Wednesday, July 6, 2011

Tempah Bidan !


gambar ehsan google (bukan perut LM ye )

Assalamualaikum....

Adat melayu....lepas bersalin perlu berurut , bertungku semua tu kan ? Lain la jika korang orang moden yang langsung tak jaga kesihatan diri .U ntuk apa berurut ? Perlu berurut untuk menyegarkan badan yang keletihan sewaktu proses melahirkan bayi . Urat juga akan masuk angin jika lambat diurut selepas bersalin ...mengikut pengalaman LM yang lepas la . Memang sakit rasa badan masuk angin , tapi anak masuk NICU lama..so nak urut macam mana kan ?


Kebetulan...memang dah lama tak bersalin dan dah lama tak berpantang di segamat . Memang kena cari bidan yang bagus untuk berurut nanti . Kena cari yang sesuai dan pandai 'sengkak' semua ...Bila encik suami dah bebel hampir seminggu suruh cari bidan , hari ni baru LM nak usahakan..hehe. Dah beres pun . 


Uikk ?? Kenapa awal bebenor cari bidan ? Sebenarnya persediaan rapi dan awal perlu LM buat memandangkan doktor telah berpesan agar membuat persediaan bersalin awal kerana menurut beliau 50% kebarang - kalian untuk diriku bersalin awal dan mendapat bayi pra-matang itu ada . Sejarah melahirkan anak pramatang dan kes kebocoran ketuban untuk 2 kali kandungan sebelum ini memang amat membimbangkan doktor . 


Diriku ? Heheh...takmo pikir lebih la , sekadar bersiap sedia je . Bidan dah tempah , walau dia pun terkejut naper booking dia awal bebenor ? keh3...cuma towel , topi bayi dan kain bedung saja belum lengkap . Beg baby juga belum ada . Malas nak keluar beli sebab PA busy semester ni , so dia tak boleh teman shopping ..huhu .


Nota kaki :  Jangan suka buat kerja last minut okey !
www.tips-fb.com

18 comments:

sha a.s said...Reply To This Comment

xpe kak...sediakan awal mana yg patut....senang nnt kn

Mrs.Yie said...Reply To This Comment

bagus gak tempah bidan awal2..takut nanti bidan tu di kebas orang lak..hehe.. :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

tak pa siap awai2..

Tina Othman said...Reply To This Comment

macam saya dulu 2kali kelahiran overdue, doktor kata kemungkinan untuk overdue tu ada sebab ada sejarah overdue, apapun moga selamat semuanya ye

Finaz Jaafar said...Reply To This Comment

huhu..tempah awal2 ye..bgs2

alexa yussida said...Reply To This Comment

mmg takleyh wat kije last minute nti kelam kabut kan kak...cpt2 sopim..nti makin x larat pule nak jalan:) yus doakan smuanya okie ye kak:) akk di segamat ke?akk ipar sy pon org segamat..hihi

~ yus ~ said...Reply To This Comment

salam....

yus dulu pun tempah bidan awal masa bersalin yg no 4 tu..

lagi 3 bulan nak bersalin dah tempah..:)

Nour Akmal said...Reply To This Comment

buat persediaan awl2 kak..lg bgs kan..
bertambah ahli dlm family..
tahniah kak..

diana said...Reply To This Comment

tempah awal2 senang..kang tak susah nak harapkan orang cari bidan..

JIJI YU said...Reply To This Comment

huk aloh pusat

najihah sahami said...Reply To This Comment

haha..mish pun leh bidan kan akak..^^

ohh ayu! said...Reply To This Comment

semoga akak selalu sihat.. baby pun sihat.. bagus la akak prepare awal2.. =)

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

takotnya mengandung... =.=

Peri PiA said...Reply To This Comment

btl tu LM,kesan jangka pnjg kalau xpantang btl2

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

huhu semoga selamat....preparation kenelah awal kan?hehe

Kak Aya said...Reply To This Comment

siap awal-awal ,senang...tiba masanya tak lah kita tunggang langgang kelam kabut.

bersama kak Es said...Reply To This Comment

dik comoottt..ada yang takut tgk perut gitu laaa..hehehe
belum lagi tgk bersalin... mau ~fengsannnn

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

nt suruh makcik cari bidan ciap2 dari sekarang. ahahahahhahaha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...