Monday, August 22, 2011

Badak Berendam

Kuih Badak Berendam- Gambar carian google

Assalamualaikum...

Hampir tamat ramadhan kali ni, pelbagai juadah kuih muih dapat dinikmati. Tapi LM sangat teringin nak menikmati kuih kegemaranku kuih badak berendam ni. Sebenarnya pernah juga encik suami beli kuih ni, tapi rasanya tawar dan santannya tak terasa apa..cair sangat. Memang kecewa dengan rasanya yang tak menepati piawaian tekak LM.


Dulu kalau bulan puasa selalu minta bonda buatkan kuih ni, tapi kali ni rasa segan silu nak minta bonda buatkan kuih. Naper ek??? hehe...takpe lah, nanti lepas pantang boleh buat sendiri kat qatar, lagi pun orang dalam pantang mana boleh makan kuih yang berasaskan tepung pulut kan..hehe, memujuk hati yang kecewa sebenarnya.


Pernah makan kuih ni tak? dalamnya ada inti kelapa manis...rasanya lebih kurang macam kuih koci, cuma luarnya dimandikan dengan santan dicaqmpur tepung sedikit agar pekat. Dikukus dan akhirnya menghasilkan hidangan yang sangat enak.
www.tips-fb.com

8 comments:

deno said...Reply To This Comment

ohhh... kuih nie mmg sedap tp da lama tak mkn! :)

exora said...Reply To This Comment

kt n9 ada kuih ni...tp blum rasa lg

nazirulhazwan~ said...Reply To This Comment

bdak saye kaler ijau, hehe:P

JIJI YU said...Reply To This Comment

badak pucat

eiela said...Reply To This Comment

badak berendam memang sedap., baru jumpa gambar badak berendam bulat-bulat kat blog akak nih.

Peri PiA said...Reply To This Comment

yummy,tp pia beli kat bazzar hari tu kureng huhu

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

sian badak dpt nama.hehehe

najihah sahami said...Reply To This Comment

haha..mish konpem2 xmakan sebab ade kelapa...hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...