Monday, August 15, 2011

Kita Tak Wat Aniaya Oarang - Grrr Basi Lagi !

sumber dari google

Assalamualaikum...

Haish..kisah basi lagi nak dibebel kat sini. Bukan air liur basi sebab asik tido sepanjang hari berpuasa, tapi kisah makanan basi kat bazar ramadhan. Alkisah ..dah beberapa menu tiap hari di beli pasti ada kes basi. Hari ni cucur badak yang encik suami beli 6 ketul basi juga.


Aduhh kuih ni kegemaran kami, bila serundingnya sedap memang syok telan kuih ni tau. Tapi yang menyedihkan kuih ni basi. Terkejut beruk la encik suami bila kuih ni basi. Penjual tu siap berbual dengan hubby dan cakap "Kita tak wat aniaya kat orang jual benda basi, kalau lebih kita sedekah kat orang. Kita buat kuih mula pukul 7 pagi. Orang lain tu benda semalam pun jual lagi hari ni" . Alhamdulillah...pakcik tak aniaya orang...tapi apa kes kuih cucur badak ni basi? Bila punya kuih ye? semalam? atau keledek semalam rebus tak masuk peti ais? malas nak pikir apa masalah kuih tu boleh basi. Grrrrr...jangan wat aniaya orang jual benda basi!


Nota kaki:Tak takut ke bila ada yang masuk hospital makan kuih basi korang ni ek?
www.tips-fb.com

27 comments:

zaMir said...Reply To This Comment

<---sekali je g bazaar...beli pun sekali je....dah malas nak pergi...mkanan mahal...huhuhu

Salim Harmanain said...Reply To This Comment

sabar ye akak..dugaan bulan pose tu..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

tu yg tak suka tapau PARAM tu.. huhu..

ramai dah yg terkena.. biasa ar.. dorang mana takut benda2 ni semua..

semua peniaga mengaku depa jual tak basi.. wallahualam..

Niena Pengembara Ilahi said...Reply To This Comment

makanan yg tak abis pastu dijual balik, tak pun.. buat ngan cara yg tak betul

Hanis Azla said...Reply To This Comment

meniaga makanan ni tugasnya besar kan.. kalau tak berjaga walau tak ada niat nak aniaya org, mungkin ada juga yg teraniaya.. klu kita dah terbeli, tentunya kita kecewa klu dapat yg basi gitu.. klu jatuh sakit tentulah lebih teruk lagi..

eiela said...Reply To This Comment

tak baik la buat macam nih kan. banyak kes dengar sekarang, basi-basi.

deno said...Reply To This Comment

Kisah kaklydia nie sama ngan deno... semalam beli ketupat... tup2 bila nak makan dah basi... agaknye ketupat tu yg semalam punye... die jual balik hari nie... tp da masuk sebijik dalam perut deno coz deno tak tahu da basi, ingatkan sebab ketupat rebus die melekit.... nasib baik tak sakit perut...

Kak Aya said...Reply To This Comment

alamak! ini merbahayakan dan boleh jadi keracunan makanan ni!

laloque said...Reply To This Comment

hish! hish! hish!... apa nak jadi ni

Peri PiA said...Reply To This Comment

aduhai,basi lagi
saba LM,kalau btl org tu tak niaya org xper la

pena rozie said...Reply To This Comment

Memang ramai peniaga menjadi tidak perihatin di bulan ramadan ni.

Lelord said...Reply To This Comment

aduhhh ada lg ek..tetiba teringat baca paper on9 yg budak meninggal pas buka makan makanan beli kat bazar ahli kuarga lain pun masuk spital gak

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

org jahat tak mengaku dia jahat

org gila tak mengaku dia gila

sama lah dgn org jual kuih basi tak mengaku dia jual kuih basi...huhuuu

Isteri Encek Bard said...Reply To This Comment

aduhai kenapa lah diorang ni meniaga cam nie

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

pandai berckap pun tak guna juga....

CT NoArIzAh ArIs said...Reply To This Comment

Masuk hspital pnjg umur ok lagi tapi kes budak terus menemui ajal itu yg plg sedih :(

Kesian kamu dlm pantang2 mcm ni selalu terbeli yg basi...sy terus stop beli lauk kat bazar setelah terlihat aym masak paprik berbuih waktu sahur.

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

err...dlm gamba tu kuih cucur badak ker? lain benor rupanya..

biasalah tu. peniaga tak nak rugi. kalau tak jual yg semalam..habislah rugi. nak nak lagi dekat2 nak raya ni..

JIJI YU said...Reply To This Comment

dah kali kedua ni kan..haisy.beli kat mane tu kak

saniah said...Reply To This Comment

wahh akak org pertamaa komen..hehe..ok akak pernah kena jeling pasal ambil bau kuih lopes dan kuih buah melaka dia..hehe biarlah kan kita taknak la dpt yg basi..yg dia nak jeling tu kenapa?? kalau bau basi mmg akak letak balik...heehe kena tebal muka buat kerja ni..

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

jgn beli lagi juadah di bazar...

diana said...Reply To This Comment

kuih kegemaran saya jugak tu..:)


maknanya orang la aniaya dia tu..
hehehe...
semua peniaga akan cakap gitu..
mana ada yang nak dedahkan keburukan diri endiri...

Myra Jay said...Reply To This Comment

Erkk!! setakat nie dok belu jiadah kat PARAM blom ada lagi terkena, harap dijauhkan..

Sabar ye kak..

CIK TOM said...Reply To This Comment

cik tom pernah sakitperut pas makan kuih kat bazar..lepas tue terus serik..huhu..

Woofer Storm said...Reply To This Comment

orang kalau nak senang,yang penting untung banyak..orang lain trima akibatnya buat tak tahu je kan..cian orang yang dizalimi tu..ermmm

*apa kata ummi masak je,kan lagi sedap..hehe

bersama kak Es said...Reply To This Comment

tu lah kan , kak es pun kadang dok belek2 juga..nak beli ke tidak. risau gini lah.
lagi satu mahal, ciput je kueh nye makan tak puas..selalu buat sendiri la. tp dik comot kan pantang, kena sabar banyak2

Nini Hartini said...Reply To This Comment

mmg x yakin pn nk bli kt bazaar. tini sanggup masak sendiri... klu nk beli kt baazar, tini akn beli smthn yg dia masak time tu jugak. mcm kebab. huhu

Azwani said...Reply To This Comment

lama tak singgah kat blog LM sejak terminate broadband yang lama tu. Hari ni mula jelajah balik dari entry LM yang awal sekali smp sini dari petang tadi. dah dapat baby pun. Tahniah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...