Saturday, July 9, 2011

Pagi Sabtu Dan "Bersih "



Salam pagi sabtu buat semua ....hari ni memang keletihan memandangkan semalam busy dengan urusan pengebumian arwah atuk , dan malamnya ada yasin dan tahlil selepas isya' . Pulang ke rumah pun dah larut malam . Pagi ni cuma buat mee hoon goreng je buat anak - anak .


Siap masak je nenek mereka dah datang jemput cucu bertiga tu . So LM pun memulakan aktiviti " bersih membersih " . Dah 2 hari tak cuci simen luar...nanti anak - anak main beskal dan buaian di luar berdebu pulak . Aktiviti membersih dapur , tandas dan melipat kain yang menggunung tinggi perlu diselesaikan dengan segera . Malam ni ada majlis tahlil lagi sampai esok . 


Letih kan buat projek "bersih " sorang - sorang dalam keadaan sarat mengandung ni . Tapi perlu juga dilakukan kerana jika tak bersih mata jadi sakit , hati pun sakit dan kalau bilik air tak bersih diri pun jadi sakit bukan ? So..jom kita bersihkan rumah . Moga diberi kekuatan fizikal melakukan semua aktiviti ni dengan cepat . Plan nak cari buah nangka jap ..merata cari nangka tapi tak jumpa , huhuhu . Teringin  sangat nak makan pengat nangka campur sagu biji . Haishhh  macam - macam tekak ni kan ?


www.tips-fb.com

12 comments:

simply nana said...Reply To This Comment

as salam...awk nak cari nangka ker?selalunya kt tmn yayasan (area jln utama) tu ada org jual nangka.siap pack. jual kt tepi jln & ada lori...sedap..manis....

muz said...Reply To This Comment

hehe, memang bersih sangat....

Cita-Cita Si Anak Kecil

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

nana-hari2 saya tgu abg nangka tu..tp takda lah wak.mana entah dia pergi..huhu.dah 3 mgu saya tgu dia.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

muz-hehe..

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

salam takziah, take a rest sis

saniah said...Reply To This Comment

salam miza..1stly akak nk mnta maaf sgt2/bnyk2..ucapan takziah yg trlambat diberi..alasan mmg bnyk nk diberi tp tak guna kan..apa2 pun akak tumpang brsedih atas pemergian atok miza..baru lg kita sembang pasal arwah kan...moga rohnya dirahmatiNya dan diletakkan brsama2 org2 beriman disisi Allah..amin

Izan Ishak said...Reply To This Comment

mengidam pengat nangka ye LM? kalau kat pt raja ada satu makcik ni mmg meniaga kat tepi jalan depan UTHM tu...

sha a.s said...Reply To This Comment

kak, jgn bwt keje berat2 sgt...kena byk berehat dlm kdaan sarat ni....

senyumSOYA said...Reply To This Comment

jaga kesihatan ya kak..jgn paksa diri sgt nak bersih2~ (^^!

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

kempen kebersihan
rehat juga keperluan...

Peri PiA said...Reply To This Comment

nangka sedap,dh dpt ke?

jage diri k

diana said...Reply To This Comment

sarat pun sibuk lagi..
beranak senang ni..
aktif..hheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...