Wednesday, August 31, 2011

Berbaju Sedondon



Assalamualaikum...

Alhamdulillah lebaran telah kita raikan. Dalam mengenang 1 syawal semalam terusik sedikit perasaan bila menatap gambar kami sekeluarga. Jika dulu masa kami baru-baru kahwin LM tak kisah punpasal warna baju untuk pagi raya. Lebih-lebih lagi encik suami memang tak mau beli baju melayu tiap tahun, membazir katanya dengan kos upah yang sangat tinggi. Tapi bila dah ada ramai cahaya mata LM teruja nak ada baju sedondon buat kami sekeluarga.
Hanya suka-suka, tapi ia amat indah untuk di kenang sebenarnya bila kita menatap gambar sekeluarga. Tema tahun ni adalah Purple pekat. Warga kegemaran LM. Kami yang perempuan ringkas dengan menggayakan abaya bersulam bunga purple saja. LM  tempah awal-awal masa kat Doha hari tu. encik suami dan adik ad cuma beli di tanah air je baju tu. 





 Walau pun ringkas...inilah gambar kenangan ummi bersama encik suami dan 4 cahaya mata. Alhamdulillah, tahun ni beraya dengan 4 harta akhirat amanat dari Allah buat ummi.


Warna hijau dah 2 jenis hijau, purple, maroon, purple muda, biru, hitam, dah pelbagai tema LM gayakan...tahun depan warna apa ye? kalian raya pun pakai warna sedondon juga ke?
www.tips-fb.com

6 comments:

gedek! said...Reply To This Comment

Tahon depan All Black ye...?

KuNanGKuNanG said...Reply To This Comment

cantik..taun ni sy 1 famly tema wrna pich..:)

deno said...Reply To This Comment

happ family.... suke tengok akak sedondon pakaian beraya.. famili deno dari dulu mmg tak sedondon.. memang ikut pilihan warna masing2... heee :)

justcallmeanis said...Reply To This Comment

waaa comel comel je semua.. selamat hari raya :D

emieysandra said...Reply To This Comment

sedondonnyer happy family ni..moge akak sllu bahagia di smping suami & anak2 ;)

caliph shuriken said...Reply To This Comment

selamat hari raya ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...