Sunday, July 3, 2011

Setia Ke Camtu ?


Assalamualaikum....
Entri saya semalam tentang kisah suami panas baran dan kaki pukul . Isteri sakit tak mampu nak masak pun jadi bahan amukan dan sepak terajang suami . Pasti ramai yang pernah dengar kes sebegini kan ? Saya cuma menceritakan kisah sahabat saya ...kisah orang lain saya tak pasti la pulak macam mana . Tapi..pelbagai koemn saya terima . Paling saya suka komen ikhlas dari diana

"selalunye lelaki kalau suka pukul bini dia mesti sebab dia suka kat pompuan lain..maknanya dia dah tak suka kat bini dia la..jemu!

memang kalau jadi gini pelik sangt sebab bini dia masih setia lagi.
depa tak tau depa bertahan begitu bukan bermakna depa setia.tapi depa bodoh.."

LM sebagai sahabat cuma bersimpati jika sahabat mengalami kisah hitam  . Mereka bukan tak bekerja , bukan tak belajar pandai , so tau fikir mana baik mana buruk . Jika diri dah dijadikan seperti haiwan masih nak duduk diam itu terserah . Seperti kata diana itu bukan tanda kamu setia...tapi ?   


Negara ada undang - undang , islam pun ada undang - undang . Walau isteri itu hak suami tapi perlu tau apa hak isteri juga...LM takmo cakap lebih - lebih , walau sahabat LM tu tak punya blog dan tak baca blog ni tapi dia yang sangka dirinya setia pasti marah dengan entri ni kan?

www.tips-fb.com

19 comments:

ieda said...Reply To This Comment

seyes akak benci lelaki yg mcm setan nie .. come on lah wanita dulu x mcm skrg tau .. boleh hidup tanpa lelaki .. ergh !

Darkbatman said...Reply To This Comment

bile dh ade ikatan bkn sng nk leraikan.selagi blh sbr, pedih 2 tolak ke tepi.. :D ituu lumrah!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ieda-tu bagi yang tegas tak mo kepala dipijak2 kak ...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

darkbatman-ye aie..tp kita ada undang2,bkn hny diam membisu,keadilan perlu di cari.manusia yang bergelar wanita juga punya perasaan kan.bertindak bukan bermakna mencari jln utk berpisah.cuma mencari jln penyelesaian.

saiazuan said...Reply To This Comment

diorng kna dok setable dan bincang prob msing2 :D

cool sabtuday gathering with bloggers http://eleventx.blogspot.com/2011/07/blogger-sports-carnival-2011-with.html

Muhammad Burn said...Reply To This Comment

isteri bkn hak milik, tp anugerah...

Peri PiA said...Reply To This Comment

ssh nak ckp,mintak dijauhkan

Amin

sha a.s said...Reply To This Comment

mintak simpang semua tu x blaku kt kita....amin

Alexandriana Alia said...Reply To This Comment

lelaki sepak terajang perempuan adalah DAYUS.

perempuan yang masih lagi nakkan laki jenis macam ni adalah yg sempit fikiran,

NOOR FATIN said...Reply To This Comment

perempuan kena tegas, jangan bagi lelaki pijak kepala..wuu

mrs redzuan said...Reply To This Comment

mintak dijauhkan la dengan lelaki kaki pukul. tapi kalau tak pukul dera mental pun haru gak..nauzubillah...~

forever love said...Reply To This Comment

tak report dengan majlis agama islam sebab takut dengan suami.. die tahu,, kalau die report.. lagi teruk die kene bantai..

tue la jadinya bila dah terlalu sayang la kononnya.. sampai dah kene belasah cmtue pun.. nak sayang lagi ke..

anggunpesona said...Reply To This Comment

Salam. Isteri adalah amanah yang perlu dijaga ngan baik. Bukan dijadikan punch bag oleh suami

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

berat lagi bahu memikul

sarah-najwan said...Reply To This Comment

pompuan pun sama
kalu dah tahu lelaki kaki pukul
jika belum kawin..jauhkn aje..

Kalamhati said...Reply To This Comment

Baek sendiri dari dpt manusia mcm s*tan gini..huhu
tp ramai yg sanggup tahan..alasannya sebab taknak kan status 'janda' tu..

kena ubah paradigm dah wahai isteri yg punya suami mcm ni..wanita dijadikan dari rusuk lelaki supaya diletakkan dekat di hati..bkn utk disakiti

JIJI YU said...Reply To This Comment

ade member kite..baru je kapel dah kena hentam sampai lebam

niena shopping2u said...Reply To This Comment

ikatan yg tersimpul tu klau dh kusut mmg sukar nk pulihkan kmbali, negara kte ada undang2.. dlm islam sndiri dh tetapkan hak seorg wanita,hak sebagai seorg isteri.. penganiayaan di dlm rumah tgga ni jka xdpt dibendung lgi,selesaikan dgn cara yg sepatutnya.salurkn pda jln yg betul.. negara kte masih ada undang2 :D

biasanya mereka yg begini kurang ilmunya,mgkin ilmunya tggi tpi tak diamalkan

Lelord said...Reply To This Comment

kawan lela penah kena sepak terajang, mula2 dia diamkan lama2 xleh tahan dia lawan mereka bergusti. pastu fight kat mahkamah...

alhamdulillah jodoh dia ada skang bahagia ngan suami baru dah 2 anak pun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...