Monday, July 18, 2011

Apasal Putih Melepak Donut Ni ?



Assalamualaikum....

Teringat kisah donut petang tadi . Memang buat 2 bentuk...donut bentuk cincin dan bulat - bulat untuk sumbat sambal burger malaysia . Dah terbiasa bila buat kat qatar kalau 500 gram tepung tu LM goreng separuh je dan separuh tu goreng setengah masak untuk difrozenkan .


Tapi...tadi buat kat rumah bonda...lupa la pulak . So goreng  untuk makan separuh dan LM tinggalkan kat dapur yang setengah masak tu . Rupanya hasil ulian tanganku memang memuaskan hari ni . Memang donut jadi gebu dan sedap je lalu kat tekak ....(sila muntah dengan ayat ni..haha ) Tiba - tiba terpandang sepiring lagi donut yang dah bersira gula ...tapi , arghhhh!!!!


Kenapa donut ni putih semacam jek ? Rupanya adik LM ambik yang separuh masak tu dan sira ngan gula . Adoiii anak dara sorang tu , sabar je la. Rasa nak babab je tau . Selamat dia lbh besar dari badan akak dia ni ..huhuhu . Ada ke dia boleh ambik yang tak masak tu ? then dia terkejut dengar LM kata tu lum masak lagi , tuk difrozenkan . Dia kata....bonda tak pernah pun frozenkan...hehehe . 


Nampak tak perbezaan antara bonda dan LM ? LM ni malas nak buat 2-3 kali..sekali buat siap frozenkan lagi tuk esok lusa...karipap pun buat stok untuk 2-3 kali makan . Maaflah...sejak jadi perantau ni LM memang sangat suka frozenkan makanan , sebab anak - anak 3-3 suka makan . So stok kuih perlu sentiasa ada ....
www.tips-fb.com

16 comments:

H.J said...Reply To This Comment

bonda adalah klasik.lain tu

Puteri Iqa Izyan said...Reply To This Comment

hehe. boleh pulak jadi mcm tu.
tapi kalau iqa frozen la senang. haha

Diana @ bilakukatacinta said...Reply To This Comment

sis: frozen boleh jimat masa..hehe..lagi2 karier woman cam i ni..(heheheeeee..perasan jugak...) takdelah terkejar2 nak wat bfast or minum petang...ye tak?

Piasara said...Reply To This Comment

"alamak...haha itulah pasal LM,akak pun kdg2 jadi mcm tu jugak kalau ada org lain selain kita kt dapur..sbb ada org yg jenis tak suka bertanya/lupa nak tanya..silap kita jugak sbb tak bgitau awal2...
akk kalau msk kt dapur dgn kakak,mesti akn jadi something..
misalnya dia akn terbuang air rebusan ikan/ayam(utk buat stok ikn/ayam,sbb tu akak tk suka suruh dia masuk dapur utk tolong...Haaa last2 ank akk taktau masak pulak..."

Afikah Aziz said...Reply To This Comment

mane gmbar donut nye kak hehe :p

Ima Salsuzaima said...Reply To This Comment

hahaha..boleh pulak di gulakan..hehe

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

lain kali akak kene letak sign..hehehe sebab orang tak tahu.hehe

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

hehehheee......sabo je la....

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

owh akk sllu kalau nk simpan akk masak dulu eh.

diana said...Reply To This Comment

hehhe..
tak kan tak perasan eik yang tu belum masak..
memmang nak kena babap ni..
hahhaha..

saya pun buat kuih biasanya
saya frozen kan.sebab nak makan nye 2 orang je...tak kan nak masak semua..kan..

b a m b a m ' s said...Reply To This Comment

heheheh..kang sakit perut makan x masak lagi..hehehhe

najihah sahami said...Reply To This Comment

haha..akak ni serba boleh. adoi...jeles mish dengar. hehe

ieda said...Reply To This Comment

ahahhaha x sempat masak betul layie .. ekekek sib baik x dimakannye dik :)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

ehehehe, sabo je la...

lama dah akak nak buat donut, tp x terbuat2, lau akak sebelah umah LM, leh mintak sefinggan :P

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

sejak kawen ni tak pernah lg buat frozen2 kuih stakat ni...sebab













buat kuih pon tak pernah....kih kih kih

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

Lm..
nampak gayanya ibu kamu mcm k.ayu..
buat terus makan..
tak ada frozen...

kalau nak lagi, esok uli lagi..
hehehe

agak2 kakak LM nie mmg dah tua kot.. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...