Wednesday, July 13, 2011

Terkebil - kebil .


Assalamualaikum....

Entri bisu dah post pagi - pagi tadi...memang hari ni terik je cuaca so kena cari ABC . Meh nak ngomel sikit pasal kehidupan seharian . Hurmm kalau kat opis ke atau bila berjumpa kawan - kawan , nak - nak bertemu lebih dari seorang memang kita banyak nak berbual kan ? 

Orang selalu kata jadilah pendengar yang baik , tapi adakah betul kita ni pendengar yang baik ? Pernah tak korang ni eksited bebebor bercerita kat kawan - kawan , tapi tiba - tiba mereka beralih memandang benda lain , tak bagi perhatian atas cerita korang atau pun ada orang lain potong cakap korang tanpa hirau perasaan kita time tu ?


Biasanya benda camni berlaku bila kita berbual dengan 2 - 3 orang orang yang lebih kepoh dari kita . Mereka je nak mendominasi keadaan ...nak orang dengar cerita dia jek , citer kita ada mereka peduli ? Siap suh diam lak...dengar citer dia dulu . Adehhh suka tak kalau jumpa ngan orang camni ?  Akhirnya kita duk situ jadi tunggul atau patung hidup yang terkebil - kebil jek cam mata ostrich...hik hik hik . 

gambar ehsan google

Tobat LM takmo dah borak ngan manusia camtu...benci tau !

www.tips-fb.com

44 comments:

sha a.s said...Reply To This Comment

haah kn..sha pn selalu je kena....smpi potong mood la! haishhh

Diana @ bilakukatacinta said...Reply To This Comment

sabor jelah

Qaseh dalia adelia said...Reply To This Comment

tak suka ... tak pandai hormat org je ..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

kakD pun...tak suka org mcm gitu...

EE said...Reply To This Comment

selalu kena mcm ni..kalau kita ckp langsung x nak dgr,terus sambung cite dia blk..malu sgt2 sbb ckp sorang..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sha-tu la..geram kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

diana-hehe...sabar je

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

qaseh-org camni mana tau hormat kawan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ladyzul-tu la..sama lah kita kak..mmg tak suka

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

EE-bab malu mmg la,ckp cam org tak minat nak dgr jek kan?

najihah sahami said...Reply To This Comment

sabo kak..hehhee..mish pun penah jmpa org cmni..tp dia mmg jenis camtu..lama2 dh terbiasa..tp kalau yg annoying sgt tu. yg mmg sengaja buat bodo mmg siap a.

eiela said...Reply To This Comment

ade jugak kawan-kawan camnih, selalu saya diam je la. kalau ada apa-apa yang dia tak tau, saya cakap dah tak nak dengar, camne nak cakap, asyik potong cakap je. hehe

KuNanGKuNanG said...Reply To This Comment

lain kali jgn cakap ngan dia dah.buang mase je...

AMMAR YASIR said...Reply To This Comment

Geram bebenor kalau kena mcm tu

Far8 budak baik said...Reply To This Comment

hahahah
kalau NF..takde kesah nye
potong ke tak potong ke..
cool je teruskan
bercerita dgn dinding..
hahahahaha

Syukri Kamaruddin said...Reply To This Comment

hekhek jad watak tambahan je la ni.. ok wat.. kurang ckp, kurang gak dosanya. :)

Hanis Azla said...Reply To This Comment

selalu juga kena mcm tu.. mmg terkebil2 kita dibuatnya.. lebih2 pula sbb kita tak tahu nak pandang arah lain atau buat kerja lain time org bercerita.. makanya dalam paksa rela layankan ajelah.. pelik dgn org2 mcm ni kan.. langsung tak consider org lain..

Peri PiA said...Reply To This Comment

btl tu LM,kalo dh ramai2 mcm tu jd nya
penah lalui

Kakzakie said...Reply To This Comment

LM jangan takut kalau jumpa kakak mesti kakak dengar betul-betul apa yg LM luahkan sebab kakak jarang bercakap. Banyak cakap pada anak adalah heee.....

diana said...Reply To This Comment

aduh...
saya pun pening la kalau jumpa orang gini..
mujur la saya ni lebih suka diam je...
heheheh

forever love said...Reply To This Comment

kakak atq cmtue.. huhu.. tapi atq prefer mendengar.. hehehe

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

setiap hari berdepan situasi nie..semua org berebut nak bercerita..hihi..sampai ade yang cite sekerat jalan je ...

Jo Qusary said...Reply To This Comment

tak suka berada dlm kumpulan ramai orang...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

mish-siap lah?takut akak dgr

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

eiela-t la dik...diam je klu jmp org camni..tu lbh baik

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kunangkunang-betul tu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ammar-smua org geram kot,tp dia yg buat kita tau tak geram bila kena?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

far8-ckp ngan dinding ke dik?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

syukri-kadang2 kita berbual benda yg penting...tp bila org tak hargai..mmg diam je la

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

hanis-mereka ni syok sendiri je..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

pia-sbb tu tak blh ramai2 dlm satu group

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kakzakie-adik pun tak suka ckp klu org ramai2 kak...nak sgt jmp akak..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

diana-saya lg pening..sbb tu diam dan saya buat hal sendiri jek klu jmp camni

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

atq-atq pendengar yg baik

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

yaya-la..ye ke?huhu tu yg tak syok

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jo-tu la..samalah kita..mmg tak suka

GreenJade said...Reply To This Comment

mmg potong stim & menyampah.dah tu sure byk tokok tambah & cite dh tak jadi ori lg.

tp pelik org cam gitu ramai lak pengikutnye..uhuhu

ejulz said...Reply To This Comment

dia suruh kita diam, kita suh dia diam balik.. heHe. biar sama2 diam.. sorang toleh kiri, sorang toleh kanan.. haHa

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

bila kita berborak dengan orang macam tu, memang akan bengang, asyik-asyik dia je nak cerita.

bersama kak Es said...Reply To This Comment

kalau kak es..sekeh je! hahaha

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

baling je org mcm tu dgn telur ostrich

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

tak suka jugak kalau jenis org suka blok cakap orang lain.

Kak Aya said...Reply To This Comment

kak aya pun ada kawan yang jenis nak kita dengarrrr je cerita dia..

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

dulu saya selalu gak jadi mangsa macam tu... huhuhu... kite nak cakap, diorang takmo dengar pun.. last2 malas nak cakap da...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...