Saturday, August 6, 2011

Minyak Mustajab




Assalamualaikum...

Lepas bersalin  esoknya LM terus boleh balik rumah hari tu, tak sangka pula adik Adlan Syafiq dapat demam kuning yang tinggi sangat sampai kena warded pula. Semua tu dah takdir dan bahagian untuk kami lalui...syukurlah semuanya selamat.
Semasa kat wad ramai teman kat sana bertanya sama ada LM bersalin secara cesarean ke? pelik juga bila mereka bertanya. Rupanya mereka pelik tengok LM aktif dan nampak sihat,mudah berjalan dan duduk serta turun naik katil hospital yang tinggi tu. Luka akak dah baik ke mereka tanya? hehe..pelik ke?bila cakap tali pusat baby hari ke-4 dah tanggal mereka lagi pelik. 


Sebenarnya sejak berpantang anak sulung lagi LM memang gunakan minyak mustajab nona roguy ni. LM akan gunakannya untuk disapu pada luka jahitan supaya cepat sembuh. Tali pusat baby pun lepas mandi dan dilap kering LM terus sapu dengan minyak ni. Tak guna ubat lain pun. Alhamdulillah dari hospital dah guna pada luka jahitan dan hasilnya hari ke-3 luka dah kering dan tak sakit,duduk ke..jalan ke dah tak sakit. 


Bagi baby pula, balik hospital hari ke-2 tu terus letak minyak mustajab pada tali pusatnya dan semua anak LM hari ke -4 tali pusatnya akan tanggal. Bila tali pusat baby cepat tanggal baby pun tak bayak ragam, cepat sihat dan kita nak mandikan atau nak tukar lampin pun mudah.


Ngeri tengok tali pusat baby lambat tanggal, kat wad hari tu ada yang dah 8 -12hari pun masih tergantung tali pusat baby lagi. Dah la anak mereka jaundis, tak berbaju pastu nampak ada tali pusat pula..memang LM rasa sangat ngeri...risau je baby tu sakit..huhu. Takda rahsia lain...luka jahitan dan tali pusat baby mudah tanggal adalah dengan penggunaan minyak mustajab.Terima kasih nona roguy. Tunggu baby betul-betul sihat baru ummi boleh makan jamu pula..badan dah sakit sangat dah ni dekat 2 minggu bersalin belum makan jamu..huhu
www.tips-fb.com

18 comments:

Shahazrin said...Reply To This Comment

wah..menarik nie.. info yang sangat berguna

gedek! said...Reply To This Comment

kena warded?

Alahai....

takpe.. janji untok kebaikan...

Kak Aya said...Reply To This Comment

betul LM, minyak ni memang mustajab...kalau pening2, migrain pun boleh sapu pada dahi(untuk org dewasa la).

kak aya pengguna barangan NR dan juga dealer. memang ramai customer mengakui keberkesanannya.

JIJI YU said...Reply To This Comment

luka cepat kering ek..ehe

Lelord said...Reply To This Comment

wah bagus2 najlaa dulu seminggu je pakai ubat sapu yg misi kinik bg

kiz said...Reply To This Comment

anak saya semua tak sampai seminggu kak..dah tanggal tali pusat

H.J said...Reply To This Comment

nanti nak belikan utk bakal wife..aha

Cik Jari said...Reply To This Comment

assalamualaikum....tahniah ummi...alhamdulillah,selamat melahirkan baby baru... (mmaf,lambat wish)... Moga ummi n baby sihat dan dpt beraya dgn hepi:)

exora said...Reply To This Comment

erm..bgsnya minyak tu..

Iza said...Reply To This Comment

Assalam...
Bagus juga minyak tu ye..dgr kata nona rogay sesuai jgk utk orang yg ingin menguruskan badan.
Anak sulung iza dulu guna minyak cap keretapi, memang tak sampai seminggu, tali pusat dah tanggal. Kali ni nak cuba produk amway pulak.

Piasara said...Reply To This Comment

"nak kena pi cari satu ler LM...untuk luka2 boleh kot.."

emieysandra said...Reply To This Comment

dari anak sulung lagi, benar-benar berkesan ni..

sis, nk tgk gambar baby..sis, ade upload kt mane2 k..

Slmt Berpuasa sis ;)

Suhaili Sarif said...Reply To This Comment

akak da boleh jadi duta nona roguy ni
hehe

sha a.s said...Reply To This Comment

wahh..siap bwt iklan...ehehe

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

owh, rupanya ada rahsia... :P

CIk QiQi ChoC said...Reply To This Comment

oho..da tau 1 rhsia..ehehe...bole dijadikn rujukn nie..ehehehe...

Peri PiA said...Reply To This Comment

bagus LM share ni :),terima ksh

ooo LM ceacer ya

bersama kak Es said...Reply To This Comment

bau minyak ni harum semerbak...
mmg sedap sangat kalau dalam pantang bau minyak ni kannn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...