Wednesday, July 20, 2011

Ini Yang Dicari ...


Assalamualaikum...siang tadi LM buat entri tentang adik ad nak beli kat luar hijau dalam merah kat pasar malam . Rupanya dia nak beli otak - otak ...bujal paling laju jawab otak - otak ...hehe . Jika anda orang johor memang dah biasa makan otak - otak kempas ni . Mereta - rata ada di jual . Rasa dan rupanya tak sama pun dengan otak - otak kat terengganu tu .

image
Ini lah otak - otak kempas ...biasanya dalam 50 sen - 70 sen sebatang , LM pun tak pasti harganya berapa sekarang ni . Gambar dari sini .




Ini pula kuih putu bambu ...kenapa LM suka putu bambu ? kerana hanya putu bambu di taman perumahan LM ni saja yang halus dan sedap , cukup gula dan kelapa . Tempat lain kesat dan tak best . 




Sedapnyer makan panas - panas...tak abis simpan dlm peti sejuk esok leh makan lagi . dulu RM1.00 7 batang / ketul . Sekarang RM1.00 3 je yer..hehe .


Nota kaki : Saja nak tepek gak gambar sebab mish cumil tak pernah tengok otak - otak kempas kot ? dan ada rakan lain pelik naper LM suker putu bambu ...sebab kedai kakak tu jek yang sedap !
www.tips-fb.com

19 comments:

zaMir said...Reply To This Comment

sedapnya otak2...kat rumah saya nih ...saya sorang je mkan otak2....sedap2...dah lame x mrase...huhuuh

tomatokering :) said...Reply To This Comment

errkk terliur sudah ><

otak2 kempas sedappp ! ^^

suhaili sarif said...Reply To This Comment

waa da lama x makan otak-otak
hehe
otak2 kempas kt PD mmg best.besar besar
kalo KL kecik je.hehe

seb baek smlm da makan putu bambu.xdela frust sgt

Kalamhati said...Reply To This Comment

warghh tergoda tgk!lama dah tak mkn dua2 ni..huhu

diana said...Reply To This Comment

putu banbu dan otak2 kempas dua2 kesukaan saya..
bila entah dapat rasa otak2 kempas lagi..

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

kalau masuk haiway, singgah kat air itam, sure kak tapau...

tang otak2 sebungkus dah rm 0.60 di tempat kak...

cik abbit said...Reply To This Comment

wah kelako la 2 yg di carikk nye =)

sha a.s said...Reply To This Comment

akak, rindunye nk bc blog akak...ehehe...tp otak2 tu bwt sha tliur la....

nanakimie said...Reply To This Comment

nana suka otak2!:) sedapnya....

exora said...Reply To This Comment

memang pun..lain sgt2 otak2 ni ngan yang kt trgganu, sy pun th lps baru tahu otak2 sbnr mcmn, my hubby beli kt k.besut..selalunya jmpa yg mcm dlm pic kt ats tu jer..

Izan Ishak said...Reply To This Comment

anak2 izan suka sgt otak2 ni LM... kalau kat sini sebatang tu 50 sen.

dah lama tak makan putu bambu... terliur ni...

laloque said...Reply To This Comment

sedapnye otak2... sata pun sedap...

S.U.F.E.E.N.A.N said...Reply To This Comment

Owwhh tidaaakkk..!!

Miza sayang..tolong pos barang seketul dua putu bambu tu kat akak..bule gitu..? ekeke..

Serius..kecur melihatnya!

najihah sahami said...Reply To This Comment

haha..aah la sis..mish tak pernah tgk otak2 kempas. biasa tgk yang ganu je. ganu putih kat dalam kan...:)

thanx kak..

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

saya pun suka putu bambu tu kak, tapi otak2 pernah lah rase sekali 2......

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

teringat kenangan marah org jual otak2 ni..
sebab lambat sngt layan gf diemajuk...xleyh sabar tul..hihi

BRO_MONDAY said...Reply To This Comment

sis LM : adesss!!! ai teka salah semalam...ai kata kuih buah melaka/onde²,,, koh koh koh

Piasara said...Reply To This Comment

"akak suka gak otak2..tapi kat sini jarang jumpa...kat sesetengah tempat/rstoran jer ada jual...putu bambu pun suka gak..tp kalau beli utk akak jer..ank2 tak suka.."

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

2-2 tu shda suka..kalau g belah selatan nak je benda nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...