Friday, July 15, 2011

Nak Cendol , Nak Cendol !



Assalamualaikum....

Semasa nak beli susu aqilah kat mini market , tiba - tiba adik ad jerit - jerit kata nak cendol . Uik...cendol ke ? ummi nak beli susu qila jap eh . So pas beli cendol gi la kedai beli kan mereka cendol 2 bungkus dan ABC 2 bungkus . Nampak ada keropok lekor panas .. beli lah sekali .
Rupanya keropok lekor 3 potong seringgit , so beli RM 3 dan campur ABC dan cendol adik ad tu semuanya kena RM 10 . Aduhhh mahal nyer ! Hari tu balik kampung , tak pulak budak ni makan cendol wan dia puas - puas..ishh geram betul . Dah la tak sedap , mahal lak tu ..grrr . 


Kalau dekat lah restoran mertuaku tu , hari - hari LM lepak minum cendol agaknya kot ? hehehe . Kalau dompet kosong memang tak berani bawa anak - anak ni keluar , budak - budak bukan tau kita ada duit ke tak kan ? Tapi hubby selalu pesan ....beli la , rezeki yang ada tu anak - anak punya . Tanpa anak kita tak tau rezeki kita camner...dulu sebelum ada anak pun tak merasa semewah sekarang . Betul - betul...so makan la korang sampai debab ..hahaha
www.tips-fb.com

26 comments:

Mama AA's said...Reply To This Comment

terliur tgk cendol. esok wajib beli ni huhu. peberet AA jugak

suhaili sarif said...Reply To This Comment

kakak,hehe
jangan post entry cmni time pose tau
slllurrpppp

suhaili sarif said...Reply To This Comment

kak,betul..masa kecik dl sll mtk mak mcm2 tp mak sye mmg sound,syukur ape yg ade.hehe
sy mmg ssh kak dl.mak mmg xleh nk perkenankan pmntaan sorg2..lama2 kami sedar mmg btl xleh mtk sesuka hati tp mcm mak ayah saya,bab makan mmg x berkira..kesian kot.hehe

Hishyamuddin said...Reply To This Comment

cendol, abc n kerepok sampai rm10..ish3...zaman skrng rm10 cepat je habis..huhu

Puteri Iqa Izyan said...Reply To This Comment

iqa x mkn cendol. tp nk jgk rase caner sbb ramai sgt suke mkn. hehe

Wani said...Reply To This Comment

perghh perghh , sodapppppnya :)

Ibnushukran said...Reply To This Comment

btul cakap hsband sis... da ada anak msti banyak rezeki kan. ceehh, macam da kawen plak.. haha.. baru td sy makn cendol, rm 1.50 je.. huhu

yatie Awang said...Reply To This Comment

sedapnyeeee...cendol, kakak pun suka...hehe

JIJI YU said...Reply To This Comment

kalo tarok pulut ngn tapai lagi kaw

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

mama AA-beli2..nnt terliur susah kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

suhaili-la..bulan posa la kena post camni,kan mmg kita beli cendol bln posa?hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

siti suhaili-ye dik..akak pun sama gak.bkn org senang.dulu teringat masa demam,klinik sblh kfc,menahan hati rasa nak kfc,tp tau ayah dan mak tak mampu belikan..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

hisyamuddin-ye..10 ringgit cam kecik sgt nilainya

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

iqa-ooo br ummi tau iqa tak pernah mkn cendol..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

wani-mmg sedap klu mkn musim panas

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ibnusyukran-ye..tp mmg mahal la dik,kira 1.50 tu murah la..sis beli ni lg mhl dr tu..huhu.terukkan mereka?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

yati awang-anak2 yg nak kak..saya lbh suka ABC lg

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jiji yu-letak pulut akak pernah cuba,tp tapai lum lg cuba.

belogkiter said...Reply To This Comment

terasa lak nka makan cendol

Kalamhati said...Reply To This Comment

huhu tingin ye..kt sini ada gak satu kedai yg sangaaat best cendol dia..

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

kakak mana nk cr cendol mlm2 ni.hehehe.

bg mkn smpai debab.jgn kak.hehe

bersama kak Es said...Reply To This Comment

betul2x
kalau tak de duit malas nak singgah kedai.. kesian kat anak2. barang sekarang terasa sangat mahalnya.
duit ni dah macam tak de nilai. Dulu kalau 50 rasa dah kaya sangat.
sekarang 50 tu.... alahaiiii.. apa sangat la yg boleh dibeli

najihah sahami said...Reply To This Comment

erk.terliur. teringin nak makan cendul paling kaw kt ganu. hehehe.

kiz said...Reply To This Comment

jom lepak rompin..huhu

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

hahah eh kak, jangan bagi depa debab sgt, biar sihat, jgn obese.hehehe

shah azril said...Reply To This Comment

=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...