sekupang nyer...jatuh bagunan 3 tingakt dah bape kali dahhhh...okey je..cool je..haha..x pyh ribu raban..pempuan mmg ar..memilih kot..haha=p

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kak aya-tu la kak..mmg pki sampai lunyai dan hancur kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

Ammar-tu la..ori mmmg terbaik

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

najihah-mish sayam..ramai jek lelaki suka pompuan tiruan..tulen bang!!haha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

rozee-sbb tu saya kata kena tgk keadaan...jika mampu tak salah..tp jgn membebankan suami pula

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

caliph-mmg byk masalah benda tiruan ni syukri,jap je jahanam.wanita tiruan?hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

far8-bkn masalah memilih...tp lelaki pun ramai yg bergaya ngan benda ribu riban dik

exora said...Reply To This Comment

btul la sgt2...org pompuan bli bnda2 pakai sampai hancur...xde nk trade in ke apa..lelaki bli hp kjp2 jual kt member la..trade in kt kdai la..lgsg x fkr kos yg rugi..

Mrs.Yie said...Reply To This Comment

macam suami akak suka beli barang2 outdoor je..maklumlah..dia kan kerja sampingannya jadi guide mendaki gunung..barang2 outdoor pun mahal gak tau..kalau beg mendaki yang jenis deuter tu ratus2 le..huhu

CikMiMiey said...Reply To This Comment

tak suke agt beli barangan seken hand atopon bundle ker ..hihi , cerewet siket sbb tak thn lamer kang tuh .. ^^

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

selamat tengahari adikku LM..

kak setuju sangat2 pendapat adik..
agaknya kita mmg golongan tak suka membazir.. sebab tu pendapat kita sama..

cuma perempuan material? rasanya standart dengan lelaki yang LM tulis kak atas tu

Kalamhati said...Reply To This Comment

akak setuju ngan adik!hehe

lelaki punya tahap membeli ni ekceli lebih dr perempuan..tp tak nampak sangat..

cuba tgk yg jenis minat eksesori keta..fuyyooo bkn ribu riban ke kena blanja tu..

JIJI YU said...Reply To This Comment

haha inikah yg dinamakan wanita besi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...