Monday, July 4, 2011

Sekadar Menu Ringkas



Assalamualaikum...
Salam ceria buat semua . Hurm...memandangkan hari ni dah bertekad nak bersilat kat dapur , so LM dengan rasa malas dan lenggang - lenggok memulakan acara membuka gelanggang . Jika pertama kali masuk dapur perlu buat kerja lebih sikit la kan ? Dapur dah tak di guna hampir setahun so kena cuci blender , cuci periuk dulu sebelum masak . Kerja lebih la pulak..hehe .


Menu ringkas saja hari ni . Sambal ikan kembung bersama sup sayur sawi campur cendawan tiram dan fish ball . Walau ringkas tapi dah cukup membuka selera anak - anak ummi . Mereka tak cerewet bab makan asalkan yang masak tu adalah ummi . Sebab tu LM paling malas nak bawa anak makan nasi kat kedai . Mereka pandang je dan tak menyuap pun . Lagi sakit hati kan ? Kalau beli bekpes pun cuma 1-2 kedai je yang mereka mau makan ..kalau tak sedap tak layan . LM pun sanggup drive jauh tuk beli sarapan pagi sebab memang suka masakan atuk saudara sorang ni je . Walau warung nya jauh tapi tetap beli sarapan kat sana sebab memang rasanya berbaloi .


Jemput makan semua .....Apalah menu encik suami di Qatar ye ? tiba - tiba lak terkenang..hehe .


www.tips-fb.com

13 comments:

waN Mohd Salim said...Reply To This Comment

fuh .. makan makan .. sodap ler

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

penat berganda nie LM .. belum start masak dah kena bersih segala barang..nanti lepas masak sekali lagi kena bersih..tapi demi anak apa saja sanggup kan LM ..hilang penat tengok mereka makan ..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

PS-akak msk simple2 je dik

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

yaya-takpelah..brg2 mmg dah lama tak guna camtu lah kan...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

ala mls tu bersebab kan..cuba cinta hati ada maunya sedia2 dok dapur kan?

sha a.s said...Reply To This Comment

simple pn SEDAP tu kak!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kak D-hehe..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sha-tu je larat nak msk hr ni

Peri PiA said...Reply To This Comment

yummy,ikan sambal sedap

wah ade fish ball pia suke :)

PinKy MoMMa said...Reply To This Comment

sis kite lagi simple..

sup sayur bersama sutun..
sambal bawal..

campak2 je huhu..nape la sgt malas ni ;p

Nini Hartini said...Reply To This Comment

alaa..mst rasa rindu kan. tak dpt bayangkan..

rajin btul LM ye. tgh sarat pun rajin lg masak... mmg isteri contoh

Sphynx Cat di Malaysia
.

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

akk jgn risau.husband akk mkn sedap tu.hmm tu lah istri kan.sket sebanyak mst terdetik hati.

CikMiMiey said...Reply To This Comment

air tangan ummi sendiri haruslah sedapp .. hehe ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...