Friday, July 22, 2011

Pinkymomma Kehilangan Babynya



Assalamualaikum....


Salam takziah buat adikku Diya Nadia Pinkymomma yang baru kehilangan bayi dalam kandungannya . Akhirnya akibat bleeding beberapa hari memang sah bayi kandungannya telah gugur . Moga Diya kuat hadapi kesedihan dan kehilangan tersebut . Kantung baby yang keluar tu pun dapat ditanam oleh suami diya . Akak LM ada satu kisah nak kongsi dengan diya dan rakan - rakan semua.... 


Buat Diya...

Jangan terlalu bersedih , itu semua dalah dugaan dari Yang Esa . Akak pernah juga keguguran malah kandungan ketika itu lebih besar dari Diya . Sangat takut untuk menerima kenyataan keguguran , akak pendamkan saja kesedihan bleeding berhari - hari . Takmo pergi klinik sebab sangat takut menerima berita bayiku telah tiada . Pada Pagi Sabtu tu kami ada program keluarga di CUF Petronas Kerteh . Program habis tengah hari . Balik je tengok seluar putiku penuh darah ...sah memang ia semakin parah .


Kepenatan tengah hari tu...plan nak tido saja lepas mandi . Anak - anak mandi dengan seronoknya ...maklumlah cuaca sangat panas hari tu . Rupanya air dari bilik mandi melimpah keluar ...akhirnya akibat licin LM tergelincir jatuh terduduk . Perut rasa memulas dan sakit tak terperi . Beberapa minit kemudian terasa seperti kekejangan diperut dan apabila masuk ke tandas...akhirnya gugur sesuatu sebuku terus ke dalam lubang tandas . 


Dia telah keluar ...dia telah hilang  , dia  telah pergi . dia bayiku ...kenapa bayi ? kerna dia telah ada jantung , kerna dia telah berdenyut ..telah ada roh . Walau dia belum sempurna kejadiannya tapi dia tetap anak ummi yang ke -3 . anak yang pergi sebelum dapat ummi lahirkan . Anak yang pergi takpa dapat ummi tatap wajahnya ...malah tak dapat juga ummi semadikan . Sedihnyer !




Nota kaki : Keguguran adalah satu kesedihan yang mendalam bagi kaum ibu .
www.tips-fb.com

31 comments:

kayzie said...Reply To This Comment

dugaan dari Nya..harap ibu itu tabah..

Aziela said...Reply To This Comment

Sedihnya. Tapi hikmahnya ada..kegembiraan di Padang Mahsyar..Insyaallah...

Afikah Aziz said...Reply To This Comment

Sedih bace kisah kakak dan juga Kak Diya,ape pun ika harap kakak berdua tabah,Allah lebih Mengetahui akan Hal Nya. Berat mata memandang berat lg bahu memikul. Ika cuma boleh doakan kakak berdua tabah dan sentiasa bersabar.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

harap pinkymomma byk2 bersabar....

diana said...Reply To This Comment

Kisah Lm buat saya menangis..
kalau saya,tak kuat la nak hadapi semua tu...

Mrs.Yie said...Reply To This Comment

semoga pinkymomma tabah..akak pun pernah keguguran anak pertama..

forever love said...Reply To This Comment

hurm.. sedihnya... takpe2.. dah anak ke 4 kan sekarang nie.. hehe

Hanis Azla said...Reply To This Comment

sedih dgn dugaan yg menimpa teman blogger itu.. terharu dgn pengalaman yg dialami oleh LM.. kehilangan anak walaupun masih dalam kandungan mmg satu perkara yg amat menyedihkan.. akak baru terbaca tentang ada budak hilang.. sampai sekarang hati tak tenteram teringat anak2 di sekolah.. minta dilindungi anak2 kita semua..

JIJI YU said...Reply To This Comment

takziah pinky momma..ade la tu rejeki lepas2 ni

Rozita said...Reply To This Comment

kesian kan dgn diya tu... baca kisah dia juga.. tak tau nak cakap sbb belum pernah ada pengalaman lagi.. harap2 tak kena camtu..

Peri PiA said...Reply To This Comment

ya Allah,semoga mereka tabah :'(

Lelord said...Reply To This Comment

semoga tabah

kiz said...Reply To This Comment

semoga tabah..

salwaismail said...Reply To This Comment

dugaan, kan?

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

xapa kak..orang kata, anak yg gugur tu menanti ibunya di syurga....sy tak tahu sejauh mana kebenarnnya...

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

Ya ALLAH, yeke kak? kesian pinky momma.

Kalamhati said...Reply To This Comment

Sedihnya..hmm akak pasti semua yg bergelar isteri dan ibu taknak alami perkara..namun Allah sebaik2 perancang..kita redha dan bersangka baik dgn Allah..=)

Nini Hartini said...Reply To This Comment

terkejut tini baca... kesiannya kak diya. mesti masih bersedih... bayi LM gugur masa berapa bulan dah? sedihnya :(

najihah sahami said...Reply To This Comment

kak...mish xpenah tau pun..mesti sedih sangat2 kan. xpe la..skang tuhan bagi akak kesihatan yang baik, anak2 yang soleh dan solehah..ade la hikmahnya k...

Scarlett O'Hara said...Reply To This Comment

Kata orang sakit keguguran lebih teruk dari bersalin.Betul ke Miza?

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

moga beliau tabah, setiap dugaan ada hikmahNya....

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

moga Allah kuatkan hati kak diya.. :(

mMoOnN aAlLeEaA said...Reply To This Comment

betul..memang kesedihan yang sukar utk dilupakan.lagi2x mcm lea.kandungan dah masuk 3 bulan. kandungan pertama dan sampai sekarang sejak 5 thun lepas lea tak mengandung lagi

mamawana said...Reply To This Comment

Assalam,

Moga terus sabar dan tabah. Mama pun pernah keguguran.. kesedihan...

eiela said...Reply To This Comment

semoga adik akak tuh tabah. takpe, nanti ade rezeki lagi. macam kak LM nih.

Piasara said...Reply To This Comment

"semoga pinkymomma tabah dan dpt menerima kenyataan..ini hanya ujian dari Allah utk menguji umatnya..."

caliph shuriken said...Reply To This Comment

sedih bca citer ni sbb adik ipar sy pnah keguguran baby jgak...

FiZ said...Reply To This Comment

sedih..sedih...hrp bersabar..walaupun dengan berkata sabar itu, tidak mampu meredakan apa yang sis LM dan pinkymomma rasa sekarang ni...yang pasti, ada hikmah di sebalik semua ni...

missSenget said...Reply To This Comment

insyaAllah baby menunggu di syurga.. :)

PinKy MoMMa said...Reply To This Comment

sis LM sihat?
ari ni kite dh ok..alhamdulillah..
kembali mengonlinekan diri spt biasa insyaAllah..

sis..thanx utk entry ni..moga diriku sekuat sis..kagum dgn smangat sis..
terima kasih ya sis..
makin ari makin matang dlm mengharungi kehidupan :)

big hugssss

Diana J said...Reply To This Comment

Saya kehilangan baby dalam kandungan sebaik sahaja baby lahir pada kandungan usia 6bulan. Sedih tak terkata....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...