Tuesday, September 13, 2011

Pesan Bonda



Assalamualaikum...

Baru siap mengopi(bekpes) walau dah jam 8.30 am. Lapar giler rasanya. Hari ni menu macaroni goreng je. Pukul 5 baru kerkedek-kedek nak goreng  dan merebus macaroni. Makan pasta jek pun sodap kadang-kadang kan...hehe.

Macaroni abes buat sarapan mereka dan bekal ke opis hubby, anak-anak dan qila makan tadi. Wahh banyak gak dak kecik ni makan sekarang. Tau lah ummi dah lama tak masak..hehe. So ummi bekpes kopi inspira yang beli ngan kak ladydzul hari tu, cukup lah kot..nanti mengantuk lak kalau sumbat penuh perut ni. Sedang siap- siap bahan nak gulai ketam jap lagi. 


Aduhh terkebil-kebil LM baca sms yang bonda baru hantar ni. Bonda tanya demam LM dah baik ke belum, pastu bonda pesan jangan abaikan dik qila walau dah ada baby...Huwaaa cam mata ostrish lak mata LM baca sms bonda. Jangan;ah bonda risau, dik qila pun ummi jaga elok-elok. Bagi makan cukup punya..hehe.

Mesti bonda risau LM yang agak kurang cergas ni camnerlah agaknya nak urus 4 anak kenit sorang diri kan? Takpelah..susah kejap je..(esok dah besar anak- anak leh tambah lagi satu..haha)Ops..silap, nanti dah besar senang la sikit. Anak- anak kan harta dunia akhirat, moga diberi kekuatan dalam mendidik dan mengasuh mereka..amin.

Nota kaki: autopublish jek entri ku sekarang ni ye?boleh kan?haha
www.tips-fb.com

32 comments:

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

prihatin bonda..
bonda bimbang kalau perhatian pada yang baby aje..

kakchik@ella said...Reply To This Comment

Hrp-hrp kita akan sama2 menjadi ibu yang kuat buat anak kita. Tke cre, adik.

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

ermm..dsg skali sekala cmtu dr bonda mesti xsedar air mata meleleyh...
prihatinnye mereka pd kite kan sis..

btw...xkisahla auto publish pon..asalkan xrindu ngn blog pinky ni..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

yaya-ye lah kot..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

KC-amin kak...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

ieyla-tau pun..huhu..mmg sedih

eiela said...Reply To This Comment

mak memang selalu berpesan-pesan. diorang tetap rasa risau.

diana said...Reply To This Comment

kadang2 terabai tanpa kita sengaja kan...

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Alahai siannya.... Br berpantang, nak kena jaga anak2 kecik tanpa bantuan sesiapa di negara org.... Mg LM cepat sembuh ye...

YNA said...Reply To This Comment

emak salu ingat kat kita.. kita je jarang ingat kat mak, huhuhu

tak salah akak nak tambah 1 lagi, hihihi

smg cepat sembuh ya?

anamizu said...Reply To This Comment

MAK smua syg anak2!
syg mak kite! hehe

wahh ummi mkn macaroni goreng..
sedapnye :)

Ijah EmoTemo said...Reply To This Comment

hee , ibu mmg akan pesan apa sahaja yg elok utk kita semua :)

ain dzaya said...Reply To This Comment

semoga qilah dapat menjalankan tanggungjawab dgn sempurna...

H.J said...Reply To This Comment

tak pe..kak LM seorang yang tabah..

ieda said...Reply To This Comment

anak2 kita semua sama .. ksih sayang dibahagi sama rata .. insyaallah anak2 ingat sampai bila2..

cuma keadaan menentukan segalanya kerana jelas dan nyata anak2 zaman skrg adik beradik ramai gile tapi kerana nak menjaga ibu seorang , hampir bergaduh dan bersengketa ..

huhuh minta dijauhkan dari kita kan dik

ijatnuar87 said...Reply To This Comment

hehehe...pesan sorg bonda kepada seorang lagi bondanyer,hehehe...

Kak Aya said...Reply To This Comment

teringat mak kak aya dulu, pesan bukan main panjang lagi "jangan marah-marah sgt pada nadhirah tu walaupun penat" time tu baru je abis pantang bersalinkan Umar.


semua ibu sama..risaukan perkara yang sama...

Eda Latiff said...Reply To This Comment

semoga LM sekeluarga baik2 saja..=)

Kalamhati said...Reply To This Comment

Salam Adik..

adik mesti boleh punya..tp jaga kesihatan adik gak tau

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

tu diaa men otopublish je akak skang ek =)

Zul Fattah said...Reply To This Comment

hoho.. sayang ibu ke syurga doe

ejulz said...Reply To This Comment

nak jaga anak2 kecik ni mmg perlu bnyk kesabaran. btul x kak? ejulz layan karenah anak2 buah je dah terkebil2.. blm ank sendiri nnti. heHe

akuanakpahang said...Reply To This Comment

Ingat pesan ayah, turut pesan ibu.
Semoga anda ceria sekeluarga.

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

kasih bonda tiada batas..
walau jauh mana pun si anak berada, bonda tetap ambil berat akan kesihatan anaknya..

laloque said...Reply To This Comment

tambah lg jer... jgn tutup kilang lg... hahahaha

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

moga cepat2 semboh dikk...

tu ejaan kopi nya tertinggal la dik..hehehhe...

Cik Bambam said...Reply To This Comment

semoga mnjdi ibu yg cekal kak LM! :P

aimie amalina said...Reply To This Comment

heeeee
sungguh bonda risssaau kan..hehhe
akak..sy br follow belog akak nii
salam kenai akak! =]

Cik Puan Zura said...Reply To This Comment

salam kenal,
masa kecil memang agak kelam kabut nak uruskan anak2 yang masih kecik... nanti mereka dah besar, insyaAllah kita pula yang senang...

kita sama kes...saya setahun sorang...:)

exora said...Reply To This Comment

peringatan dari bonda...yg dah melalui pelbagai permasalahan dalam membesar anak2...

Nini Hartini said...Reply To This Comment

tini tgk LM boleh je urus anak2 4 org tu. xde hal lah. kalau dah ada baby tecit pun masih boleh masak mcm2...means mmg ummi yg rajin...

emieysandra said...Reply To This Comment

sis! jge ksihatan tuu ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...