Friday, July 15, 2011

Takut Menagndung ?



Assalamualaikum....

Bila diperhatikan selain kakak - kakak yang berumur 30-an , 40-an ...selalu menjenguk entriku setiap hari , adik - adik berumur 20-an memang ramai kat sini . Sampaikan adalah orang yang tak puas hati kata mereka ni kaki kipas , kaki bodek dan kipas susah mati..hik hik hik . Abaikan kata nista si haters berhati hitam macam arang tu ye .

Biasalah , bila anak muda yang selalu baca kisah di blog "pink phanter " ni pasti akan tau kehidupan seharianku bersama hubby dan anak - anak . Tau isteri encik zairi ni sedang hamil anak ke - 4 kami dan ini adalah kandunganku yang ke - 5 sebenarnya . Bila ramai yang bertanya , "akak...seronok ke hamil ? " "akak...takutnyer nak mengandung !!! " . Erkk terkedu bila ditanya sebegitu sebenarnya tau .


Wahai adik - adik dan sahabat yang belum pernah berpeluang mengandung , sebenarnya hamil adalah satu anugerah tak terhingga buat semua wanita di dunia ni bila kita menjadi seorang isteri . Ia sangat indah dan satu perasaan yang sukar digambarkan akan wujud dalam diri kita sepanjang proses kehamilan . Bersedia atau tidak untuk hamil bukan menjadi persoalan . Tapi walau kehamilan pertama dulu pun LM baru berumur 21 tahun , memang ia menjadi 1001 pengalaman manis dan teruja dengan setiap pengalaman dan keindahan perasaan ketika hamil .

Perasaan gembira , berdebar- debar , rungsing , dan pelbagai perasaan terutama apabila bayi mula bergerak di dalam rahim adalah sesuatu pengalaman indah buat si ibu . Walau sakit bagai di siat kulit dari daging ketika melahirkan bayi ....namun itu tidak menghalang untuk wanita mengandung lagi dan lagi demi menjadi seorang isteri , ibu , dan juga seorang wanita yang melahirkan seorang pahlawan islam untuk agama tercinta . Jangan takut untuk hamil kerana ia adalah indah dan semua tahu apakah ganjaran buat wanita hamil dan bersalin bukan ? Moga cik lekit , iza dan diya serta rakan lain yang sedang hamil dapat menjalankan kehidupan sebagai ibu hamil dengan indah seperti diriku , amin !


Nota kaki : Masih takut untuk hamil ?
www.tips-fb.com

24 comments:

al_hakim said...Reply To This Comment

sy tak berpeluang mengandung kak..=P

Kakzakie said...Reply To This Comment

Cantik explanation LM buat yg bertanya. Gambaran indah buat kami yg telah mempunyai pengalaman sebagai wanita yg Allah kurniakan rahim untuk menambah umat di bumi Allah.

Kakak doakan semua yg sedang menanti kelahiran diberi kesihatan yg baik dan selamat hingga baby lahir. Amin...

H.J said...Reply To This Comment

terbaik la akak..mengandung je setakat yang termampu..

JIJI YU said...Reply To This Comment

huk aloh..sakit tu tetibe akan ilang kan bile kuar baby..

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

saya la salah seorang tu kan kak comot... ahahahha~ takut, tapi tak sabar nak dapatkan pengalaman sebagaii ibu mengandung gak! mesti manis kan... :)

Peri PiA said...Reply To This Comment

anugerah,sakit dan pelabagai lagi

terindah,pia belum alami nya lagi

forever love said...Reply To This Comment

amin.. umi nanti dah bersalin.. mms gmbr bby kat atq taw

Ima Salsuzaima said...Reply To This Comment

hehe..masih dalam trauma sikit untuk melahirkan. buat masa ni ima belum bersedia lagi nak hamil.lagipun irfan baru umur 1 tahun. memang rasa sakit masa melahirkan kan. tapi rasa puas bila melihat baby yang comel.sampai sekarang mcam tak percaya je dah jadi seorang mumy..:)

laloque said...Reply To This Comment

eeeiiii... takutnye

Nurul Aima Hj Kaim said...Reply To This Comment

tak takut hamil..tp takut nak bersalin ga ga ga

Tina Othman said...Reply To This Comment

pengalaman mengandung mmg indah terutama masa dapat rasa gerakan baby, best sangat & beruntung kita ni mampu mengandung kan, sebab bukan semua diberi kelebihan ini

ieda said...Reply To This Comment

memang seronok hamil kerana ia adalah saat yg paling indah buat seroang yg bernama wanita .. dan bila mana di perut wanita itu ada rekahan kehamilan itulah bezanya dia dgn wanita2 yg lain , bukan kah itu sgt2 istimewa .. :)

Diana @ bilakukatacinta said...Reply To This Comment

LM: dulu pernah jugak rase takut..yelah..org2 yg dah ade anak asyik citer benda2 yg menakutkan jek..tp bila dah kawen..umur plak dah makin meningkat..rase nak ade anak tu sendiri dtg.. harap dipercepatkan rezki dee jugak

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

lewat 2 tahun dari kak LM...hihi

wani mengandung 1st masa umur 23++ :)

Iza said...Reply To This Comment

Assalam..
Betul kata LM tu. Saat mengandung macam2 perasaan ada. Memang takut bila mengenangkan pengalaman pertama bersalin dulu tapi bila baby dah keluar, terasa hilang sekejap rasa sakit tu...

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

macam mana lah kalau KAMI dah kahwin nanti.

b a m b a m ' s said...Reply To This Comment

saya pon takot jugak..hehehehe.. tapi takot or tak blakang citer.. dapat pegang anak sendiri ilang takot kot.. huhuhu

emieysandra said...Reply To This Comment

senyum tak perlu kata apa-apa...

sis, rindunyer kt teratak pink panther ni, ehehe..

;)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

akak mmg ada gak perasaan takut tu, walau dh ade pengalaman sorg :P
tu yg x bertambah2 tu...hehehehe

Fitri Senin said...Reply To This Comment

Sy pn teringin nk pregnant lg. Menunggu rezeki dimudahkn Tuhan :)

diana said...Reply To This Comment

masa menghandung memang best..
di layan macam tuan puteri..:)
heheheh

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

hehehehe takut mmg ada,tp tak sabar nk preggy lagi banyak dr rasa takut =)

rara suke singgah blog ni bukan nk kipas.tp mmg beshhhh taw.

Piasara said...Reply To This Comment

"akak lak mengandung 1 st ms umur 23,pastu selang setahun mengandung lg smpai dh 5 ni stop la kot,tp kalau dah Allah kasi jugak peluang sekali lg apa salahnya kan..hehhe.."

bersama kak Es said...Reply To This Comment

buyong itu CHOMEL :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...