Monday, August 29, 2011

Alahai Ketupat


Assalamualaikum...

Sedang sibuk menganyam ketupat ke? bila sebut pasal ketupat pasti rasa terliur kan? LM ni kalau bab ketupat ada sedikit cerewet. Dah la tak pandai menganyam..hehe, pecah rahsia kan? Ala..dulu orang kata tak pandai anyam ketupat tak leh kawen, tapi dah kawen pun dah..mertua pun tak kesah i tak tau anyam ketupat tau! haha..


Berbalik pasal cerewet ni, LM kalau nak makan ketupat nak makan hanya ketupat satay je cam gambar di bawah ni...slim jek cam LM kan?haha..(abaikan ayat orang kemaruk nak kurus ni). Ketupat ni comel je, tak tebal..sebab tu LM suka. Bila dah kena kuah rendang tu baru syok. Dan...benda paling penting jangan keras sangat tau, kiranya pakai lah beras yang berkualiti baik, baru rasanya ngam, beras wangi pun okey!

carian dari sini


Kalau kat umah bonda..pasti ada 2 jenis ketupat, ayah akan anyam ketupat satay..yeeaaayyyyyy...tuk kami berdualah tu. Bonda pula suka ketupat bawang yang besar debab tu..


Ambek..makan sebiji dah kenyang...LM tak suka ketupat bawang, jangan marah ye. Tapi kalau takda pilihan senyap-senyap ambik gak rasa..hehe. Biasanya kalau takda ketupan satay baru LM beralih kasih pada ketupat bawang yang debab tu.


Raya tahun ni tak meriah sebab tak dapat makan ketupat ngan rendang ayam cili api masakan negori...(mood berpantang lum abes)huhu

Pst:nak tengok gambar ketupat yang lain klik sini


www.tips-fb.com

23 comments:

emieysandra said...Reply To This Comment

tak suke makan ketupat tpi suke anyam ketupat! sb baru andai anyam ketupat..ehehe :)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Hehe, akak x kisah pon, Ketupat segera pon jadi : P


Selamat hr raya maaf zahir batin buat LM sefamili yer....

kiz said...Reply To This Comment

ketupat tengah rebus...lemang dah siap..rendang pun dah siap..alahai..haha..tak sabar

S.U.F.E.E.N.A.N said...Reply To This Comment

Owhhh sungguh menggiurkan itu ketupat!

Bestnyaaaaaa...time makan tu niat2lah tuk akak sama ye..ngangagaga..

Slmt hari raya my dear miza..ada salah silap harap dimaafkan..ada rezki kita jmpa lagi..Tekker dear..:)

jeragang said...Reply To This Comment

tak pandai anyam takpe bole beli atau beli ketupat alternatif.... yang tak tahan menganyam ketupat yang takyah ada bahan
muga gembira dihari raya

Scarlett O'Hara said...Reply To This Comment

baru siap angkat ketupat.Jangankan sate, bawang, pasar, burung semua ada.

Naz said...Reply To This Comment

ketupat yg besar tu ketupat bawang rupanya, baru tau ^-^
ktupat ori camni mesti sdap kn ;)

slamat hari raya..follow sini ^^

maCy said...Reply To This Comment

salam aidilfitri :)

laloque said...Reply To This Comment

I pakar anyam... Tp xsuka ketupat nasik. Tetap ketupat pulut daun palas gak.. Nyam nyam

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

emieysandra-wahh pandai eii dik, akak gak bertahun2 tak pandai.akak suka klu tak keras cam batu hihi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

melati mum-sis...saya akan rindu ketupat daun klu blk qatar nnt..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kiz-wahhhhhhhhhhhh...sedap, sayangnya akak tak leh mkn rendang raya ni kiz..pantang oh pantang

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

sufeenan-akak ku sayang..maaf entri ni buat dirimu terl;iur akak.huhu...sian akak duk di perantauan.adik pun mungkin raya kat sana thn depan.maaf atas salah silap ye kak..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jeragang-selamat hari raya...janji ada ketupat kan?beli pun boleh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

scarlet..selamat hari raya...wahh ketupat burung tu sgt cantik kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

naz-mmg best, suka mkn ketupat..tp bahaya sbb mkn tak cukup satu..gemuks la jd nyer.tq follow sini

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

macY-salam aidilfitri

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

laloque-i tau u pakar menganyam..dulu zaimah siap buat video u anyam ketupat dlm entri dia kan?hehe..ala, mana nak cr ketupat palas pulak?msh pantang ni tak leh mkn pulut..hehe

Naz said...Reply To This Comment

makan tak cukup? takpe..tambah selagi terdaya..hihihih xD

KuNanGKuNanG said...Reply To This Comment

confirm habis pantang nnti sis balas dendam sbb time raya ni xleh makan ketupat rendang kn?.he3..sama la kiter.sy pun xpandai anyam ketupat.kalau disuruh gak lain plak jdnye nnti.huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

naz-haha..jgn wat psl mkn selagi terdaya tersandar pengsan dik

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

kunangkunang-tau pun...tp kat qatar takda daun ketupat dik..huhu

Bro ahmad said...Reply To This Comment

tiada masaalah..boleh je..selamat hari raya maaf zahir batin..ketupat dah rebus dah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...