Wednesday, July 20, 2011

Kat Luar Hijau , Dalam Merah !



Assalamualaikum....


Di taman perumahan LM ni pasar malam adalah tiap hari khamis . Biasanya encik suami lah yang membeli makanan kat sana , LM jarang sangat mahu ke sana . Tak suka la keadaan sesak dan asap sana - sini . Bila encik suami takda , biasanya kirim dengan bonda je tuk beli apa - apa juadah . Biasanya kegemaran LM adalah putu bambu .


Al kisah...adik azhad minta dengan encik suami dibelikan makanan tu . Katanya yang luar dia hijau , dalam tu merah ...ada daun . Apa ye ? bila kami dapat tau benda apa yang dia teringin nak makan tu kami gelak sakan .Nak sebut nama dia tak tau...so jadi cam teka teki lak...diluar hijau , di dalam merah . Korang tau ke apa makanan tu ? 




Nota kaki : Bagi pengguna facebook , nak join Group LM ? sila lah hantar request ye . Tapi entri mencaci , menghina dan mencerca sesama rakan blogger dan insan lain di larang ping kat sana .


www.tips-fb.com

28 comments:

Salim Harmanain said...Reply To This Comment

putu bambu...i like... :)

luar hijau dalam merah..apa ye..kerut dahi memikir ni..

bujal X said...Reply To This Comment

he~~otak-otak~~sedap tu!haha~~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

salim-mmg sedap...tp ada gak yg buat tak sedap.hehe.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

bujal-hehe..bijak2..mmg dia nak otak2 rupanya.lawak la budak ni.haishh.otak2 kempas mmg byk ada kat psr mlm

Diana @ bilakukatacinta said...Reply To This Comment

luar ijau ..dlm merah? ....otak-otak ke?..heheh....comey lah dia..bgtahu ape yg dia nmpak..n lihat

ieda said...Reply To This Comment

uikkk kuih ape tuu dik .. luar ijo dlm inti merah .. adehhhhhh x terfikir akak nie :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

diana-ye...dia sebut tu masa lum jmp lg,masa br2 smpi psr mlm

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

tak terteka. apa ekk??

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sis ieda-akak..bkn kuih,tp otak2 kempas.hehe.

diana said...Reply To This Comment

apa tu???
kuih ke??
ada daun lagi...

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

ala......
baru nak jawab..

si bujal dah tangkap dulu...

mengelat..
kak nak majuk lah

hahahahhaha

Ellen said...Reply To This Comment

ekk..lawak plak sis..kisah hijau merah ni...

apa benda putu bambu tu..ellen tak tau..sis letak pic pls..hehe

eiela said...Reply To This Comment

saya tak suka otak-otak dan putu bambu tapi putu piring suka lah. putu bambu tebal.

Qaseh dalia adelia said...Reply To This Comment

kueh manja ke ..eh xtahu haha

BRO_MONDAY said...Reply To This Comment

sis LM : kawan² ramai teka!!! adakah ianya kuih onde² (buah melaka) atau pun kuih ketayap!!! koh koh koh betul ke?

forever love said...Reply To This Comment

haha.. putu buloh org sini panggil.. hurm.. kat sini luar die wrne kuning

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

laa...otak2 ek...hihihi

JIJI YU said...Reply To This Comment

haaa tak tau nama

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

suka putu bambo...ada kat johor area bp tu..sedap yang jual tepi jalan..


eh eh apa erk yang adik ad mintak tu

sarah-najwan said...Reply To This Comment

otak2 mmg best..akak likes..

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

owhhh otak2...hehehehe

Peri PiA said...Reply To This Comment

hihi,comel
putu bambu sedap

siti kektus said...Reply To This Comment

otak2 ke. haha :p


hm, kite lagi suka putu piring dari putu bambu. yummy! ;)

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

putu bambu mmg sedap tapi otak-otak tak suka la LM ...

al-lavendari said...Reply To This Comment

uncle pun suka makan putu bambu ..tak kira masih panas atau dah sejuk. semuanya sedap.

Kalamhati said...Reply To This Comment

hik!so sweeettt..dia nk otak2 rupanya..=D!

It's all about me said...Reply To This Comment

Hijau-merah..haha..sgt matching and cumel..:D

Owwh lamanya tak makan putu bambu..sedap sedap..!

*Terbayang betapa meriahnya ramadhan nnti andaikata berada di tanahair sendiri...huhu

najihah sahami said...Reply To This Comment

otak2??asal dalam dia merah ke?huhuhu..xpenah jumpa pun..sedeynya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...