Friday, September 23, 2011

Chef Kecil-Punah Harapan Ummi Nak Berguling



Assalamualaikum

Hari ni Jumaat, hari cuti kat Qatar ni. Ingat nak bermalas-malas sambung tidur lepas solat subuh tadi. Siap panggil encik suami suruh dia pun sambung tidur (supaya dia tak jeles wife dia berguling kat katil)..keh keh keh. Tapi belum pukul 7 pagi dah dengar bunyi cawan kat dapur berlaga- laga. Haishh anak ummi dah gi buat air kat dapur.


Laju je terjun katil turun bawah dan tengok rupanya adik Ad dan adik Qila siap panjat bangku sedang buat air teh. Wahh adik Ad dah siap masukkan air panas dalam mug dan sedang panjat kabinet nak cari teh uncang nak buat teh.


Ummi:uik..buat apa ni?
Qila:tak wat aper-aper...wat teh syusyu je~~

Mak aiii terkejut ummi tau! Kakak maisarah pun masih tidur, adik-adiknya dah bersilat kat dapur nak hangatkan tekak dengan air teh. Laju-laju ummi bantu budak 2 orang tu. Baru 6 tahun dah nak jadi chef adik ad ni, bahaya betul main air panas ngan dik qila..huk huk huk.


Punahla harapan ummi nak guling atas katil di hari cuti ni...huwaaa


Nota kaki: Lagi 3 tahun agaknya dia goreng mee kalau ummi bangun lambat kot?haha. Ummi tak marah kamu buat sepah kat dapur tapi ummi gerun kamu main air panas.
www.tips-fb.com

13 comments:

Buuwa said...Reply To This Comment

Hek3...Kak..tue berdikari namenyer... ;p

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

eik...
mmg bahaya..
eija.. nampaknya eija kena tinggikan sedikit pralatan ya..
sangat2 bahaya..

JIJI YU said...Reply To This Comment

beri mereka peluang sekali lagi..ehehe

laskar pelangi said...Reply To This Comment

kak, dia nak berdikari la tu...xnak susahkan ummi dia...:)

Lelord said...Reply To This Comment

bahaya yangg oiiii air panas tu

krole said...Reply To This Comment

wuahh!!! bahaya tu wak...msti byk dugaan dalam mendidik anak..lagipun byk lagi dorank tak fhm dlm dunia ni..baik buruk pon lom le bezakan...tahniah wak..krole doakan moga wak menjadi seorang ibu yang berjaya dalam mendidik anaknya...bakal2 jd chef r tu wak hee

Izzuddin Fauzi said...Reply To This Comment

bahaya tu agak lah...
tp sweet jer~~~

Kalamhati said...Reply To This Comment

huhu nnt adik jgn letak air panas kt tempat dorng senang nmpk tau..sorok sket dr pandangan dorang..huhu bahaya

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

hehehe, cita2 nak jd chef terkenal kot.... :)

x sampai hati kot nak kacau ummi dia....

Mama Syamil a.k.a Miza said...Reply To This Comment

tak nak susahkan umi dia la tu...
nak berdikari buat sendiri... huhuhu...

zulkbo said...Reply To This Comment

salam..
betapa besarnya pengorbanan seorang Umi..tersentuh saya..kesian..
:)


Nape tak ambik maid je..boleh sambung
gulin2 he he...

jeragang said...Reply To This Comment

anak ummi bangkali..... omputih kata like mader like doter.... syurga bawah tapak kaki ibu....

Suhaili Sarif said...Reply To This Comment

waaa pandainya anak akak
tp mmg bahaya kak..cian umi dorg xde can nak guling2.hehe

anak kawan saya,3 thn masak nasik sendri.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...