Saturday, August 13, 2011

Rindu Pada Yang Jauh



Assalamualaikum.

Hampir separuh ramadhan berlalu, tak lama lagi muncul pula Syawal yang di nanti. Namun diriku tak mahu melepaskan bulan yang mulia ini. Sangat sukar untuk melalui Syawal yang kalian tunggu - tunggu itu. Apabila munculnya syawal bermula lah episod duka dalam kehidupanku kembali.


Duka? Ya, memang duka ...kerana beberapa hari lepas menyambut hari raya daku dan keluarga akan kembali ke Qatar, memulakan kembali episod kehidupan sebagai anak perantau di bumi asing. Bumi arab yang gersang, hati yang sepi tanpa ayah bonda seta adik beradik tersayang. Sedih bukan? hidup tanpa bonda di sisi. Rindu pasti bertandang tatkala jauh. Balik bercuti kali ni amat bermakna buatku. Melahirkan bayi yang ku kandung di sini, bersama semangat yang kalian hulurkan sebagai sahabat sejati memang meninggalkan kesan mendalam buat diri ini.


Tak sangka persahabatan alam maya memberi kesempatan buat diriku dan beberapa rakan blogger lain untuk kenal lebih akrab. Nanti, bila dah berada jauh dari tanah air pasti diriku akan merindui bonda, ayah dan adik-adik serta kalian sahabat ku yang sentiasa bertanya khabar semasa daku berada di sini.


Beratnya kaki nak melangkah pergi. Namun hidup perlu diteruskan..kehidupanku adalah di sana, bersama suami dan anak-anak. Tak mungkin untuk terus berada di sini. Itu kenyataan yang pasti! Moga ukhwah yang terjalin akan utuh selamanya, walau diri jauh terbuang di sana...namun ingatanku tetap mekar bersama kenangan indah di sini, bersama kalian di tanah airku sendiri. Rindu Pada Yang Jauh...pasti itu kata-kata ku tatkala merindu kalian di sini nanti.
www.tips-fb.com

35 comments:

faryzh said...Reply To This Comment

waaa...sadisnya entry kali ni..

H.J said...Reply To This Comment

tak lama dah tu kak LM..kita pegi saudi balik 7hb 9 ni..ehehe

JIJI YU said...Reply To This Comment

indah kan ukhuwah disemai keihklasan

Scarlett O'Hara said...Reply To This Comment

Biar jauh di mata asal dekat di hati.Biar jauh beribu kilometer asal dapat jumpa di alam siber.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

faryzh-huhu..bersedih sblm waktunya

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

H.J-wahh awak gi dulu..akak 2 hr lewat dr tu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jiji yu-jika ada keikhlasan..pasti rasa manis persahabatan tu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

scarlett-betul tu...moga ukhwah terjalin akan terus utuh selamanya

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

assalamualaikum lydia
alahai..
cepatnya masa berlalu..
tak apa dik, dahulukan y utama ya..
ada jodoh, ada izin darinya, insyallah kita bersua

Kalamhati said...Reply To This Comment

huhu sayu lak baca..

itulah indahnya ukhwah..bila bertemu dan berpisah kerana Allah..akan kekal di ingatan walau jauh terpisah..insyaAllah

tomatokering :) said...Reply To This Comment

best sangat kawan dgn blogger .. semua walau dlm maya je tapi macam ada satu ikatan je ^^

S.U.F.E.E.N.A.N said...Reply To This Comment

Deeply knows that feel..

Takpe dik miza sayang..you are not alone..syukurnya miza still dpt beraya dgn suami, anak2, ayah bonda dan kaum keluarga..akak..totally alone tanpa mereka semua..di bumi asing ini..sendiri..Moga akak tabah kala syawal itu menjelma..:)

Cik Ila said...Reply To This Comment

sahabat alam maya mmg best! ;)

Diana @ bilakukatacinta said...Reply To This Comment

biar dirimu jauhhh..namun lepaskan cinta dan rindumu disini...buat kami..

p/s: jgn sedih2 tau...

Lelord said...Reply To This Comment

yanggg raya dtg umah ek

My MiRa said...Reply To This Comment

aloh akak...nak maw sedih2 ok..
takpe nanti tahun depan akak balik lagi kan...akak habis kan masa dengan family sebaik2 nya ok akak.....
sudah2...senyum cepat

Peri PiA said...Reply To This Comment

ukhwah itu indah

ade jodoh kite jumpe

kiz said...Reply To This Comment

sabarlah kak miza..tempat isteri adalah di samping suami..

EE said...Reply To This Comment

jauh tp dekat..pertemuan perpisahan adat manusia biasa hilang mata dekat di hati tidak lupa.

zirconia said...Reply To This Comment

sis..dah ada kat msia yea?? bila bersalin? harap semuanya ok..hidup merantau, terpaksalah berkorban...

salam ramadhan utk sis jugak :D

saniah said...Reply To This Comment

moga kehidupan miza sekeluarga disana sentiasa didlm perlindungan Allah..tempat istri disisi suami dan anak2..Allah akan memberikan keberkatan diatas pengorbanan miza meninggalkan parents,adik2 dan kehidupan di tanahair ni..InsyaAllah..take care dear..

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

nguuuuu...sedih lak baca entri kak comot ni... huhhuhuhu...

shatooman said...Reply To This Comment

tapi syukurlah kerana masih sempat jgk akak beraya bersama keluarga sehari dua~ x mau dh sedih2.. jom buat pahala kat bulan puasa ni.. :)

Kak Aya said...Reply To This Comment

persahabatan maya sentiasa terjalin selagi kita tidak melupakan antara satu sama lain.

Hubungan kekeluargaan sentiasa erat sekalipun jauh kalau kita manfaatkan kecanggihan teknologi hari ni...

semoga LM bahagia selalu di sisi keluarga sekalipun jauh nuuunnnn disana.

jeragang said...Reply To This Comment

biasa laaa duk tempat orang tak sama dengan tempat sendiri.... kalu lawat blog kengkawan mungkin tidak sangat rasa terasing

ieda said...Reply To This Comment

sedihnya dikk .. x perlahh kami doakan buat LM gar lebih tabah ya .. jgn sambut syawal dengan ai mata tau ...
kat sana leh blogging layie kan .. kalau windu2 jenggah2 lah kami tau :)

Nini Hartini said...Reply To This Comment

sedihnya... tp nk buat cmne kan, dah takdirnya mcm tu. sampai bila hubby LM akn keje sana?

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

huhuhuuhuhu...sgt sedey la bc N3 ni dikk...

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

apapun sempat jugak beraya bersama family walau sekejap.. itu lebih baik dari x dpt beraya langsung dgn diaorang.. kan kan kan :)

Qaseh dalia adelia said...Reply To This Comment

xpelah sis .. walau di mana pun berada ukhuwah itu pasti akan terjalin selama2nya .. jaga diri baik2 ye sis

najihah sahami said...Reply To This Comment

ala kak.kita tak sempat nak jumpa kan..T_T

laloque said...Reply To This Comment

selamat hari raya in advance

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

sedih plak akk post camni...
I.Allah..ukhuwah ni akan kekal sampai bile2..aminn...

Niena Pengembara Ilahi said...Reply To This Comment

alolo.. cedihnya baca entri yg ni.. erm..... dok sana nnti leklok ea... :)

bersama kak Es said...Reply To This Comment

sedihnya baca entry ni.
LM kan ramah tamah, dan senang didekati..pasti ramai yang menyayangi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...